Jump to content


Photo

Internet Radio zender streamen


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 PeterC

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2020 - 15:17

Beste forumleden,

 

Ik heb onlangs een nieuwe Ultimo 4K aangeschaft en deze werkt met Openpli zeer goed. Ook TV Vlaanderen werkt zonder problemen. Ik gebruik deze ontvanger dus hoofdzakelijk voor televisie en overdag radio die ik kan ontvangen via 19.2 Oost, de zender NDR Plus.

 

Nu zou ik mijn oude (maar nog steeds goed werkende Vu+ Duo2) willen gebruiken om enkele radio stations te beluisteren die ik nu via internet op de PC beluister, willen streamen via de Duo2. Echter weet ik niet hoe ik dat moet doen. Het zijn slechts een tweetal zenders die ik wil beluisteren. De zenders staan hier : http://schwany.de/radio-starten.html

Schwany 9 Souvenir 1 en

Schwany 4 Blasmusik.

 

Kan iemand mij zeggen hoe ik tewerk moet gaan, indien dit mogelijk is.

Ik bedank jullie al op voorhand voor de hulp.

 

Peter.



Re: Internet Radio zender streamen #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 4 June 2020 - 15:56

Welkom op het OpenPLi forum.

Mogelijk zijn deze twee zenders wel door HRO toe te voegen in de streams die maandelijks geupdate worden in zijn zenderlijsten. 
Dan kunnen die gestreamd worden vanaf de Duo2.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Internet Radio zender streamen #3 PeterC

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2020 - 16:21

Dag Frenske,

 

Bedankt voor je antwoord. Maar wat is HRO ?

Hetgeen ik eigenlijk zou willen is aan mijn lijstje met Favorieten van satelliet radio zenders (of een ander boeket) deze twee zenders toevoegen zodat ik ze gewoon kan beluisteren. Mijn moeder was Duitse en luisterde veel naar zulke muziek. Ze is onlangs overleden en toen ik deze zenders ontdekte moest ik spontaan aan haar denken.

 

Ik wacht nog even op een antwoordje. (Was even met de hond buiten )

 

Bedankt.



Re: Internet Radio zender streamen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 June 2020 - 16:24

Niet wat, wie. ;)

 

hro is een gebruiker op dit forum die dit soort lijsten maakt.

 

Ik zie dat Schwany 1 al in zijn lijst staat, dus voor de andere moet dat ook kunnen lijkt me.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Internet Radio zender streamen #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 4 June 2020 - 16:28

Schwany 1-10 staat gewoon in de stream Duits. ;)

En 10 gaat over blazen. Gelukkig niet het Duitse blasen. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Internet Radio zender streamen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 June 2020 - 16:33

Ah, ok, dan deugd de github search niet, die vond alleen 1.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Internet Radio zender streamen #7 PeterC

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2020 - 16:45

Mijn excuses wat betreft HRO. :)

 

Ik veronderstel dus dat ik die lijst met zenders kan toevoegen. Waar kan ik die vinden, want dat is wel interessant als de andere Schwany zenders erbij zouden staan. Ik ben op dit vlak niet zo goed op de hoogte.



Re: Internet Radio zender streamen #8 PeterC

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2020 - 16:54

Ok, ik denk dat ik het gevonden heb. Bij downloaden plugins zie ik de lijsten staan. Ik zal daar kijken of ik het kan vinden. :)

Bedankt. Ik laat weten of ik het gevonden heb. :)



Re: Internet Radio zender streamen #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 4 June 2020 - 16:55

Je kunt, als jij deze enkel gebruikt om te streamen de lijst downloaden en bewerken met Dreamset en het restant naar de Duo2 overzetten.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Internet Radio zender streamen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 June 2020 - 17:26

Ok, ik denk dat ik het gevonden heb. Bij downloaden plugins zie ik de lijsten staan. Ik zal daar kijken of ik het kan vinden. :)

Bedankt. Ik laat weten of ik het gevonden heb. :)

 

Als je een lijst uit de download installeert, dan ben je je eigen lijst kwijt, dus even nadenken of je dat wel wil.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Internet Radio zender streamen #11 FRAP

  • Senior Member
  • 329 posts

+23
Neutral

Posted 4 June 2020 - 18:22

PeterC Hallo! I for Google (In de Google store) De add-on (extensie) geïnstalleerd met de naam Video DownloadHelper 7.3.9.0 Hiermee kun je elke stream zien !!! (stretch link) Als u het linkadres kent, kunt u elke stream converteren!  :)

Attached Files

  • Attached File  1.png   45.39KB   3 downloads
  • Attached File  2.png   31.02KB   1 downloads
  • Attached File  3.png   66.3KB   1 downloads
  • Attached File  4.png   58.05KB   1 downloads

Alcohol for wimps. Strong people enjoy depression.


