Jump to content


Photo

Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn.


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 flaflip

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 5 July 2020 - 18:59

ik ga even reageren op illegaal, zolang canal digitaal zich niet aan de regels houd hoeven wij dat ook niet uitspraak Europees hof alle publieke zenders moeten fta zijn alle zijnders die bekostigd worden door reclame moeten fta zijn

 dus wie is er illegaal bezig dat is canal digitaal.

 

en laten de moraal ridders zich daar maar eens op vestigen 



Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 July 2020 - 19:12

Ehhh, ten eerste is het V laflip en geen flaflip :)

We 'moraalridderen' hier niet echt. De boardregels gelden voor iedereen. Daar moet je vóór registratie in toestemmen om hier überhaupt toegang te krijgen.

Ik ben geen jurist (en al helemaal niet in het Europees recht).. Kan deze FTA-stelling dus niet verifiëren..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 July 2020 - 19:16

Hier idem weet ook niet hoe het wel zit maar als het zo is als jij denkt dat het is dan zouden alle buitenlandse zenders dat ook moeten zijn maar ook dat is niet zo dacht ik.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 5 July 2020 - 19:40

V.w.b. de vrije doorgave van ‘publieke omroep(en)’ houden Engeland en Duitsland zich perfect aan die eis mocht die er überhaupt zijn. Het artikel waarin dat helder verwoord wordt zou uitkomst kunnen bieden. Dan kan de nog op te richten werkgroep ‘pak m7 maar eens goed aan’ aan de slag. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 6 July 2020 - 09:38

Bij mijn weten bestaat een degelijke uitspraak van het Europese hof helemaal niet. Er is wel een verregaande uitspraak die het recht op kijken naar zenders uit het geboorteland zo hoog acht dat het het geven van onjuiste contactinformatie toegestaan is. Je mag dus doen alsof je in Nederland woont en een vals adres opgeven als dat nodig is om een abonnement op Nederlandse TV zenders te kunnen krijgen. Dat is door deze uitspraak van de hoogste Europese rechter gelegaliseerd.

 

Dat die uitspraak bestaat (ook weer onderdeel van de beroemde zaak 'Murphy') lijkt me voldoende reden om aan te nemen dat er geen uitspraak is die zegt dat publieke uitzendingen FTA moeten zijn.



Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 6 July 2020 - 10:50

Ooit ‘zou’ er bepaald zijn dat iedereen in Europa recht zou hebben op het kúnnen afsluiten van eender welk abonnement als bijvoorbeeld Sky DE, Sky UK, Sky It, HD+, ORF etc. etc. etc. Dan moet je maar eens proberen om een abonnement af te sluiten op een van de eerder genoemde partijen. Áls je al antwoord krijgt is dat per definitie negatief.

 

Let op de ‘’ in het bericht want ik heb helaas de tekst niet meer waar dat vermeld stond.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 July 2020 - 10:58

Daar heb ik jaren geleden al eens op gereageerd. Ik had een 'grijs' abo op SKY UK. In het contract stond dat er een geografische beperking van kracht was. Op het 'exporteren' van de kaart stond een gevangenisstraf van maximaal 1 jaar. De kaart mocht zelfs niet op de Engelse!!! kanaaleilanden worden gebruikt.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 6 July 2020 - 11:31

Ik heb geprobeerd om 3 abonnementen aan te gaan. Uiteraard was ik dit niet van plan maar wilde enkel maar weten of het kón.

Sky UK en Sky DE reageerden niet. HD+ reageerde afwijzend. Ik heb het maar zo gelaten. Wel heb ik ooit om een blokje op het vuur te gooien nog eens een bericht naar iemand van het Europese Parlement gestuurd met deze uitslagen. Ook nooit geen inhoudelijke reactie meer op gehoord. Ik geloofde het wel en besloot er verder geen energie in te steken. Het was immers ‘just for fun’. M7 schijnt er wel in mee te gaan. Ik ben benieuwd of familie van mij in Denemarken ooit nog zelf een abonnement kunnen krijgen. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 July 2020 - 11:54

M7 heeft er inderdaad geen problemen mee, zolang ze maar een IBAN nummer hebben om van af te kunnen schrijven. Ik heb mijn CDS/TVV abo's ook op een buitenlands (niet NL / niet BE) adres, zonder veel problemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 July 2020 - 12:12

Dat probleem had ik bij HD+ ook. De uitzendingen zijn gelicenseerd en mogen alleen op het Duits grondgebied worden ontvangen. Heb toen een redelijk lange nette brief naar HD+ gestuurd en ze uitgelegd dat de Duitse publieken door Astra1 in heel Europa gratis gekeken kunnen worden. Netjes vermeld dat ik een Duitse 'expat' ben die toevallig in Nederland woont en dús conform de conventie van Rome recht heb om 'mijn cultuur' te ontvangen. Ze beantwoordden dat ik dat mocht bewijzen door - een deel - van mijn paspoort naar ze op te sturen... Binnen 2 weken keurig bericht dat mijn HD+ kaart zou worden geactiveerd.. Het kán dus wel, maar kost allemaal nodeloze moeite..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 7 July 2020 - 10:43

Ooit ‘zou’ er bepaald zijn dat iedereen in Europa recht zou hebben op het kúnnen afsluiten van eender welk abonnement als bijvoorbeeld Sky DE, Sky UK, Sky It, HD+, ORF etc. etc. etc. Dan moet je maar eens proberen om een abonnement af te sluiten op een van de eerder genoemde partijen. Áls je al antwoord krijgt is dat per definitie negatief.

 

Let op de ‘’ in het bericht want ik heb helaas de tekst niet meer waar dat vermeld stond.

Nee, dat is onjuist. Satellietproviders mogen nu abonnees uit het buitenland accepteren (diezelfde zaak 'Murphy') , maar dat zijn ze niet verplicht. Vandaar dat het EHJ juist heeft opgenomen dat je in dat geval valse adresgegevens mag opgeven. Dat is iedereen weer gedekt: de provider is gedekt omdat die op papier alleen klanten uit eigen land accepteert en de buitenlandse klant omdat die toch gelegaliseerd kan kijken.CanalDigitaal accepteert sinds die uitspraak dus wel buitenlandse satellietkijkers, maar geen IPTV kijkers. Want die uitspraak heeft uitsluitend betrekking op satellietontvangst.

 

Ik heb zelfs begrepen dat buitenlandse satellietkijkers die betalen vanaf een NL bankrekening wel de app van CanalDigitaal in het buitenland kunnen gebruiken en satellietkijkers die betalen vanaf een buitenlandse rekening niet. Als dat klopt is dat ook geheel in lijn met uitspraken van het EHJ ten aanzien van het gebruik van abonnementen in het buitenland.


Edited by zeeteefje, 7 July 2020 - 10:46.


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 7 July 2020 - 10:51

Dat laatste zal Wanwizard mogelijkerwijs kunnen bevestigen of hij via de app kan kijken.

Ik had de eerdere informatie van iemand die toch dicht op het vuur zat destijds.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wanneer zou iets illegaal of legaal zijn. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 July 2020 - 12:18

Dat laatste zal Wanwizard mogelijkerwijs kunnen bevestigen of hij via de app kan kijken.

Ik had de eerdere informatie van iemand die toch dicht op het vuur zat destijds.

 

Ik heb geen "app", noch een TV waarop een "app" geinstalleerd kan worden.

 

edit: even gekeken, als ik Live TV wil activeren, dan kan dat gratis, maar plakken ze er wel direct een contractverlening aan vast, de stiekemerts. Dus dat mag iemand anders testen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users