Jump to content


Photo

Geen beeld bij OpenPLi recovery menu

Maxytec Multiboot Dual

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 August 2020 - 15:38

Iemand ervaringen met het volgende: hier kan ik met een Maxytec Multiboot Dual denk ik wel in het recovery menu komen, maar er is geen beeld van dit menu (vandaar mijn opm. "denk ik"). Ook een recovery flash lijkt geen resultaat te hebben.


Edited by 40H3X, 8 August 2020 - 16:22.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 8 August 2020 - 16:48

Ik heb hier ook de Maxytec Multibox en die werkt voortreffelijk heb je het geprobeerd met de reset (recovery) knop en een gode usb stick je moet wel handig zijn met je vingers en snel om het voor elkaar te krijgen. (je komt bijna een handje tekort)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 August 2020 - 17:19

Dat hand te kort ken ik ;) , echter als in het Multiboot image selector ga en kies voor "Boot to Recovery menu" dan reboot hij maar geen beeld.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 8 August 2020 - 17:50

En in de image dan? daar kun je ook naar recovery selecteren in het multiboot menu

Want in de eerste versie van de recovery is er een update geweest Just voor dit probleem daar hebben de ratio van het beeld veranderd omdat sommigen dan niks konden zien op beeld zoals jij heb.

Edited by cobus, 8 August 2020 - 17:53.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 8 August 2020 - 17:51

Wat is precies het probleem? Ik heb hier een Mutant HD60. Zelfde maar alleen met Sat tuner,...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 8 August 2020 - 18:09

Als hij naar het recovery menu gaat ziet hij niks van het recovery menu op beeld van de TV van wat ik begrepen heb, je hebt best kans dat de/sommige tv(s) er niet mee overweg kan/kunnen..


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 August 2020 - 18:35

En in de image dan? daar kun je ook naar recovery selecteren in het multiboot menu

Want in de eerste versie van de recovery is er een update geweest Just voor dit probleem daar hebben de ratio van het beeld veranderd omdat sommigen dan niks konden zien op beeld zoals jij heb.

Dat beschreef ik in post #3 ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 August 2020 - 18:36

Als hij naar het recovery menu gaat ziet hij niks van het recovery menu op beeld van de TV van wat ik begrepen heb, je hebt best kans dat de/sommige tv(s) er niet mee overweg kan/kunnen..

 

Klopt  en de Maxytec zit net als zoveel receivers hier aan een monitor (PC) ik zal 'm morgen eens verhuizen naar een TV.


Edited by 40H3X, 8 August 2020 - 18:37.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #9 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 8 August 2020 - 18:44

Dat is een goede optie denk ik als je hem daar toch heb staan en hij werkt zorg dan dat je de laatste versie flashed van de recovery dat kun je gewoon net zo doen als dat je een image met de recovery flashed want als je al multiboot erin heb staan hoef je niet meer met die knopjes te werken (Handen te kort) dus de recovery image op een usb stick plaatsen in het recovery menu kiezen voor installeren (local)  dan daar na toe gaan en flashen.


Edited by cobus, 8 August 2020 - 18:52.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 August 2020 - 18:48

Ik laat het weten of er wat te zien is als het aan de tv is aangesloten.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 August 2020 - 10:48

Allereerst @Cobus kudos :thumbs-up: voor de tip/opmerking dat dit recovery menu niet altijd te zien op elke TV. Dit  klopt, hier hing de Maxytec aan een monitor, nooit problemen mee gehad of beter nooit iets gemist. Maar nadat ik de Maxytec aan mijn TV aansloot, zijn er twee dingen wel te zien i.t.t. een monitor; een bootsplash en daarna het recovery menu. Ik bedenk me nu dat ik op de monitor nooit een bootsplash screen heb gezien van welk merk dan ook, het gekke is dat ik het recovery scherm van de Uclan Ustym wel zie. Kortom er is dus "iets" en ik ben heel benieuwd wat, dat dit deel van het boot proces cq. de bootloader niet op een monitor laat zien.


Edited by 40H3X, 9 August 2020 - 11:06.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 9 August 2020 - 11:30

Heb je er de nieuwe recovery al opgezet dat kan verschil maken .


Een monitor kan misschien geen verschillende beeld instellingen aan en een tv wel denk ik.

Edited by cobus, 9 August 2020 - 11:31.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 August 2020 - 11:45

Dat vermoed ik ook de recovery mode is een Android "state" met een resolutie die mijn monitor blijkbaar niet kan wisselen.  Hier is bootmenu r298 actief.

 

 

 

 

Attached Files


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #14 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 9 August 2020 - 11:46

Hier zit ik op bootmenu r318.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 9 August 2020 - 11:46

De huidige recovery is 318 meen ik.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 9 August 2020 - 11:55

Ik zit nog op 311..... Zit in de OpenPli r318? Met het balletjes bootscherm?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 August 2020 - 11:56

Het balletjes scherm? develop bedoel je?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 August 2020 - 12:01

Hier nu r318, (ik had al een aantal versies geprobeerd)  helaas kan de monitor er geen chocola van maken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 August 2020 - 12:07

Misschien een 60hz signaal?

 

Ik heb een 4K BenQ monitor die ik gebruik voor testen, daar zie ik wel alle bootlogo's (ook die van HiSilicon).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij OpenPLi recovery menu #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 9 August 2020 - 12:14

Het balletjes scherm? develop bedoel je?

 

Nee, doelt onmiskenbaar op het splashscreen van de HD60 wat een heel fraai plaatje is. In tegenstelling tot die van Maxitec waar een draak van een splashscreen zichtbaar is vóór het OpenPLi bootlogo. Naar het schijnt zie jij dat splashscreen van de HD60 ook niet. Of jij hebt geen HD60. Dát verklaart het dan ook.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users