Jump to content


Photo

Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout


  • Please log in to reply
49 replies to this topic

Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #21 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 09:38

"ik ga nog eens het dak op om te zien of de lnb de 18 volt wel binnen krijgt die de vertical aan stuurt."

 

je kunt toch los van mijn kanalenlijst gewoon een transponder scannen (H en V)? Als er zenders binnenkomen zou de lnb goed moeten zijn.

Heb ik ook gedaan, alles komt netjes binnen. maar van het moment van switchen van de ene naar het andere kanaal gebeurt dit.



Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #22 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 09:47

Weet je wat het vreemste is! nu zet ik hem op NPO1 ( Dus op het grijze NPO1) Nu herstart ik Enigma2 en wat blijkt beeld. en zo kan ik aan de gang blijven. daar bij ook als NPO1 grijs is, ook

alles grijs op 19. 13. 28.



Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #23 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 June 2020 - 11:07

Raar fenomeen dit? probeer eens bij iemand anders aan te sluiten misschien dat er een diseq switch niet lekker meer is?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #24 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 12:05

Raar fenomeen dit? probeer eens bij iemand anders aan te sluiten misschien dat er een diseq switch niet lekker meer is?

Als de switch niet lekker is, gaat die dit niet aan enigma2 melden, de grijze kanalenlijst is iets wat uit enigma2 komt, dus de diseqcswitch kan je, wat het 'grijzen' betreft, wegstrepen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 12:08

Nog even voor de goede orde, je hebt twee kabels naar de FBC tuner lopen en beide kabels aangesloten, één op A en één op B. Heb je tuner B ook apart ingesteld?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 12:12

Weet je wat het vreemste is! nu zet ik hem op NPO1 ( Dus op het grijze NPO1) Nu herstart ik Enigma2 en wat blijkt beeld. en zo kan ik aan de gang blijven. daar bij ook als NPO1 grijs is, ook

alles grijs op 19. 13. 28.

Het lijkt of de tuner dan niet vrij wordt gegeven door e2, even los van het feit dat dat natuurlijk niet zo mogen, zou dat dan alleen kunnen gebeuren indien je maar 1 kabel hebt aangesloten op de FBC tuner.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #27 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 12:25

Ik ben eruit. en dit ga je niet geloven.

 

Ik heb mijn ontvanger op een andere lokatie gezet. en alles opnieuw aangesloten om te zien of het iets met interferentie kon zijn ivm de schakeling van 13/18 volt

daar bij had ik NIET de internet kabel aangeloten. en wat denk je alles werk zoals het hoord geen grijze zenders. Wat blijkt nu ,geen interferentie maar de Internet kabel veroorzaakt het probleem.

ja ik weet het dit is heel vreemd. Ook even gecheckt of het te maken had met een softcam, maar ook dit is uit gesloten. Wat ik nu gedaan heb is internet over Wifi en weg probleem.

 

wie het weet mag het zeggen wat deze twee zaken met elkaar te maken hebben!

puur toeval dat ik hier achter kom na twee weken frustratie, maar ook dit wil ik verder uit zoeken. :blink:


Edited by Ronald69, 15 June 2020 - 12:29.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #28 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 12:27

 

Weet je wat het vreemste is! nu zet ik hem op NPO1 ( Dus op het grijze NPO1) Nu herstart ik Enigma2 en wat blijkt beeld. en zo kan ik aan de gang blijven. daar bij ook als NPO1 grijs is, ook

alles grijs op 19. 13. 28.

Het lijkt of de tuner dan niet vrij wordt gegeven door e2, even los van het feit dat dat natuurlijk niet zo mogen, zou dat dan alleen kunnen gebeuren indien je maar 1 kabel hebt aangesloten op de FBC tuner.

 

er zitten twee kabels gemonteerd aan de FCB,



Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 15 June 2020 - 12:38

@Ronald69.

 

Met alle respect, maar daar geloof ik dus echt niet in, wat overigens zeker niet impliceert dat ik bedoel dat jij uit je nek praat. :) Ik zou niet durven. ;)

Wat nog wel zou kunnen is, dat er een of ander apparaat op die andere locatie staat wat de nodige storing veroorzaakt. Dan denk ik aan een draadloze telefoon (dect). Maar of deze daadwerkelijk storing v.w.b. ontvangst kan veroorzaken? Ach, het voornaamste is dat het vooralsnog opgelost lijkt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #30 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 12:51

@Ronald69.

 

Met alle respect, maar daar geloof ik dus echt niet in, wat overigens zeker niet impliceert dat ik bedoel dat jij uit je nek praat. :) Ik zou niet durven. ;)

Wat nog wel zou kunnen is, dat er een of ander apparaat op die andere locatie staat wat de nodige storing veroorzaakt. Dan denk ik aan een draadloze telefoon (dect). Maar of deze daadwerkelijk storing v.w.b. ontvangst kan veroorzaken? Ach, het voornaamste is dat het vooralsnog opgelost lijkt.

ik begrijp je ongeloof.

Heb net nog eens de ethernet kabel erin gedaan, en prompt grijze kanalen. kabel eruit alles goed. ik zit me nu alleen te bedenken dat ik twee weken geleden een nieuw Samsung tv heb laten instaleren

met een one box die er pal onderstaat en op de zelfde router staat. Maar dan nog begrijp ik deze combinatie niet. ook ik vindt dit een vreemde situatie. als je in de buurt woont nodig ik je van harte uit om het zelf te kunnen zien :)


Edited by Ronald69, 15 June 2020 - 12:52.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #31 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 15 June 2020 - 12:57

Ik woon ook in een polder maar de Flevopolder is mij net even te ver weg. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 13:04

Lijkt wel een fallback client die de tuners in beslag neemt, als jij die netwerkkabel erin hebt, kan je dan ook kijken of er ineens 'streamende clients' aan hangen? (Menu - Informatie - Streamende clients informatie)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 June 2020 - 13:13

Of de box staat open op internet en een IPTV piraat heeft een tuner gekaapt voor illegaal streamen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #34 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 13:36

Of de box staat open op internet en een IPTV piraat heeft een tuner gekaapt voor illegaal streamen...

Dat was de volgende vraag geworden :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 June 2020 - 13:38

"Great minds think alike" :) :) :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #36 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 June 2020 - 14:09

Tja daar heeft het idd alles weg van iemand wie op jou box zit mee te kijken. (Fallback)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 15 June 2020 - 14:29

Misschien 1 kabel en permanent timeshift aan?

Edited by littlesat, 15 June 2020 - 14:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 14:55

er zitten twee kabels gemonteerd aan de FCB,

 

 

.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #39 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 16:24

Lijkt wel een fallback client die de tuners in beslag neemt, als jij die netwerkkabel erin hebt, kan je dan ook kijken of er ineens 'streamende clients' aan hangen? (Menu - Informatie - Streamende clients informatie)



@Tech daar komt de aap uit de Mouw! Ik gebruik eRemotePro dus streamen vanuit buiten huis mogelijk maakt. Tevens zie ik een geel bolletje wat aangeeft dat idd een streaming aan de gang is.

Hoe zet ik dit uit? Ga ik dit ff testen morgen.

Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 16:40

Je kunt in het info scherm zien welk adres zit te streamen, ik zou trouwens gelijk alle poorten dichtgooien en me gaan verdiepen in VPN oplossingen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users