Jump to content

Photo

Vertragingen/laadrondje

• Please log in to reply
140 replies to this topic

Re: Vertragingen/laadrondje #81 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 16 August 2020 - 00:52

Hoi HPPli,

als het nodig is en men er serieus naar wil kijken lever ik logging aan. Heb je toevallig CCcam ook getest met een lopende opname op de VU+ Uno 4kse ? 

Volgens mij heb ik inmiddels al 3 keer vermeld dat het met Oscam/lokale kaart wel werkt maar er wordt alleen dat gelezen wat men wil lezen. Goed van je dat je de moeite hebt genomen om dit topic volledig na te lezen,

Je blijft zelf draaien om de pot met brei. Je zou een CCcam-log gaan aanleveren zodat we kunnen kijken of we je, ondanks de negatieve adviezen voor je CCcam voorkeur (oud achterhaalde softcam), toch op de goede weg kunnen helpen met je telkens terugkomende "wachtrondje" linksboven.

En neen, er wordt niet alleen dat gelezen wat wij willen lezen. Wij lezen echt niet selectief, wij concluderen enkel een eigenwijze man die tegen alle adviezen in bij het verouderde CCcam systeem wil blijven (in een moderne receiver) om redenen.

Tot slot en ter info, uit interesse hoe en welke versie van het verouderde CCcam softcam systeem nog werkt in een Vu+Uno4K heb ik ter test CCcam nog eens bekeken, behoudens traag zappen werkt CCcam bij mij nog wel in een OpenPli versie 7.3RC en 7.3 (final) release.
@ivos83
Nu vraag je zelfs om een ander je CCcam test uit te voeren? Waarom? JIJ ervaart het probleem, dus JIJ moet met de 'bewijzen' komen in de vorm van de logs? Lever verd******* die logs!!!'
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vertragingen/laadrondje #82 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,923 posts

+486
Excellent

Posted 16 August 2020 - 06:36

Dit gaat echt niet meer wat worden hoor, ik ben er allang klaar mee, je verwacht niet dat wij hier nog tijd aan gaan besteden?

HPPli heeft de moeite al genomen om CCcam met opnamen te testen, dat werkt en geeft, wat mij betreft aan dat er lokaal iets niet klopt en is er met de OpenPLi software in combi met CCcam dus niets mis.

Volgens mij heb ik inmiddels al 3 keer vermeld dat het met Oscam/lokale kaart wel werkt maar er wordt alleen dat gelezen wat men wil lezen. Goed van je dat je de moeite hebt genomen om dit topic volledig na te lezen
Ik zie overigens geen enkele reden om verder te gaan met CCcam aangezien Oscam zonder mankeren wel zijn ding doet.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Vertragingen/laadrondje #83 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 16 August 2020 - 10:04

Ik blijf dan bij mijn aanname dat het gaat om een deels illegale manier van kijken. Gebaseerd op het feit dat A. eigenwijs wordt vastgehouden aan CCcam (CCcam.cfg met diverse C-lijntjes) en B. De weigering om logs aan te leveren (referenties naar WAN IP's) waarmee de TS door de mand zou vallen.

Ik ben er verder ook uit. Zinloze discussie geworden.

Re: Vertragingen/laadrondje #84 terrestrial

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2020 - 13:49

Ik blijf dan bij mijn aanname dat het gaat om een deels illegale manier van kijken. Gebaseerd op het feit dat A. eigenwijs wordt vastgehouden aan CCcam (CCcam.cfg met diverse C-lijntjes) en B. De weigering om logs aan te leveren (referenties naar WAN IP's) waarmee de TS door de mand zou vallen.

Ik ben er verder ook uit. Zinloze discussie geworden.

Ipv te gaan zeuren dat iemand mogelijk WAN CS gebruikt kun jij je eigen nuttig maken door het scenario uit te testen. Jij beschikt over een VU+ 4K ARM ontvanger met Openpli 7.3 net zoals de draadstarter.

Zet er CCcam 2.3.2 op en nee daar ga je niet dood aan.  Start vanaf een terminal met CCcam -dc  om de log te zien en zet er een C lijntje in vanaf je Rpi server en test of je 2 versleutelde zenders tegelijk kan opnemen en een derde kan kijken zonder stotteren. 

Ik denk dat een ieder benieuwd is naar jou ervaringen.  

