Jump to content


Photo

Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ?


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 Jason4590

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 August 2020 - 05:26

Hello

 

Per ongeluk op een verkeerde knop gedrukt, en ik was mijn installatie van 7.1 volledig kwijt.

Ik ben een beginneling die vergeten was om een backup te maken.

 

7.1 niet meer te vinden
7.2 wanneer je in plugins CCCAM installeerd, is deze volledig corrupt. 300000 server loging attempts.
Dit is niet normaal. CCCAM zou moeten verwijderd worden. Tweede probleem : Ik kan de softcam via menu niet meer afzetten.
Dus internet kabel moet eruit getrokken worden.

Terug 7.2 geinstalleerd + updates = 7.3.
 

7.3 goed werkend. Nu 2 updates en all mijn gegevens zijn weg. (kanalen, satellieten, enzv)

 

Teveel problemen ineens achtereen.

 

Ik ben het een beetje beu te worden !!!

 

Jason



Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #2 Jason4590

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 August 2020 - 05:38

TEST AUB EERST, voor je iets op de markt brengt en mensen hun box om zeep helpt !!!

 

Ik begin deze problemen nu beu te worden. Het is iedere keer iets nieuws !

Dankzij jullie, kan ik nu hier al een week niet genieten van mijn satellliet schotels.

Met die irrante nieuwe bugs !!

7.1 was de beste en die is nu spoorloos ?????


Edited by Jason4590, 3 August 2020 - 05:40.


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 August 2020 - 06:58

300K login attempt op cccam.... ik ben bang dat je de boel zelf om zeep hebt geholpen.... ligt echt niet aan openpli.... daar gaat 7.1 je echt niet helpen.... en 7.3 is gewoon goed!

Edited by littlesat, 3 August 2020 - 06:59.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #4 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 3 August 2020 - 07:35

Ik ben ook een leek maar hoe kan je door één verkeerde knop de gehele pli 7.1 verwijderen. Zlefs bij terug naar fabrieks instellingen krijg ik hem er niet af. Nogmaals, ik ben ook niet technisch maar deze begreep ik niet helemaal.

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 3 August 2020 - 07:53

TS heeft mogelijkerwijze ooit zijn box door ‘een vriendelijke verkoper’, let hier vooral op de aanhalingstekens, laten installeren en misschien ook op advies van diezelfde persoon zijn box open gezet in de router om de toegang vanaf het internet te activeren. Hiervoor is al zo vaak gewaarschuwd om dat NOOIT te doen. TS vermeldt dat hij beginneling is. Aangezien hij inmiddels tóch al enige tijd zijn box gebruikt, wat wordt bevestigd door het gebruik van OpenPLI 7.1 + CCcam, heeft hij zich blijkbaar nooit de moeite getroost om een backup te maken.

 

@TS

Ik zou de ‘vriendelijke verkoper’ of die ‘handige kennis’ maar eens benaderen om minimaal één specifieke poort in jouw router DIRECT dicht te zetten en een cursus ‘configureren OpenPLi’ te nemen bij diezelfde persoon. De standaard installatie van OpenPLi mét een eigen abonnement van TVV of CD is, indien je de tips tijdens de eerste installatie goed leest, een fluitje van een cent. Jouw eerste twee postings op ons forum nodigt niet echt uit om jou van afstand te helpen. Dát zal inmiddels wel duidelijk zijn.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2020 - 09:05

Tsja, deze komt ook inderdaad redelijk hard binnenvallen... Gezien de opmerkingen zou je i.d.d. denken dat hij zijn informatie over het internet ontvangt en niet eens zijn eigen kaart heeft. Zijn schotelgenot (bijna) alles gratis kijken is nu verpest... Ach jeetje, boehoe...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #7 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 3 August 2020 - 09:28

Een huilie als het zo is!

Maar goed met pli is niks mis, met jou en je op de verkeerde knop drukken wel. Dus zoek het eerst bij jezelf en ga je naar eerst eens inlezen hoe het een en ander werkt. Dan heb je hem zo weer aan de praat.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 3 August 2020 - 09:59

En misschien handig om te vertellen om welke ontvanger het gaat en welke schotel opstelling? Ik durf het bijna niet te vragen welke kaart om te kijken?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 August 2020 - 09:23

TEST AUB EERST, voor je iets op de markt brengt en mensen hun box om zeep helpt !!!

