Jump to content


Photo

Nieuwe VU+ 4k ontvanger


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 geronimoxx

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2020 - 21:34

Na eerst een VU+ DUO te hebben gehad die stuk ging. Werd deze vervangen door een SOLO SE. Draai Pli en mbv vu+ player kijken we in de slaapkamer sat over een Apple TV. Alles 4k. 

Ik kijk nu naar een VU+ Zero/ UNO 4k. Maar gebruiken niet een dubbele feed. 

 

De vraag:

 

Heeft een UNO meerwaarde ? kan die streamen naar de apple tv in 4k ? in de zero kan waarschijnlijk ook een usb stick om soms iets op te nemen ?

 

Is het beter om de nieuwe zero/UNO the gebruiken om te streamen naar de oude SOLO ipv naar de Apple TV.?

 

De DUO heeft een nieuwe elco en ik heb hem op de uitgang vd SOLO aangesloten en merk dat hij niet alle kanalen ziet, wel na een extra scan. Is hij nog steeds stuk of komt dat doordat hij doorgelust is via de SOLO(die in st-by staat).

 

 

 

 

 



Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #2 geronimoxx

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2020 - 21:54

Maakt de beeldkwaliteit nog uit tov mijn SOLO SE ?



Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 13 July 2020 - 08:59

Om te beginnen, een Uno 4K bestaan al lang niet meer. Deze is vervangen door de Uno 4Kse.

Streamen met een Apple TV met de Vu+ app? Waarom niet ‘gewoon’ met de fallback optie? Als de Apple TV 4K aangeeft betekent dat echt niet dat jij de content van de mainreceiver die voor 99.99% HD is, op het streamend device in 4K weergeeft. ;)

 

Een Duo geeft ook ontvangstproblemen als bepaalde andere mogelijk nog niet vervangen elco’s minder worden. Ik zou daar geen duppie meer aan uitgeven. Daarnaast is het wel zo handig om twee kabels naar een eventueel nog aan te schaffen Uno 4Kse te trekken voor maximale flexibiliteit. Ook remote.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #4 geronimoxx

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2020 - 21:09

Ok DUO is exit idd UNO 4K SE. Met fallback bedoel dat streaming niet geselecteerd is in de app ? Heeft het weergeven van een HD signaal mbv 4K decoder voordelen. Maw kan deze goed upscalen, beter dan wat mijn LG OLED doet ?

Op dit moment gebruik ik de Apple tv in de slaapkamer, HD is daar voldoende. Maar ik heb ook wel eens twee VU+-en aangesloten en toen toen gestreamed naar de tweede. Heeft dit voordelen tov zenden naar een Apple tv? Volgens mij was de kwaliteit gewoon HD.



Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #5 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 14 July 2020 - 02:36

@geronimoxx, ik lees dat je vooral verteld over 4k en 4k doorgifte en 4k kijken. Ik ben benieuwd naar wat voor 4k beelden je zit te kijken, want er zijn (nog) geen reguliere zenders die uitzenden in 4k. Er zijn een paar testzenders die alleen maar kleine spotjes uitzenden om te testen. Ikzelf heb ook een 4k box en een 4k tv maar 4k kijken is hier bij mij nog toekomstmuziek.

Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 14 July 2020 - 08:07

@Geronimoxx 

 

Ik heb geprobeerd om jouw eerdere relaas te begrijpen maar heb het opgegeven. Sorry.

De in OpenPLi ingebouwde optie ‚fallback‘ geeft door wat er gestreamd wordt vanaf de hoofdontvanger. Lees dit maar eens door.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #7 geronimoxx

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 14 July 2020 - 16:47

@frenske.bedankt ga ik doorlezen.

@youto als er 4k content is kijk je 4k. Wilde een nieuwe box gelijk 4k gekocht. Misschien werkt en analogie met dvd beter. Als ik een dvd HD in dvd speler doe. Gebruikt mijn tv toch alle 4k pixels. Als ik mijn dvd speler laat upscalen krijgt mijn tv 4k signaal. Mijn vraag is welke optie geeft beter beeld. SKY DE schijnt ook een 4k kanaal te hebben.

Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 14 July 2020 - 16:51

Ja, alleen kun je die met SKY apparatuur bekijken.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 16 July 2020 - 07:57

Dat was nou juitst mijn vraag. Je zegt als er 4k content is kijk ik 4k.Wie zend er nu al 4k uit. In mijn zenderlijsten (hans 13, 19.2 23.5 28.2) staan ze niet. Alleen in de test zenders. En het is nieuw voor mij dat een dvd speler 4k afspeelt. Je zegt zelf als ik een dvd HD afspeel is dat 4k. Ik weet niet beter dat HD 1920X1080 is. UHD is 3840X2160, 4k dus maar die kan je niet afspelen met een dvd speler. Wel met een blu ray speler, die speelt ook HD dvd af maar niet in UHD, 4k. Is moeilijk, al die cijfertjes maar mijnsinziens is 4k op dit moment een geweldige marketings strategie. Net zoals vroeger met breedbeeld. Ik kocht een breedbeeld tv maar breedbeeld uitzendingen kwamen pas jaren later. Net zoals 4k nu.

Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 16 July 2020 - 09:54

Zo is het ook. Allemaal marketing... Native 4K uitzendingen zijn zeldzaam en alleen maar prutzenders (koopzenders, modezenders, reiszenders en een beetje promo.. In Japan wordt al 8K gemaakt en er is al wel één 8K kanaal. Jij bepaalt niet wat je koopt, maar wat de markt vindt dat je moet kopen!!! Zeker in de consumentenelectronica... De meeste 'spullen' heb je niet modig, maar ze maken je buurman/vrouw lekker jaloers. Statusverhogend, gewillige vrouwen/mannen in overvloed, een geweldig leven etc. etc. etc.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #11 geronimoxx

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 16 July 2020 - 14:22

@Youto ga er vanuit dat er wel meer 4k content is voordat deze box het loodje legt. In mijn verhaal betreft het een blue ray speler zeg maar. Maw kan die VU+ UNO 4k SE upscalen ? en is het beeld dan beter dan zonder bij upscalen in de box, op mijn OLED.


Edited by geronimoxx, 16 July 2020 - 14:23.


Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 16 July 2020 - 14:54

Elke box kan upscalen. En de scaler in mijn Duo 4K doet niet onder voor die in mijn plasma.

 

Plus het feit dat je niet een paar seconden moet wachten tot je scherm van resolutie is gewisseld, ook een voordeel van de box laten scalen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #13 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 16 July 2020 - 18:17

@geronimoxx, natuurlijk heb je gelijk dat een 4k box die je nu koopt na verloop van tijd, maanden, jaren? Steeds meer 4k gaat doorgeven maar ik lees zo'n overtuiging in jouw verhaal alsof je de hele dag naar 4k zit te kijken. Daarom mijn geïnteresseerde vraag hoe en waar jij naar 4k kan kijken. Maar ik geef gelijk toe, ook ik ben al in het bezit van een 4k box en 4k tv. Maar net zoals 5g, iedere provider adverteerd zich suf alsof 5g allang bruikbaar is. Maar ook dit duurt nog zeker 2 jaar voordat de consument het voordeel van 5g ervaart. Maar wat mimisiku al zegt, je kan er zo lekker mee opscheppen bij je vrienden en buurvrouw.

Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #14 g@it

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 16 July 2020 - 18:32

En je hebt hevc 265 ondersteuning in deze compressie zenden ook sommige HD zenders om bandbreedte te besparen



Re: Nieuwe VU+ 4k ontvanger #15 geronimoxx

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 21:27

Na 10 min NASA 4K heb je het inderdaad wel gezien. Maar ik zou nu geen HD box erbij kopen. Ik heb een SOLO. Moet zeggen heb nu de VU+ UNO 4K SE staan en het gaat een stuk sneller. De SOLO gaat naar de boven of ik geef hem weg. Ook dat je hier een hdd in kan stoppen is handig. 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users