Re: Vertragingen/laadrondje #85 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,510 posts

+1,810
Excellent

Posted 17 August 2020 - 13:55

Dat kan die TS toch ook doen? Die heeft een probleem, dus log aanleveren, en dan zien we het gelijk. Hoe het bij een ander werkt is niet zo relevant...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Vertragingen/laadrondje #86 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 17 August 2020 - 14:03

En waarom zou IK een totaal ongewilde CCcam 2.3.2 installeren t.g.v. een forumlid die zélf het rigoreus vertikt om logs aan te leveren?? Kom op zeg... Met zijn tegenwerking mag hij van mij lekker met zijn probleem blijven zitten...

Overigens van het week-end meerdere opnames gestart. Stuk of 5 tegelijk (toch 20 tuners). Geen enkel probleem en ook geen verstoring. Gewoon met OScam...

Oh ja, mijn remlicht/achterlicht van de scooter ging stuk :) Of ik dat ook aan OpenPli kan toewijzen :)

Edited by mimisiku, 17 August 2020 - 14:09.

Re: Vertragingen/laadrondje #87 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,923 posts

+486
Excellent

Posted 17 August 2020 - 20:35

Ipv te gaan zeuren dat iemand mogelijk WAN CS gebruikt kun jij je eigen nuttig maken door het scenario uit te testen. Jij beschikt over een VU+ 4K ARM ontvanger met Openpli 7.3 net zoals de draadstarter.

Zet er CCcam 2.3.2 op en nee daar ga je niet dood aan.  Start vanaf een terminal met CCcam -dc  om de log te zien en zet er een C lijntje in vanaf je Rpi server en test of je 2 versleutelde zenders tegelijk kan opnemen en een derde kan kijken zonder stotteren. 

Ik denk dat een ieder benieuwd is naar jou ervaringen.  

Het moet niet gekker worden ;) ook ik wil die CCcam bende niet eens op een box hebben, laat staan dat ik met 2.3.2 wil gaan testen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Vertragingen/laadrondje #88 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 17 August 2020 - 20:53

En al ZOU ik dit verzoek willen honoreren, wat heeft de TS eraan? Mijn apparatuur inclusief NAS/HDD werkt (gelukkig) probleemloos. Deze 'terestrial' draait de boel om: nu moet IK de log maken en het t.g.v. de TS hier publiceren. En dan?? Gaat hij mijn log dan vergelijken met de zijne en kijken waar de verschillen zitten?

Ik blijf erbij:
Ik 'verdenk' de TS van het feit dat hij een scheve schaats rijdt. Het zegt een log te maken, maar publiceren doet hij gewoon niet! Ik denk dat hij donders goed weet waarom! Hij hoopt erop dat iemand 'zo stom' is (excusez les môts) om hem met werkend vergelijkingsmateriaal te voorzien zodat hij buiten schot blijft....

CCcam 2.3.2 is Closed-Source en alleen de maker(s) weten hoe of wat. OScam is Open-Source en volledig transparant in gebruik. Bovendien kan het alles (en meer) dan CCcam kan.

Re: Vertragingen/laadrondje #89 ivos83

• Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 17 August 2020 - 22:53

Mijn excuses dat dit langer heeft geduurd dan ik eigenlijk wilde, ik heb zojuist de logging gemaakt en hier geüpload: https://we.tl/t-WVCsk2OgZn

Ik heb de logging aangezet en vervolgens rond 23:33 het volgende gedaan:

-Opname op SBS6 gestart

-Live zender op NPO2 gezet

Het beeld gaat vervolgens exact elke 10 seconden 2-3 seconden stil staan.

Deze haperingen komen ook in de opname.

Ik heb ook nog wat andere zaken getest en ben erachter gekomen dat wanneer ik exact dezelfde opname op een USB disk maak, er geen haperingen optreden (ik maak normaliter altijd via NFS shares mijn opnames). In build 7.1 werkt dit overigens helemaal probleemloos.

Tijdens de haperingen heb ik de CPU-load van de box nog gecontroleerd, deze is eigenlijk continu rond de 0%. De NAS hoef ik eigenlijk niet te controleren qua load (CPU/memory/network). Deze zit nogal ruim in de resources..

Re: Vertragingen/laadrondje #90 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 18 August 2020 - 09:30

Ik zie...

23:33:19.655 CCcam: error parsing CaPmt object

En....

