Als er niet standaard drivers nodig zijn wel ja. Dan komen die er nog een keer bovenop.
OpenPLi 7.3. Release beschikbaar.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #281
Posted 30 July 2020 - 13:47
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #282
Posted 30 July 2020 - 16:04
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #283
Posted 30 July 2020 - 17:16
Dat is een Realtek RTL8812AU.
Daarvoor moet je "kernel-module-8812au" installeren, en daarna de box herstarten.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #284
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #285
Posted 31 July 2020 - 11:48
Hier nu de laatste updates weer geïnstalleerd en nu is het op beide (MaXytec en VU) decoders alles goed gegaan (27 updates) en alles werkt weer zoals het zou moeten dank daarvoor
Hier vanmorgen nog steeds 168 updates, Wel net ervoor een schone flash erop gezet zonder backup te gebruiken.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #286
Posted 31 July 2020 - 11:55
Als je 'm nog niet geupdate hebt:
Doe eens:
opkg list-installed > /tmp/installed.txt opkg list-upgradable > /tmp/upgradable.txt
en upload the twee files eens hier?
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #287
Posted 31 July 2020 - 12:26
Als je 'm nog niet geupdate hebt:
Doe eens:
opkg list-installed > /tmp/installed.txt opkg list-upgradable > /tmp/upgradable.txten upload the twee files eens hier?
Hier zijn ze. installed.txt 20.31KB 5 downloads upgradable.txt 10.39KB 3 downloads
Edited by Loui (PD1LOI), 31 July 2020 - 12:33.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #288
Posted 31 July 2020 - 12:41
Nee, dat kan.
Elke box heeft 3 feeds, een box feed, een arch feed, en een all feed.
De eerste is specifiek voor de hardware van de box (kernel, drivers, etc), de tweede voor alle boxen met hetzelfde type CPU, en de derde voor alle boxen.
Als er tussentijds een image gebouwd wordt voor een andere box dan die je hebt, maar met dezelfde CPU, dan worden daardoor de arch en all feeds bijgewerkt. En dan kun je dit krijgen. Heeft ongewijfeld te maken met de issues van de SF8008 en de H9.
De pakketten in de upgradable lijst zijn allemaal pakketten uit de CPU en all feed, er heeft dus na de build van de HD51 nog een build gelopen van een box met diezelfde CPU. En dat hoogt het versie nummer op.
bv in installed:
samba-common - 4.6.2-r3.8
en in upgradable
samba-common - 4.6.2-r3.8 - 4.6.2-r3.9
Kans is groot dat r3.8 en r3.9 binair gewoon exact hetzelfde zijn. Shared feed versioning is met de Pyro versie van bitbake een beetje een issue, ik hoop dat dit soort bugs in Zeus (voor 8.0) gefixt zijn.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #289
Posted 31 July 2020 - 13:05
Nee, dat kan.
Elke box heeft 3 feeds, een box feed, een arch feed, en een all feed.
De eerste is specifiek voor de hardware van de box (kernel, drivers, etc), de tweede voor alle boxen met hetzelfde type CPU, en de derde voor alle boxen.
Als er tussentijds een image gebouwd wordt voor een andere box dan die je hebt, maar met dezelfde CPU, dan worden daardoor de arch en all feeds bijgewerkt. En dan kun je dit krijgen. Heeft ongewijfeld te maken met de issues van de SF8008 en de H9.
De pakketten in de upgradable lijst zijn allemaal pakketten uit de CPU en all feed, er heeft dus na de build van de HD51 nog een build gelopen van een box met diezelfde CPU. En dat hoogt het versie nummer op.
bv in installed:
samba-common - 4.6.2-r3.8en in upgradable
samba-common - 4.6.2-r3.8 - 4.6.2-r3.9Kans is groot dat r3.8 en r3.9 binair gewoon exact hetzelfde zijn. Shared feed versioning is met de Pyro versie van bitbake een beetje een issue, ik hoop dat dit soort bugs in Zeus (voor 8.0) gefixt zijn.
Staat er inderdaad in, ik ga die 168 gewoon updaten. Dat is verder geen probleem.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #290
Posted 2 August 2020 - 16:11
Heb een van de vele VuSolo SE’s onlangs ge-update van 7.2 naar 7.3 en ik liep in de problemen door te weinig vrije ruimte voor alle updates. Dat werd dus een nieuwe image..
heeft iemand enige idee hoeveel vrije Flash geheugen er nodig is voor een Update van 7.2 naar 7.3?
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #291
Posted 2 August 2020 - 16:15
Met een flash vanuit het menu niks, mits dan wel de image (PLi 7.3) eerst downloaden naar een USB stick en vanaf daar installeren https://wiki.openpli...mage_support.29
Edited by 40H3X, 2 August 2020 - 16:41.
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #292
Posted 2 August 2020 - 16:26
Bij oude(re) images zeker niet teveel extra’s als picons installeren in de flash.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #293
Posted 2 August 2020 - 21:06
Met een flash vanuit het menu niks, mits dan wel de image (PLi 7.3) eerst downloaden naar een USB stick en vanaf daar installeren https://wiki.openpli...mage_support.29
Is dat dan een upgrade of een installatie (maw ben ik mogelijk mijn huidige setup kwijt)?
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #294
Posted 2 August 2020 - 21:10
Een flash wist de opstart partitie, dus dan ben je alles kwijt.
Gelukkig krijg je daarvoor de vraag of je eerst een backup wilt maken. Als je dat doet wordt die na de flash weer teruggezet (eventuele plugin data, of extern gedownloade plugins ben je wel kwijt, tenzij je die zelf backupt).
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #295
Posted 2 August 2020 - 21:11
Bij een flash begin je met een niet geconfigureerd systeem. Echter als je voor het flashen een goede backup op dezelfde stick zet waar ook de uitgepakte (te flashen) image op staat, dan heb je binnen no time weer een werkend geheel. Mits je geen bijzondere plugins die niet uit onze feed komen geïnstalleerd hebt.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #296
Posted 2 August 2020 - 21:12
Twee man met dezelfde gedachte op hetzelfde moment.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #297
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #298
Posted 7 August 2020 - 21:13
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #299
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #300
Posted 8 August 2020 - 17:05
Het valt mij nu pas op maar ik blijk een signaalsterkte (op diverse zenders) van 256 db te hebben...
Wellicht moet deze waarde nog door een formule gehaald te worden zodat deze rond de 43 db uitkomt?
Attached Files
2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
6 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users