Een pikante vraag misschien maar ik heb dit nooit eerder gehad. Ik heb gewoon 1 ontvanger thuis in de woonkamer met Ziggo kaart, maar nu heb ik er 2 bij voor op de slaapkamers. Kunnen die via een F: line ook werken en hoe en wat vul je dan in hiervoor?
3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat?
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #2
Posted 4 September 2020 - 16:23
C: en F: zijn CCcam speak, misschien kun je deze actie gelijk gebruiken om over te stappen naar Oscam?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #3
Posted 4 September 2020 - 16:32
C: en F: zijn CCcam speak, misschien kun je deze actie gelijk gebruiken om over te stappen naar Oscam?
Ik draai ook met Oscam, maar onder Oscam heb ik geen idee hoe dit werkt of gaat. Ik gaf idd Cccam aan omdat ik vroeger altijd Cccam draaide en die gegevens nog ergens had staan.
Maar de bedoeling is 2 ontvangers koppelen aan ontvanger 1 want daar zit de kaart in. De ontvangers op de slaapkamer zal maar sporadisch in gebruik zijn.
Of kun je Falback Tuner hiervoor inschakelen?
Edited by Loui (PD1LOI), 4 September 2020 - 16:34.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #4
Posted 4 September 2020 - 18:10
Op de card box hoef je niets in te stellen.
Op de client(s), mits op het thuisnetwerk aangesloten, stel je het zo in:
https://wiki.openpli...k_Tuner-002.jpg
Misschien een keer zenderlijst of je eigen lijst downloaden op de clients /opstart dan werkt het.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #5
Posted 4 September 2020 - 18:13
het ip adres is van de receiver waar de kaart in zit.
En deze moet dan ook 'decodeer verzonden http streams' aan hebben staan in diverse instellingen .
Edited by Jork, 4 September 2020 - 18:17.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #6
Posted 4 September 2020 - 18:16
Fallback is een optie als je hoofdbox voldoende vrije tuners heeft, zo niet, dan is in-house card-sharing beter.
Ik heb thuis alles aan een enkele cardserver hangen. Dan blijf ik ten meeste overal beeld houden als ik weer eens met ontvangers aan het klooien ben.
Oscam kun je het makkelijkst via de web interface configureren. Daarbij spelen twee concepten:
- Users (de F: lijnen), deze definieer je op de box met de kaart, eentje voor elke box die moet verbinden. Je kunt daar een hele berg instellen, maar van belang zijn alleen password en group.
- Readers (de C: lijnen), deze definieer je op de boxen zonder kaart. Idem hier, van belang zijn device (IP en poort van de server), username / password (die van hierboven), en group.
Group is belangrijk, users en readers, en de readers op de box moet de kaart, moeten in dezelfde group zitten, anders kunnen ze elkaar niet zien. Zet ze dus allemaal in group 1.
Verder moet je kiezen met welk protocol een reader moet gebruiken om te communiceren met de server box. Makkelijkst is "cs378x" of "cccam"
Heb je een Oscam uit de feeds, met PLi config, dan is het makkelijk:
- De Users op de box met de kaart zijn snel aangemaakt via de web interface.
- De Reader voor de andere boxen staat al voorgeconfigureerd (als "MainReceiver"). Je hoeft daar alleen nog net IP van de kaart-box, de user en password (die je voor de box hebt aangemaakt) in te vullen.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #7
Posted 4 September 2020 - 18:20
Ik draai ook met Oscam, maar onder Oscam heb ik geen idee hoe dit werkt of gaat. Ik gaf idd Cccam aan omdat ik vroeger altijd Cccam draaide en die gegevens nog ergens had staan.
Maar de bedoeling is 2 ontvangers koppelen aan ontvanger 1 want daar zit de kaart in. De ontvangers op de slaapkamer zal maar sporadisch in gebruik zijn.
Of kun je Falback Tuner hiervoor inschakelen?
Staat in de wiki https://wiki.openpli.org/Softcam/OSCam
Edited by 40H3X, 4 September 2020 - 18:21.
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #8
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #9
Posted 4 September 2020 - 19:06
Succes
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #10
Posted 5 September 2020 - 11:18
Je huiskamer ontvanger is een twin tuner en dan 2 single tuners dan zou je problemen kunnen krijgen tijdens het zappen. Teveel SID calls. Stel je limit in zodat de card niet op slot gaat.
Het beste even rekening houden wanneer je opname maakt op de twin tuner en aanwennen niet je ontvangers aan te laten staan als dat niet nodig is. Standby is ook voldoende uit voor de tuner.
Edited by hulkman, 5 September 2020 - 11:18.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #11
Posted 5 September 2020 - 11:27
Hou ook even rekening met de SID limit van je CD-kaart.
Je huiskamer ontvanger is een twin tuner en dan 2 single tuners dan zou je problemen kunnen krijgen tijdens het zappen. Teveel SID calls. Stel je limit in zodat de card niet op slot gaat.
Het beste even rekening houden wanneer je opname maakt op de twin tuner en aanwennen niet je ontvangers aan te laten staan als dat niet nodig is. Standby is ook voldoende uit voor de tuner.
Zal niet direct een probleem opleveren omdat ze boven niet altijd aanstaan, Maar ik snap wat je bedoeld.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #12
Posted 5 September 2020 - 15:10
Hou ook even rekening met de SID limit van je CD-kaart.
Ik zou SID calls willen vervangen voor teveel ECM aanvragen voor verschillende kanalen. Overigens kan je met 100 boxen tegelijk kijken, zolang je maar naar hetzelfde kanaal kijkt
Wat betreft de ECM aanvragen is die gelimiteerd op aanvragen van 4 verschillende kanalen.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #13
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #14
Posted 9 September 2020 - 14:52
Hallo allemaal, ik heb het zo gedaan.
Heb dit nu een week werkend en het gaat perfect wel ik heb een bedraad verbinding.
Probeer het zo eenvoudig uit te leggen voor mijn situatie.
Ik heb twee vu+solo se tuners met openpli 7.3 met oscam
Allebei de tuners hebben de laatste system software.
Nu het belangrijkste je moet op beide boxen de standaad oscam hebben.
Hoe krijg je dit, door de boxen te openen in een ftp programma door het invullen van het ip adres van de box, misschien wachtwoord en gebruikersnaam als je dat in gesteld hebt.
Dan ga je naar de map etc / tuxbox / config / oscam alles wat daar in staat gooi je weg dat doe je bij beide boxen.
Dan verwijder je oscam op beide boxen en daarna installeer je ze weer vanuit openpli 7.3 menu dan applicaties groene knop op afstandbediening en dan select softcams en oscam .
Nu heb je de standaard instellingen.
Dan open je de web interface in je brouwser door ip adres van je box met daar achter :8081 en dit hoeft alleen op de box zonder kaart, bij de hoofd box hoef je niks te doen.
Als die open is ga je boven naar readers en daar zie je mainreceiver staan ga naar rechts actions vierkant met potlood en daar klik je op daar vink je aan enable en bij device
type je het ip adres van de box met de kaart achter de komma laat je staan en dan op save klikken
Nu herstart je oscam op beide boxen en dan werkt het.
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #15
Re: 3 ontvangers op 1 C:line (kaart) werkt dat? #16
Posted 9 September 2020 - 15:24
Laat dat nu net de bedoeling geweest zijn toen Tech dit zo gemaakt heeft.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users