Ik begin deze problemen nu beu te worden. Het is iedere keer iets nieuws !

Dankzij jullie, kan ik nu hier al een week niet genieten van mijn satellliet schotels.

Met die irrante nieuwe bugs !!

7.1 was de beste en die is nu spoorloos ?????

Tja, daar komt bij dat de software beperkt houdbaar is en je dan verplicht bent de knoppen in te drukken en de boel te updaten.
Even los van het feit dat er geen noemenswaardige bugs in 7.3 zitten, vind ik het wel heel gedurfd de schuld hier neer te leggen in plaats van bij jezelf, je moet heel wat zaken indrukken wil je de boel kunnen ‘wissen’
Dit klinkt als een extra servicescript van jouw ‘dealer’.

Verwacht vooral geen hulp via dit forum, ik ben er in elk geval direct klaar mee met zulk geblaat.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #10 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 4 August 2020 - 13:02

Zal wel een clone zijn ofz die kun je niet op de normale manier update.
Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 4 August 2020 - 13:40

Denk dat we van de TS niet veel meer moeten verwachten....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 4 August 2020 - 13:58

Ik was in mijn eerste respons naar TS nog redelijk behoudend maar iedere volgende die op deze manier zijn gram denkt te kunnen halen, en dan nota bene voor gratis verkregen firmware, die heeft wat mij betreft ook ‘prijs’. Wat dat betreft sluit ik mij volledig bij Tech aan. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 August 2020 - 13:36

Ach, ken dat wel.

Denk even de software te updaten, dan wordt zo ongevraagd je cccam.cfg file overschreven. Maar als je niet weet waar deze staat, of wat er ooit in stond omdat een gabber deze van afstand erin geschoten heeft dan gaat zomaar alles op zwart, behalve FTA.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 August 2020 - 13:49

OpenPLi zal NOOIT een cccam of oscam config file overschrijven !


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 August 2020 - 14:15

Lezen WW!!! Als je update van 7.2 naar 7.3 dan is je hele flash overschreven en ben je DUS ook je CCcam.cfg of OScam config kwijt.. Dat moet je middels backup bewaren en naderhand restoren..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 6 August 2020 - 14:50

@Mimisiku

Jouw laatste bewering is helaas 100% fout. Tijdens het Updaten van 7.2 naar 7.3 daarbij blijft alles zoals eerder geplaatst. Je hebt zelfs geen backup nodig. Enkel na een flash, wat feitelijk een compleet ander proces is met eenzelfde resultaat namelijk dat de laatste firmware geplaatst is, dáárbij heb je wél een backup nodig en alles wat buiten de feed geïnstalleerd is geweest moet je opnieuw installeren.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 6 August 2020 - 15:18

En ook hier is een oplossing voor... Zet die ipk-tjes in de backup folder en ze worden gewoon meegeinstaleerd...


en alles wat buiten de feed geïnstalleerd is geweest moet je opnieuw installeren.


Edited by littlesat, 6 August 2020 - 15:18.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 6 August 2020 - 15:26


En ook hier is een oplossing voor... Zet die ipk-tjes in de backup folder en ze worden gewoon meegeinstaleerd...


en alles wat buiten de feed geïnstalleerd is geweest moet je opnieuw installeren.

Bij een UPDATE is dat niet nodig, enkel bij het FLASHEN! Al dan niet off- of online.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 6 August 2020 - 15:26

@Littlesat.

Dat laatste zou handig zijn voor sommige eindgebruikers als dit dan eens goed gedocumenteerd worden lijkt mij. Prettig voor diegenen die bijvoorbeeld Mediaportal geïnstalleerd hadden. Als dat daarmee gelijk weer juist functioneert.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Weeral na update, box om zeep ! Wat is dat nu ? #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 August 2020 - 15:55

@Mimisiku
Jouw laatste bewering is helaas 100% fout. Tijdens het Updaten van 7.2 naar 7.3 daarbij blijft alles zoals eerder geplaatst. Je hebt zelfs geen backup nodig. Enkel na een flash, wat feitelijk een compleet ander proces is met eenzelfde resultaat namelijk dat de laatste firmware geplaatst is, dáárbij heb je wél een backup nodig en alles wat buiten de feed geïnstalleerd is geweest moet je opnieuw installeren.

Ik meende dat hij schoon 7.2 erop gezet heeft (flash!! dus alles weg) en daarna update naar 7.3..
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users