Jump to content


Photo

OpenPLi 7.3. Release beschikbaar.


  • Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #441 arsat

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 29 September 2020 - 22:26

Zoals gezegd, ik heb Oscam meerdere malen ge-deinstalleerd en weer geinstalleerd zonder enig verschil...


VUSoloSE2 - Gilbertini OP100L - Powertech DG390 rotor -  MTI AP82-XT2 - OpenPLI


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #442 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 September 2020 - 23:56

Een bestaande configuratie wordt niet overschreven bij een installatie, dus die actie wijzigt geen oscam configuratie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #443 arsat

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2020 - 00:47

Hoe moet ik die dan deinstalleren? (ik gebruik nu gewoon de deinstalleer optie bij de softcams)


VUSoloSE2 - Gilbertini OP100L - Powertech DG390 rotor -  MTI AP82-XT2 - OpenPLI


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #444 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 30 September 2020 - 05:54

 

Als je het dan goed wil doen, moet je oscam deïnstalleren en de /etc/tuxbox/config/oscam folder verwijderen en dan oscam opnieuw installeren, dan komen de originele config bestanden wel mee.

 

 

Hoe moet ik die dan deinstalleren? (ik gebruik nu gewoon de deinstalleer optie bij de softcams)

 

Oscam goed deinstalleren begint met lezen. Het antwoord was al gegeven alvorens je de vraag stelde.



Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #445 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 30 September 2020 - 06:32

De originele readers zien er zo uit zoals hier staat : https://github.com/O...am/oscam.server

 

Zoals te zien is staan de 'niet CD/TVV readers' uitgeschakeld wat overigens niet inhoudt dat de NL kaart niet zal gaan werken, het verschil zit hem in de SID limit en het afvangen van ongeldige ECM's zodat de kaart niet zomaar in 'straf-modus' kan komen door de omgeleide Viaccess ECM's.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #446 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 30 September 2020 - 08:59

Misschien even hier kijken https://wiki.openpli...ng_config_files


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #447 arsat

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2020 - 11:07

Lastig dat je eerst een cursus Linux moet volgen om simpel een programma te verwijderen! (deinstalleren haalt dus niet alles weg)

Waarom wordt niet alles 'opgeruimd' als ik het programma verwijder?


VUSoloSE2 - Gilbertini OP100L - Powertech DG390 rotor -  MTI AP82-XT2 - OpenPLI


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #448 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 30 September 2020 - 11:36

Dan doe je het toch niet. Daar zijn redenen voor die ook nog in het belang van jou als gebruiker zijn.
Gezien jouw reactie is jouw kennisnivo, ook voor Windows, dermate laag dat je zelfs niet met verkenner weet om te gaan?

 

Als met verkenner \\ipadresbox ingeeft en vervolgens naar de map /etc/tuxbox/config/oscam/ gaat en de gehele inhoud verwijderd, en daarna Oscam vers installeert, dan heb je de laatste en juiste configuratie waar de specifieke CD en TVV readers wél staan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #449 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 30 September 2020 - 12:41

Lastig dat je eerst een cursus Linux moet volgen om simpel een programma te verwijderen! (deinstalleren haalt dus niet alles weg)

Waarom wordt niet alles 'opgeruimd' als ik het programma verwijder?

Ik geloof dat je me nu probeert te vertellen dat Windoof dat wel doet?

 

Configuratie bestanden worden nooit zomaar verwijderd, stel dat je de applicatie weer wil installeren, zou je alles weer in moeten stellen......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #450 Morani

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 1 October 2020 - 19:03

Hoi, 

Ik heb een probleem gekregen met flashen van VuUno 4k. Heb dit gedaan in de box zelf gedaan door de OpenPli 7.3 te selecteren. In eerste instantie ging dat goed. Kreeg het boot logo in beeld en toen...........pats groen scherm en de melding Software fout ontdekt.

 

Nu heb ik de box opnieuw opgestart en krijg ik Vu+ in beeld en Thats it. Ik proberen via usb stick een flash te doen blijft dit logo telkens in beeld en voor de rest kom ik niet meer verder. Box gaat dus niet meer aan en blijft op logo ook na dat ik USB in de linker zijkant heb gedaan of aan de achterzijde. 

