Jump to content


Photo

Effect 4K tv aan 1080 BOX


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

Re: Effect 4K tv aan 1080 BOX #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,682 posts

+1,740
Excellent

Posted 28 July 2020 - 17:50

Ligt er aan wat de definitie van "monitor" is.

 

Mijn 24" is een PC monitor, en daar zit je altijd voor en niet meer dan een meter vandaan.

 

En mijn vorige bedrijf verkocht NEC monitoren, dat waren gewoon Pioneers zonder tuners, audio en smart-flauwekul. En de 50" Plasma variant had gewoon een Kuro scherm. Maar goed, voor de prijs van zo'n scherm kon je ook 3 TV's van dezelfde maat kopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Effect 4K tv aan 1080 BOX #22 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 11 September 2020 - 17:59

Ik geloof dat ik het mysterie van de "pixels van 1x1cm"  doorgrond heb. Bedoel daarmee niet de hardware pixels van de monitor, maar de pixels van de camera. Bij een lage resolutie die ook nog eens wordt opgeblazen krijg je dan grote blokken.



Re: Effect 4K tv aan 1080 BOX #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 4 October 2020 - 15:28

Ik heb hier op m'n bureau twee UHD monitoren staan, waarvan er één ook op een STB is aangesloten. En dat werkt prima, dus dat zou je kunnen doen.

 

Houd wel rekening met een paar dingen:

 

- de UHD monitor moet wel tenminste één HDMI 1.2 ingang hebben, anders haal je op UHD slechts 25 fps, da's een beetje jammer.

- extra functionaliteit (zoals PiP, in mijn geval) werkt gewoon niet met een UHD input, dat kan hooguit HD (1080p) zijn. PiP van de monitor, niet van de ontvanger. Beetje verwarrend.

- PC monitoren kunnen niet zomaar alle resoluties weergeven. Die van mij zijn toevallig redelijk open minded, maar met name interlaced resolutions (1080i...) zijn vaak een probleem. Dus houd het bij (zonodig) 1080p en 2160p, dan komt het goed. Laat je niet verleiden output frequentie op 60 Hz te zetten. Dat matcht meestal beter met het interne panel, maar op veel STB'en is de 60 Hz output buggy. Voor flikkeren hoef je het niet te doen, dat was in het CRT-tijdperk.

- het is wel handig als de monitor een hoofdtelefoon-uitgang heeft waar je luidsprekers (via versterker) op kunt aansluiten en waar het geluid vanaf HDMI naartoe gesluisd wordt. De meeste monitoren kunnen dat volgens mij tegenwoordig wel, die van mij in ieder geval wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users