23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0100:000000
23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0100:00006A *
23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0100:00006B
23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0100:00006C *
23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0100:00006D 
23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0100:000000
23:31:44.416 CCcam: EMM: not interested in 0D96:000000
23:31:44.417 CCcam: EMM: not interested in 0624:000000

Dit is op de client....

De met * gemarkeerde EMM's zijn logisch (Canal Digitaal SBS 6 en NPO 2) en TVV (NPO 2). Waar komen die andere EMM requests vandaan?

Stuur ook een log van je server... Weet bijna zeker dat daar meer aan hangt dan slechts Canal Digitaal! Of stuur ook gewoon je volledige CCcam.cfg

Re: Vertragingen/laadrondje #91 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,510 posts

+1,810
Excellent

Posted 18 August 2020 - 11:26

Het lijkt er op alsof er een lijntje van die server hikt, dan krijg je ook dit soort gedrag, als de CAM een nieuwe aanbieder moet zoeken terwijl het CW is verlopen... Dat is niet specifiek aan CCcam.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Vertragingen/laadrondje #92 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 18 August 2020 - 11:30

Als hij 'puur' een CDS kaart deelt dan komen die andere EMM's niet voor! Zijn 'server' doet dus nog iets anders dan een CDS kaart lokaal delen... Ik blijf bij mijn aanname...

Re: Vertragingen/laadrondje #93 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,510 posts

+1,810
Excellent

Posted 18 August 2020 - 11:44

Ik volg je.

Dit is typisch gedrag van die "ali express" lijntjes. Daar krijg je voor een scheet en drie knikkers een login of 6, maar geen van die servers heeft lokaal kaarten. Als dan het actieve lijntje weg valt, en de anderen hebben het CW niet in cache, dan moeten die hun down hops gaan vragen, dan dat levert zulke hickups op...

Re: Vertragingen/laadrondje #94 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 18 August 2020 - 11:50

Om die reden komt hij ook moeilijk af met zijn CCcam.cfg en een log van zijn ‘server’ box.

Re: Vertragingen/laadrondje #95 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 18 August 2020 - 11:57

Voor sommigen is Sport heilig. Ze moeten en zullen het zien. Te duur, dan maar CS.

Re: Vertragingen/laadrondje #96 ivos83

• Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 18 August 2020 - 13:10

Er hangt helemaal niets extra's aan, mijn server heeft slechts 1 F-lijn en mijn client 1 C-lijn, dat kan ik zelfs wel bewijzen door een video te uploaden waarin ik de CCcam.cfg files open.

Ik vermoed dat die EMM requests komen door een CCcam.prio die aanwezig is.

Re: Vertragingen/laadrondje #97 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 18 August 2020 - 13:20

Onzin!! Een CDS kaart en ontvangst van een NL kanaal genereert geen EMM's van een andere providers..
Je probeert je gelijk te halen, maar gezien de log klopt dit niet...
0D96 is Cryptoworks
0624 is Irdeto
Worden gebruikt door SkyLink (Tsjechië)
Beide worden niet door Canal Digitaal niet gebruikt... Deze CAID's komen in NL streams NIET voor.
Kortom: ik denk dat je ons op zijn Hollands aan het besodemieteren bent...

Edited by mimisiku, 18 August 2020 - 13:25.

Re: Vertragingen/laadrondje #98 ivos83

• Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 18 August 2020 - 13:27

Van mij mag je denken wat je wilt maar ik weet dat je uit je nek kletst, er klopt geen donder van.

Re: Vertragingen/laadrondje #99 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 18 August 2020 - 13:34

Nou dan wens ik je veel succes. Als jij denkt dat een CCcam.prio een EMM genereert prima! Heel veel succes met je CCcam 2.3.2. Ik ben er zeker van dat jouw server verbonden is met CS en je client gewoon contact maakt met jouw eigen CDS kaart. JIJ hebt het probleem en wij verder niet...
Ik ben hier uit...

Re: Vertragingen/laadrondje #100 ivos83

• Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 18 August 2020 - 13:41

Ik ben technisch niet helemaal op de hoogte en daarom opper ik gewoon iets. Ik wordt een beetje moe van jouw kansloze aannames. Ik weet wel wat er mijn CCcam.cfg files staat en jouw vermoedens doen er niet toe in deze.

Nou dan wens ik je veel succes. Als jij denkt dat een CCcam.prio een EMM genereert prima! Heel veel succes met je CCcam 2.3.2

Edited by ivos83, 18 August 2020 - 13:45.

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users