Jump to content


Photo

Afstemming mislukt met zappen.


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 27 May 2020 - 18:02

Hoi,

 

Ik heb een raar probleem, m'n schoonouders hebben 2 goed werkende ontvangers (woonkamer en slaapkamer voorzien van PLI 7.2 dec.) met een duo LNB dubbele aansluiting.

Vorige week hadden ze de overkapping klaar en mocht ik de nodige multimedia aansluiten, zo ook een derde ontvanger met natuurlijk een duo LNB quad.

Alles aangesloten en testen, yes NPO1 werkt, vervolgens zap ik door en krijg ik de volgende melding "afstemming mislukt" en geen enkele zender meer.

Ontvanger uit de woonkamer onder de overkapping aangesloten en die ander in de woonkamer... geen van 2en nog ontvangst na het door zappen.

Die van de slaapkamer gecontroleerd in de slaapkamer, werkt. Onder de overkapping, werkt. Ontvangers weer terug naar originele plaats, werken geen 1 van allen meer.

Alle boxjes maar eens updaten naar dezelfde Pli 7.2 van afgelopen zondag. Gelukkig, woonkamer in 1x werkend gekregen en slaapkamer na fabrieksinstelling ook werkend.

Overkapping nog steeds niet, zappen van een horizontaal naar een verticaal kanaal direct "afstemming mislukt" als ik dan de coax er even uit haal en weer terug in doe krijg ik weer beeld.

Ongeacht welke zender ie staat.

 

Iemand een idee?

 

Groet,

 

Roy


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Afstemming mislukt met zappen. #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 27 May 2020 - 18:45

Te weinig concrete informatie. Misschien eens een tekening/schema maken hoe dat aangesloten is...
Tip: nooit -maar dan nooit - een coaxkabel in of uit een werkende ontvanger steken!!!
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Afstemming mislukt met zappen. #3 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 27 May 2020 - 20:43

Welke info wil je nog meer, origineel Canal digitaal duo LNB Quad, ET4000 Met kaart, Mutant HD1200 met kaart, VU+solo met kaart van Canal digitaal.
Alle 3 boxen voorzien van de laatste Pli
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Afstemming mislukt met zappen. #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 27 May 2020 - 20:55

Mogelijk is de DUO lnb quad defect. Zeg niet ‘is nieuw dus dat lijkt mij sterk’, een kennis van mij kreeg een defecte duo lnb quad van CD, dus zo gek is dat niet. Waarom jij daar een quad gebruikt is m.i. wat overdone gezien de te plaatsen single receiver. Tenzij jij hem ook ooit van CD hebt gekregen. Probeer eens een andere uitgang. Ik kan het anders niet verklaren. Pluggen of kabel geloof ik ook niet eigenlijk want jij had tenslotte (heel even) ontvangst. Tóch even goed checken van de pluggen of er niet één haartje van de mantel de kern schampt. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemming mislukt met zappen. #5 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 27 May 2020 - 22:24

@Frenske

Mijn twijfels gingen ook naar een nieuwe maar toch defecte LNB, extra afgeschermde sat coax genomen en alle pluggen zijn idd gecontroleerd op sluiting, we gaan morgen de andere uitgang(en) testen misschien dat er 1 of 2 stuk zijn..? Ik weet niet of dat mogelijk is.

 

Word vervolgd...


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Afstemming mislukt met zappen. #6 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 28 May 2020 - 06:20

@beasty boy, nadat afstemmen mislukt in beeld verschijnt, komt er daarna helemaal geen beeld of komt het na een paar seconden ofzo alsnog tevoorschijn. Ik heb dit nl. na de maandelijkse zenderlijstupdate. Bij een paar zenders komt er nadat ik erheen zap ook de melding afst. mislukt. Op het forum van vu+, bij gebeurt dit bij mijn vu+, las ik deze oplossing. Via de afstandsbediening klik je op menu>instellingen>tuners&zenders zoeken>handmatig zoeken>
Zoekmodus>, die staat nu op vooraf ingestelde transponder, deze wijzigen in gebruikersgedefinieerde transponder, daarna omlaag naar FEC, deze wijzigen in auto, nu op de groene knop drukken en als de box klaar is met zoeken wederom de groene knop indrukken. De favorietenlijst staat nu op last scanned, via blauwe knop terug naar canal digital en bij de betreffende zender verschijnt bij mij niet meer afstemmen mislukt. Dit moet ikzelf dan bij ongeveer 10 zenders in totaal herhalen en alles is weer normaal totdat op de eerste maandag van een nieuwe maand wederom de zenderlijstupdates weer geweest zijn. Lang verhaal, misschien bij jou niet de oplossing, zou wel jammer zijn, maar misschien heb ik met mijn verhaal wel een ander geholpen. Wanneer mijn verhaal niet heeft geholpen, succes verder.

Re: Afstemming mislukt met zappen. #7 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 28 May 2020 - 21:45

@Youto
Als de melding is geweest komt er geen beeld meer.
Pas wanneer de coax is af en weer aangekoppeld of wanneer de box stroomloos is geweest komt er beeld.

Vandaag contact gehad met leverancier van de LNB en deze wordt omgeruild.
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Afstemming mislukt met zappen. #8 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 30 May 2020 - 15:07

Nieuwe LNB en alles werkt gelukkig weer.
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Afstemming mislukt met zappen. #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 30 May 2020 - 20:06

Nieuwe LNB en alles werkt gelukkig weer.

Zoals ik al dacht. Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de terugmelding.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users