Jump to content


Photo

Vertragingen/laadrondje


  • Please log in to reply
140 replies to this topic

#1 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:05

Goedenavond techneuten.

 

Ik heb de laatste 2/3 weken het probleem dat ik op momenten waar dat voorheen nooit het geval was het wachtrondje (laden) zie. Als ik bijvoorbeeld de ontvanger start en naar de zenderlijst ga duurt het vaak ook even voordat de ontvanger weer reageert, ook dan zie ik het wachtrondje.

 

Ik heb ook een oudere build (6.x) geprobeerd (backup van wat langer geleden) en vreemde is dat deze het ook heeft.

Het gaat hier om een Vu+ Uno 4kse, de netwerkverbinding 1 Gbps en via enkele commando's via SSH zie ik geen vreemde fouten, ik gebruik geen HDD maar NFS shares op een NAS.

Op dit moment draai ik release 7.1.

 

Het vreemde (en vervelende) is dat er eigenlijk aan het netwerk/NAS niets veranderd is. Ik gebruik niet veel bijzondere plugins (BackSuite en EPG-Import, verder niets). Als ik EPG-Import even uitschakel gebeurd er exact hetzelfde.

 

Zijn er wellicht nog meer zaken die ik kan testen/uitsluiten?



Re: Vertragingen/laadrondje #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 August 2020 - 21:09

IPTV zenderlijst?
Kabel of Sat?
Welke smartcard?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vertragingen/laadrondje #3 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:13

Geen IPTV zenderlijst

Sat

Smartcard: geen kaart, interne kaartsharing andere ontvanger (Mediaguard 3) 



Re: Vertragingen/laadrondje #4 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:16

En geen Lcd4linux (daar vind ik ook wat problemen mee i.c.m. deze ontvanger).



Re: Vertragingen/laadrondje #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 10 August 2020 - 21:18

Picons op harddisk?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vertragingen/laadrondje #6 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:21

Nee, gebruik ik niet

 

Picons op harddisk?



Re: Vertragingen/laadrondje #7 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:22

Net even weer in het instellingen menu EPG Importer "ingeschakeld" en volgt ook even weer het laadrondje (enkele seconden) tot de ontvanger weer reageert



Re: Vertragingen/laadrondje #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 August 2020 - 21:28

Klinkt misschien vreemd, maar heb je je router eens gereset?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vertragingen/laadrondje #9 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:35

Ik zie even niet waarom het daar in zou zitten, ik benader de shares op basis van IP-adressen, heb mijn box statisch ingesteld en doe eigenlijk verder niets met internet op de box...

 

Klinkt misschien vreemd, maar heb je je router eens gereset?



Re: Vertragingen/laadrondje #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 August 2020 - 21:42

Je interne IP gaat óók via je router.. Bij (voor de router) extreem traffic wil zo'n ding nogal eens vollopen..... Maar nogmaals.. niemand dwingt je.. Het is maar een tip...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vertragingen/laadrondje #11 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2020 - 21:47

Intern verkeer tussen mijn box en NAS gaat niet via mijn router, mijn box is ook statisch ingesteld en hoeft dus niet op een DHCP lease te wachten.

Ik waardeer overigens alle tips en ben blij dat je mee denkt, ik zal de router en NAS vanavond eens herstarten onder het mom "Baat het niet...".

 

Je interne IP gaat óók via je router.. Bij (voor de router) extreem traffic wil zo'n ding nogal eens vollopen..... Maar nogmaals.. niemand dwingt je.. Het is maar een tip...



Re: Vertragingen/laadrondje #12 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 11 August 2020 - 08:40

Alles herstart, ik ga vanavond even kijken hoe e.e.a. ervoor staat en zal dit vervolgens posten.



Re: Vertragingen/laadrondje #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 11 August 2020 - 08:47

Waarom gebruik je 7.1 ipv 7.3? Advies, maak een backup Op een usb stick, zet dan 7.3 erop zonder backup en kijk stap voor stap wat er gebeurd als je je instellingen handmatig terugzet.


Edited by 40H3X, 11 August 2020 - 08:47.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vertragingen/laadrondje #14 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 11 August 2020 - 09:01

Ik ben op 7.1 gebleven om dat er vanaf 7.2 wat problemen zijn met CCcam i.c.m. deze ontvanger.

