Jump to content


Photo

Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger.


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 August 2020 - 12:55

Snap ik allemaal, maar de box zit toch direct op de router aangesloten? Dus zit die powerline helemaal niet in de ketting, en snap ik niet wat het aansluiten daarvan van invloed zou kunnen zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 2 August 2020 - 13:16

Niet dat het heel veel uitmaakt maar volgens mij heten die ‘doosjes’ niet Powerline maar PowerLAN. Indien de betreffende box via PowerLAN en theoretisch niet rechtstreeks met een kabel op de router aangesloten is, dan kán ik mij voorstellen dat bij een volledige spanningsuitval de box niet of niet goed connect. M.i. verklaarbaar omdat óf de box sneller weer online (actief) is terwijl het PowerLAN aan één of meerdere zijden nog niet geactiveerd is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #23 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 August 2020 - 13:24

DLan zou het moeten zijn. Gebruik die dingen van de KPN (Devolo AV200). Moet zeggen dat die uitstekend werken.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #24 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 2 August 2020 - 16:06

[off topic]
@Mimisiku

Ik heb inmiddels op twee totaal verschillende locaties hetzelfde probleem ervaren met een KPN / Devolo kit. In beide situaties betrof het een satellietontvanger aangesloten op de DLAN kit. Bij beiden bleek op enig moment dat de kern van de coax dusdanig heet was geworden dat deze totaal broos was geworden en eigenlijk volledig verbrand bleek. Nadat ik dit eerst tot tweemaal toe ervaren had op dezelfde locatie, waarvoor ik feitelijk nog geen oplossing had, en in dezelfde week toevallig ook hetzelfde probleem bij iemand anders tegenkwam, ben ik mij gaan afvragen was de overeenkomsten waren tussen beide situaties. Dat bleek de KPN DLAN set te zijn gecombineerd met een enigma ontvanger. Niet dezelfde overigens. Vervolgens heb ik op beide locaties de voeding van de enigma ontvanger direct in het betreffende Powerlan device gestopt en nooit meer last gehad. Technisch kan ik het niet verklaren.[/off topic]


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 August 2020 - 17:13

Aardlus??
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 2 August 2020 - 19:26

Geen idee. Met een aardlus zou ik ook zomaar een potentiaal tussen de mantel van de coax en de aarde van de box gehad kunnen hebben. Dat had ik beslist gevoeld. Vooralsnog heb ik van beiden niets negatiefs meer vernomen. Een andere tip die ik kreeg zou occillatie kunnen zijn. Geen idee van het hoe of waarom. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Probleem met netwerk op mijn Vu+ Duo 2 ontvanger. #27 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 2 August 2020 - 23:38

Vanavond tot 3 keer mijn netwerk opnieuw moeten opstarten op de vu+ ultimo4K, geen ip adres. Kom ik deze post tegen.

 

Bedraad aan basisstation van (bridgemode) mesh netwerk.


Edited by amigo, 2 August 2020 - 23:40.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users