Re: Internet Radio zender streamen #12 FRAP

  • Senior Member
  • 329 posts

+23
Neutral

Posted 4 June 2020 - 19:00

#NAME Schwany
#SERVICE 4097:0:1:B51E:CFBF:EC:0:0:0:0:https%3a//schwanyde.streampanel.cloud%3a8123/stream:Schwany 4 Blasmusik
#DESCRIPTION Schwany 4 Blasmusik
#SERVICE 4097:0:1:81AC:604E:EC:0:0:0:0:http%3a//167.114.246.177%3a8143/stream:Schwany 9 Souvenir 1
#DESCRIPTION Schwany 9 Souvenir 1
 

Attached Files


Alcohol for wimps. Strong people enjoy depression.


Re: Internet Radio zender streamen #13 PeterC

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2020 - 19:41

 

#NAME Schwany
#SERVICE 4097:0:1:B51E:CFBF:EC:0:0:0:0:https%3a//schwanyde.streampanel.cloud%3a8123/stream:Schwany 4 Blasmusik
#DESCRIPTION Schwany 4 Blasmusik
#SERVICE 4097:0:1:81AC:604E:EC:0:0:0:0:http%3a//167.114.246.177%3a8143/stream:Schwany 9 Souvenir 1
#DESCRIPTION Schwany 9 Souvenir 1

 

Hartelijk bedankt. Dat was het wat ik nodig had. Ik heb dit toegevoegd en het werkt. :)

Vriendelijk bedankt. Het werkt. De Duo2 is nu aangesloten op mijn versterker en het werkt.

 

Als je een lijst uit de download installeert, dan ben je je eigen lijst kwijt, dus even nadenken of je dat wel wil.

Ik heb het niet gedaan. Nu lees ik het en ben blij dat je dit laat weten. Bedankt WanWizard.

 

@FRAP, ook bedankt voor de hulp. Ik heb deze draad bij mijn favorieten gestoken, gemakkelijk om snel te raadplegen.

 

Ik ben alvast goed geholpen. Allen bedankt en ook voor de goede images voor mijn ontvangers. Iedereen nog een fijne avond. :)

 

Peter



Re: Internet Radio zender streamen #14 FRAP

  • Senior Member
  • 329 posts

+23
Neutral

Posted 4 June 2020 - 19:50

Jij ook bedankt! Als ik iets weet, sta ik altijd klaar om het te delen! Ik ben niet geboren met een ontvanger! Ze hebben me ook geholpen. :)


Alcohol for wimps. Strong people enjoy depression.


Re: Internet Radio zender streamen #15 FRAP

  • Senior Member
  • 329 posts

+23
Neutral

Posted 6 June 2020 - 17:48

Bitte die Streamadressen (Urls) ändern. Hier die aktuelle Liste als
In den nächsten Wochen werden die alten Server abgeschaltet
 
 
Deze Facebook-informatie
Dus ik heb een wijziging aangebracht :)
 

 

Attached Files


Alcohol for wimps. Strong people enjoy depression.


Re: Internet Radio zender streamen #16 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 7 June 2020 - 09:14

@FRAP, ik weet niet of en hoeveel jou technische kennis wat betreft openpli is maar misschien is handig om te weten dat wanneer je regelmatig de software updates uitvoert en wanneer je ook een zenderlijst heb geïnstalleerd via openpli, dan is het zo dat iedere eerste maandag van de maand tegelijk met de software updates ook een vernieuwde zenderlijst wordt geïnstalleerd.

Bij mij is het zo dat dan de door mijzelf veranderde of zoals bij jou toegevoegde zenders verdwenen zijn. Ik moet dan opnieuw mijn aanpassingen invoeren op mijn voorkeur. Het kan zijn dat als je wel zelf software updates installeert, jou toegevoegde radiozenders verdwenen zijn en je die dan zelf even weer erin moet zetten.

Het schijnt dat je via de pc en een softwareprogramma zoals dreambox-edit of zoiets dergelijks zelf je zenderlijst kan downloaden en aanpassen maar mijn computertechniek is precies goed genoeg om de aan en uitknop te vinden.

Re: Internet Radio zender streamen #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 7 June 2020 - 10:40

Misschien voor sommige die niet wisten dat het ook ‘anders’ kan is het handig om dit topic te lezen. https://forums.openp...-na-een-update/


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users