 

Waarom gebruik je 7.1 ipv 7.3? Advies, maak een backup Op een usb stick, zet dan 7.3 erop zonder backup en kijk stap voor stap wat er gebeurd als je je instellingen handmatig terugzet.



Re: Vertragingen/laadrondje #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 11 August 2020 - 10:58

Vergeet CCcam toch eens een keer. Oscam werkt immers out of the box met een eigen kaart. Intern sharen met een Mediaguard 3 ontvanger ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat werkt. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vertragingen/laadrondje #16 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 11 August 2020 - 12:35

Ik zit er voor nu aan vast (ga ik niet verder toelichten) dus als 7.2/7.3 niet werkt zal ik voor nu nog op 7.1 moeten blijven. Wellicht is het inderdaad een idee om een schone 7.1 image te installeren en dan stap voor stap te kijken wanneer het probleem opduikt (als het niet al meteen mis is).

 

Vergeet CCcam toch eens een keer. Oscam werkt immers out of the box met een eigen kaart. Intern sharen met een Mediaguard 3 ontvanger ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat werkt. ;)



Re: Vertragingen/laadrondje #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 August 2020 - 12:56

Ik ben op 7.1 gebleven om dat er vanaf 7.2 wat problemen zijn met CCcam i.c.m. deze ontvanger.

 
CCcam is al jaren onverandert, die is in 7.0 identiek aan die in 7.3. Dud at lijkt me stug.

 

Wellicht is het inderdaad een idee om een schone 7.1 image te installeren en dan stap voor stap te kijken wanneer het probleem opduikt (als het niet al meteen mis is).

 

Dat is vragen om ellende, Er is maar 1 OpenPLi 7, met een aantal minor update releases. En dus ook maar 1 package feed.

 

Alles wat je gaat installeren nadat je 7.1 hebt geflasht komt uit de 7.3 build (en dat is inclusief CCcam), dus stabieler zal het daar niet van worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vertragingen/laadrondje #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 11 August 2020 - 13:02

Zowel CCcam als Oscam zullen geen wacht dingetje veroorzaken. Dat lijkt me totaal inrelevant. Je ziet dat ding alleen maar als de mainthread binnen een bepaalde tijd niet klaar is met z'n taken... Dat kan inderdaad zijn als er ergens iets externs of een harddisk opgehaald moet worden en dat ding is niet bereikbaar of zo...


Edited by littlesat, 11 August 2020 - 13:03.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vertragingen/laadrondje #19 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 11 August 2020 - 13:02

En toch zijn er meerdere mensen geweest die vanaf 7.2 het probleem melden dat wanneer er 1 of meerdere opnames lopen er beeld vastlopers zijn. Terug naar 7.1 en het is meteen weg.

Wellicht is het in 7.3 weer anders.

 

 

Ik ben op 7.1 gebleven om dat er vanaf 7.2 wat problemen zijn met CCcam i.c.m. deze ontvanger.

 
CCcam is al jaren onverandert, die is in 7.0 identiek aan die in 7.3. Dud at lijkt me stug.

 

Wellicht is het inderdaad een idee om een schone 7.1 image te installeren en dan stap voor stap te kijken wanneer het probleem opduikt (als het niet al meteen mis is).

 

Dat is vragen om ellende, Er is maar 1 OpenPLi 7, met een aantal minor update releases. En dus ook maar 1 package feed.

 

Alles wat je gaat installeren nadat je 7.1 hebt geflasht komt uit de 7.3 build (en dat is inclusief CCcam), dus stabieler zal het daar niet van worden.

 



Re: Vertragingen/laadrondje #20 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 11 August 2020 - 13:03

Precies, ik had gehoopt dat ik direct na de boot wat SSH commando's zou kunnen afvuren om te kunnen zien waar het op vast zit of iets dergelijks, erg vreemd dat dit ineens de kop op steekt. Zou natuurlijk ook nog aan de box zelf kunnen liggen.

 

Zowel CCcam als Oscam zullen geen wacht dingetje veroorzaken. Dat lijkt me totaal inrelevant. Je ziet dat ding alleen maar als de mainthread binnen een bepaalde tijd niet klaar is met z'n taken...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users