Jump to content


Photo

Vervanging Vu+ Duo2


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 7 July 2020 - 15:28

Beste mensen

 
Daar wij dit jaar (jammer genoeg) niet op vakantie gaan heb ik wat geld "over" dat ik wilde besteden aan een nieuwe ontvanger. MAAR de keuze is reuze m.a.w. ik zie "door de bomen de schotel niet meer". Ik heb nu de VU+Duo2 die nog steeds naar tevredenheid draait. Maar het kriebelt om deze te vervangen en krabben helpt niet het blijft kriebelen :) .
Is er iemand die mij hierbij kan adviseren?
 
Groeten Bas.
Één schotel
Duo LNB (19,2 23,5)
Met één kabel naar ontvanger. 


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 July 2020 - 15:36

Uno 4Kse maar dan wel met twee kabels aangesloten. Snelle betaalbare box. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 July 2020 - 15:39

Als je de schotel door de bomen niet meer ziet heb je niks aan je ontvanger :) :)
Oké, gekheid... Eigenlijk heb je nu al een 'te luxe' ontvanger. Je hebt maar 1 coax en een duo tuner.. Zou ook een beetje geld reserveren voor een 2de coax kabel naar je tuner. Dan kun je ook vrij opnemen en tegelijkertijd kijken.
Tsja, en een nieuwe ontvanger? Wat zijn de minimale eisen? Welk budget?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vervanging Vu+ Duo2 #4 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 7 July 2020 - 17:04

Een ontvanger met een FBC tuner kan natuurlijk al best veel met slechts één aangesloten kabel, met wat mitsen en maren.



Re: Vervanging Vu+ Duo2 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 July 2020 - 17:26

Dat zou ik wel nadenken of het niet beter is om dat oude Duo blok te vervangen voor twee Unicable LNB's. Dan heb je in 1 klap alle 8 FBC tuners volledig beschikbaar.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #6 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 7 July 2020 - 17:28

Als je de schotel door de bomen niet meer ziet heb je niks aan je ontvanger :) :)

 het ligt er toch maar aan van welke kant je het bekijkt  :P



Re: Vervanging Vu+ Duo2 #7 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 7 July 2020 - 18:22

Dat zou ik wel nadenken of het niet beter is om dat oude Duo blok te vervangen voor twee Unicable LNB's. Dan heb je in 1 klap alle 8 FBC tuners volledig beschikbaar.

Nu heb ik naar ik aanneem een duo blok met vier aansluitingen waarvan er dus één van gebruikt wordt.

Als ik het bij de oude duo blok laat heb ik dan met de FBC tuner niet de mogelijkheid om van twee (verschillende) transponder iets op te nemen?



Re: Vervanging Vu+ Duo2 #8 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 7 July 2020 - 18:31

Als je de schotel door de bomen niet meer ziet heb je niks aan je ontvanger :) :)
Oké, gekheid... Eigenlijk heb je nu al een 'te luxe' ontvanger. Je hebt maar 1 coax en een duo tuner.. Zou ook een beetje geld reserveren voor een 2de coax kabel naar je tuner. Dan kun je ook vrij opnemen en tegelijkertijd kijken.
Tsja, en een nieuwe ontvanger? Wat zijn de minimale eisen? Welk budget?

"Je hebt maar 1 coax en een duo tuner." Tuner A is doorgelust naar tuner B 

De tweede kabel ligt er al moet alleen nog aangesloten worden Nu heb ik inderdaad een probleem als ik een transponder kijk kan ik niet van een andere transponder iets opnemen.

Tja budget is 3 tot 5 honderd euro.



Re: Vervanging Vu+ Duo2 #9 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 7 July 2020 - 18:39

Dit heb ik op internet gevonden dit houd dan toch in dat ik met één kabel meerder opnames op verschillende transponders kan maken ? 

Wat is een DVB-S2 FBC Twin Tuner?

Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren.

Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek. Hierdoor kunt u tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.



Re: Vervanging Vu+ Duo2 #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 7 July 2020 - 19:15

Theoretisch ja, als ze op dezelfde transponder zitten, maar technisch gezien heb je al snel 2 coax kabels nodig die naar de lnb/schotel lopen nodig om meer dan 3 opnames te laten lopen. Wil je echt tig opnames tegelijk, dan moet je een FBC tuner combineren met Unicable/Yess lees ook maar hier https://wiki.openpli...ll_Band_Capture

een Vu Uno 4K SE is een mooie box.


Edited by 40H3X, 7 July 2020 - 19:34.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #11 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 8 July 2020 - 12:48

Nog een vraag ik denk dat ik voor de Vu Uno 4K SE ga met een FBC tuner gerecombineerd met Unicable II/Yess.

Maar de Duo LNB Twin (Astra 1 en 3) is die dan te vervangen voor een duo Unicable II/Yess LNB ??



Re: Vervanging Vu+ Duo2 #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 July 2020 - 13:01

Voor zover ik weet zijn er geen Unicable Duo LNB's, dus dat worden twee losse. En die moet je door de leverancier laten programmeren voor de correcte userbands.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #13 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 8 July 2020 - 14:52

Voor zover ik weet zijn er geen Unicable Duo LNB's, dus dat worden twee losse. En die moet je door de leverancier laten programmeren voor de correcte userbands.

Dat gaat hem dus niet worden. Verder hoor ik dat CanalDigitaal problemen maakt over het kijken op meerdere transponders met FBC tuners ik weet niet wat hier van waar is of wat er mee bedoelt word.

M.a.w. ik ga eerst maar eens de tweede cable aansluiten en kijken hoe dat gaat. Ik zie dan ook nog niet het voordeel van een Vu Uno 4K SE behalve dat ik dat leuk vind :) 


Edited by conib00, 8 July 2020 - 14:53.


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 July 2020 - 14:53

Ach, daar zou ik mij het minst druk om maken. Unicable lnb’s maken het buitengewoon flexibel, maar de beperking van de kaart gooit al rap roet in het eten. Gewoon voorlopig die Duo lnb behouden maar wel snel een tweede kabel trekken. Daarmee heb je meer dan voldoende flexibiliteit. Tenzij dat jij ook veel naar Duitse zenders kijkt. Dán is Unicable zeker aan te bevelen. Maar aangezien jij de Duo2 slechts met één kabel aangesloten hebt zou ik het voorlopig houden bij de bestaande Duo lnb.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vervanging Vu+ Duo2 #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 8 July 2020 - 15:19

Verstandige beslissing. Zo krijg je voor weinig geld de mogelijkheid om vrijelijk te kijken en op te nemen. De VU+Duo2 is snel genoeg en kan voor dat doel nog prima mee...
DVB-S2(X) FBC is leuk als je Quattro LNB's aansluit. Voor een Seca3 kaart is dat niet interessant omdat deze een SID limiet heeft. Die accepteert maximaal 4 SID's per 10 seconden. Vraag je er meer dan gaat de kaart in 'strafmodus' en gaat je beeld op zwart. Op een aantal muziekzenders zelfs maar 2. Dan heeft het geen zin om +3 of meer opnames/streams tegelijk in te stellen..
DVB-C FBC daarintegen is ideaal. Dan heb je (althans met de huidige kaarten) écht 8 opnames/streams tot je beschikking.
De VU+Uno 4K SE heeft alleen meer geheugen en een snellere CPU. Dat kán interessant worden als je meer wil dan alleen maar kijken/opnemen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vervanging Vu+ Duo2 #16 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 8 July 2020 - 15:32

Allen bedankt voor de antwoorden en goede raad! Dan maar met het vakantiegeld naar de beurs :) en natuurlijk de tweede cable :D

Nogmaals bedankt.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users