 

En nu? Kan iemand mij advies geven?

 

Mvg Ton

 

ps heb mij zojuist geregistreerd, dus bij deze nieuw forum lid.


Edited by Morani, 1 October 2020 - 19:04.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #451 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 1 October 2020 - 19:11

Probeer eerst maar eens een andere stick. Dan zal het flashen wel lukken verwacht ik.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #452 Morani

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 1 October 2020 - 20:45

Dan zal ik een andere kopen en dan wederom proberen.....en deze moet 8gb zijn toch?


Edited by Morani, 1 October 2020 - 20:45.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #453 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 1 October 2020 - 21:24

Nee hoor, 1 Gb is meer dan voldoende om te flashen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #454 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 26 October 2020 - 23:14

"tuning failed" melding heb ik nu niet meer bij het zappen tussen b.v. A en B tuner zenders.
Ik heb de skin gewijzigd. Van Pli-FullNightHD (default) naar Waves-FHD.
Probleem weg.
Blijkbaar is het timing kritisch.
De Gigablue is verder altijd best snel daarin.

Edited by Jork, 26 October 2020 - 23:14.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #455 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 October 2020 - 23:16

Daar kan ik me weinig bij voorstellen, de PLi skins zijn de meest "lean", en bovendien, bij een zap doet een skin helemaal niks, dat gebeurt pas na het tunen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #456 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 26 October 2020 - 23:30

Ik verwonder me er ook over.
De PLi skins hebben zeker mijn voorkeur.
De andere skins zijn meestal erg onvriendelijk voor het systeem.
Moet weer dingen recht zetten.
Ik kan nog eens met de satelliet-equipment plugin spelen.
Vermoedelijk is het toch een bepaalde timing.

Edited by Jork, 26 October 2020 - 23:30.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #457 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 27 October 2020 - 00:07

Wat ook opvalt dat QuadPip niet goed werkt bij 7.3 release.
Het oogt traag op te starten voordat alle 4 kanalen er staan.
Van de 4 beelden gaan er dan minstens twee in de freeze stand staan na enkele seconden.
Daar heb ik ook geen last van bij OpenPli 7.2.
Het zappen tussen tuners is daar ook beter en ik heb daarbij veel sneller een perfect QuadPip plaatje op de GigaBlue quad 4k.
Zelfde settings staan ingesteld. en identieke zenderlijst.

Edited by Jork, 27 October 2020 - 00:09.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #458 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 October 2020 - 01:18

Het zal niet de eerste keer zijn dat nieuwere drivers bugs introduceren die de oudere niet hadden.

 

Je krijgt een "tuning failed" pas na een paar seconden na een zap, als je die onterecht krijgt is er iets anders aan de hand dan een skin.

 

De enige boosdoener die we kennen op dit vlak is lcd4linux. En dan hoeft die niet eens actief te staan, geinstalleerd is genoeg. Dus als je die geinstalleerd hebt, er af gooien. Of met het probleem leven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #459 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 27 October 2020 - 07:48

Daar ben ik bekend mee. Dat is hier niet het geval.
Ik gebruik deze plugin de laatste jaren al niet meer.
Maar wat ik ook doe. Ik heb het issue niet met de Waves-FHD skin en OpenPli 7.2.
En deze is niet eens gemaakt voor Pli.
Zodra ik weer de standaard skin kies heb ik het weer.
Een schone flash ook gedaan. etc.
De freezes in de Quadpip weergave maken wat meer duidelijk waar te zoeken.

Edited by Jork, 27 October 2020 - 07:48.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #460 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 27 October 2020 - 19:35

Ik heb iets gedaan wat niet zo elegant is, maar..
Deze complete map vervangen door die van een jaar geleden.
\\GBQUAD4K\root\lib\modules\4.1.20-1.9, herstart
Mag niet meer klagen nu. De issues zijn weg.

Edited by Jork, 27 October 2020 - 19:35.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users