Jump to content


Photo

Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #61 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 June 2020 - 18:14

Ik heb alle softcams verwijderd en met de groene knop oscam (niet oscam emu) geïnstalleerd: geen verbetering.

 

Update geeft:

root@vuduo2:~# update-rc.d softcam defaults                                                                              
Adding system startup for /etc/init.d/softcam. 

Dit lost het probleem op, oscam start nu wel na deep standby.

 

Iedereen bedankt voor de moeite. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, als je nog iets wilt weten of proberen hoor ik het wel.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 June 2020 - 18:29

Hmmm... Deze week toch eens mijn Duo2 uit het vet halen, ik kan het niet uitstaan dat ik nog steeds niet weet waarom jij dit probleem had.

 

En dat had die herinstall van de commandline wel duidelijk gemaakt (dan had je namelijk ook die "Adding..." melding moeten zijn.

 

Mooi dat het voor jou nu wel opgelost is overigens... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #63 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 June 2020 - 18:39

Sorry, weet hier te weinig van om de juiste volgorde van tests te kunnen inschatten. Ik schrijf zelf ook software (vidblasterx.com) en word er altijd moedeloos van als men mijn debug instructies beantwoord met iets van "heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu doetiehetweer!". Als het bij de volgende flash (komtie ooit nog?) weer gebeurt dan weet ik je te vinden. Mocht je een idee hebben deze fout weer ter veroorzaken dan wil ik dat wel doen, maar heb zo'n gevoel dat zelfs een nieuwe flash dit niet meer terughaalt.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #64 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2020 - 08:50

Oh, er is nog een ander probleem na upgraden. Ik noem dat even hier omdat het mogelijk een hint is voor het softcam probleem: al mijn timers hadden nog steeds de juiste dag van de week, maar de verkeerde datum. Bijvoorbeeld een  programma dat ik morgen 10 juni 2020 wil opnemen heeft als datum 17 februari 2021 gekregen. Je begrijpt het al, kwam hier natuurlijk achter nadat ik opnames ging missen.. 


Edited by mikeversteeg, 9 June 2020 - 08:51.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #65 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 9 June 2020 - 09:20

Jij zult zelf inmiddels ook wel begrijpen dat er, op zijn zachtst gezegd, toch wel iets specifieks op jouw box misgaat. Of dat a.g.v. eerdere issues is geweest, geen idee, maar mijn eerdere advies om vers te flashen blijft wat mij betreft echt staan. Mocht jij daar geen zin in hebben, dan zou ik in ieder geval alle huidige timers eens nalopen en zo nodig corrigeren. En ook eventueel een test timeropname invoeren. ;)

Hoe zet jij timers? Handmatig via menu - timer - toevoegen etc., of via het openen van de (grafische multi) EPG en daar d.m.v. groen eenvoudig een timer toevoegt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #66 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2020 - 09:28

Altijd via de multi EPG. En timers werken verder prima.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #67 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 9 June 2020 - 09:39

Altijd via de multi EPG. En timers werken verder prima.

Dan ben ik overvraagd en zou ik geen oorzaak weten en dientengevolge heb ik ook geen oplossing voor je. Als de timers verder prima werken dan is het probleem opgelost. Mogelijk zat / zit er iets in jouw backup. Als alles nu goed werkt dan gauw een nieuwe backup maken en hopen dat jij die voorlopig niet nodig hebt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #68 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 June 2020 - 14:40

Zowel EPG als timers werken met een timestamp, en er is geen EPG voor 2021.

 

Een timer entry ziet er zo uit:

<timer begin="1591900200" end="1591903800" serviceref="1:0:16:1B95:C88:3:EB0000:0:0:0:" repeated="0" name="Deception" description="Escapology S01 E03" afterevent="auto" eit="6524" location="/media/nas/Misc/" justplay="0" always_zap="0" pipzap="0" zap_wakeup="always" rename_repeat="1" conflict_detection="1" descramble="1" record_ecm="0" flags="autotimer">
</timer>

en 1591900200 is 11/06/2020 @ 18:30 (UTC) (kun je hier uitrekenen: https://www.unixtime....com/index.php)
 

Dus ik kan me er helemaal niks bij voorstellen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #69 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 June 2020 - 15:12

Opnieuw installeren is niet nodig omdat /etc/init.d/softcam al bestaat, het volgende zou ook moeten werken

update-rc.d softcam defaults

En vergeet die stoorzender CCcam nu eens, die is zo antiek als wat, oscam is echt een beter alternatief.

 

CCcam werkt gewoon prima. Oscam is leuk voor de hobbyist die aan allerlei settings wil rommelen.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #70 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 June 2020 - 16:51

@Dimmie

 

Als men gebruikt maakt van een originele kaart zoals bedoelt werkt OScam uitstekend daar heb je 0,0 hobby gehalte voor nodig tov CCcam.


Edited by cobus, 10 June 2020 - 16:52.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #71 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2020 - 10:27

Even een update om dit draadje af te ronden: mijn PVR draait inmiddels 4 maanden zonder problemen (zonder verdere updates). Zelfs de eeuwige crashes (zappen terwijl NPO wordt opgenomen) zijn verdwenen. Happy camper hier! Iedereen nogmaals bedankt.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #72 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 October 2020 - 16:42

Mooi dat je het terug meldt


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users