Hoi
wie weet hoe het kan
Mijn volume toets van mijn ab doet het niet meer zie het volume balkje ook niet meer het gaat om een vu+uno 4k se tuner
Wie heeft dit probleem ook gehad en kan mij helpen?
Gr klinker
Volume toets werkt niet
Re: Volume toets werkt niet #2
Re: Volume toets werkt niet #3
Posted 22 June 2020 - 22:33
Of zet HDMI-CEC uit ...
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Volume toets werkt niet #4
Re: Volume toets werkt niet #5
Re: Volume toets werkt niet #6
Posted 27 June 2020 - 18:50
de denk dat heet aan de afstandsbediening ligt ben wel bezig geweest om hem met de tv laten werken kreeg ook dat niet voor elkaar .
nu werkt all er n de volume van mijn vu+uno se niet joekrijg ik h e m weer werkend met de vu uni
gr Klinket
Re: Volume toets werkt niet #7
Posted 27 June 2020 - 20:20
Edited by littlesat, 27 June 2020 - 20:21.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Volume toets werkt niet #8
Re: Volume toets werkt niet #9
Posted 27 June 2020 - 20:34
Is mij nog niet duidelijk. Wat werkt er nu niet? (A) Je ziet de volumebalk niet meer en/of ( het volume kun je ook daadwerkelijk niet harder/zachter zetten?
heb alles erop nieuw geinstaleert maar geen volume balk links in beeld
de denk dat heet aan de afstandsbediening ligt ben wel bezig geweest om hem met de tv laten werken kreeg ook dat niet voor elkaar .
nu werkt all er n de volume van mijn vu+uno se niet joekrijg ik h e m weer werkend met de vu uni
gr Klinket
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Volume toets werkt niet #10
Re: Volume toets werkt niet #11
Posted 27 June 2020 - 21:24
Dan kan meerdere oorzaken hebben:
- Foute HDMI-CEC configuratie (volume key forward to TV)
- Zender heeft AC3 audio en downmix staat uit (digitaal multikanaals geluid valt niet te regelen op de box)
- Zitten spelen met het programmeren van de AB en daarbij een fout gemaakt
Of de box het volume uberhaupt regelen kan kun je controleren via de web interface van de box, die heeft een schuifbalkje voor het volume dat onafhankelijk werkt van de AB. Een aanpassing daar moet je ook op de TV kunnen zien.
Kun je wel het volume daar regelen maar zie je het balkje op de TV niet, dan deugd de overscan instelling van de TV niet.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Volume toets werkt niet #12
Re: Volume toets werkt niet #13
Re: Volume toets werkt niet #14
Re: Volume toets werkt niet #15
Re: Volume toets werkt niet #16
Re: Volume toets werkt niet #17
Re: Volume toets werkt niet #18
Re: Volume toets werkt niet #19
Re: Volume toets werkt niet #20
9 user(s) are reading this topic
0 members, 9 guests, 0 anonymous users