Jump to content


Photo

Tijd voor een nieuwe box ?


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Marcello

  • Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 10 September 2020 - 13:04

Hallo allemaal.

Voor de 4e keer heeft de vu duo het begeven (rode led). Dat word weer solderen (ik heb zuppelan al een berichtje gestuurd �), maar misschien moet ik maar is aan afscheid vd Vu duo gaan denken �. Inmiddels heb ik een 4k TV die het denk ik ook fijn zou vinden een soortgelijke ontvanger te "voelen". Mijn eisen zijn niet veel: een (stabiele) eenvoudige 4k twin ontvanger (net als de duo) waar openpli op gezet kan worden. Wat raden jullie mij aan ?

Groetjes
Marcello
Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 September 2020 - 13:27

In de category cheap and cheerful: de Edision OS Mio + 4K (let op de + !), de Zgemma H9.2S of de H9 Twin. En anders kom je weer bij VU+ terecht, in het hogere segment.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #3 Marcello

  • Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 10 September 2020 - 13:41

Bedankt voor je reactie wanwizard.

Het "hogere segment" heeft voor mij weinig toegevoegde waarde denk ik. Zolang er beeld is, ben ik al blij. Al helemaal als dat af en toe 4k is. Beetje (gedecodeerd) opnemen van verschillende zenders is ook wel een must eigenlijk. Bij het rondneuzen viel mij ook al de Zgemma's op. De H9 twin is dan een goede optie, of zie ik iets over het hoofd ?

Gr
Marcello
Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 September 2020 - 14:02

Het verschil tussen de H9.2S en de H9 twin is dat de twin wat breder is, een LCD display heeft, meer flash memory, en ruimte voor een 2,5" harddisk. Voor de rest zijn ze identiek. Qua prijs maakt het niet zo veel uit.

 

Ik heb zelf een H9 in gebruik in de slaapkamer (een H9.2H met alleen DVB-T aangesloten), werkt prima en snel (zeker in vergelijking met de oude Duo). Sat doe ik via de fallback tuner en de wireless vanaf mijn Duo 4K in de woonkamer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #5 Marcello

  • Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 10 September 2020 - 14:43

Ga ik me eens verdiepen in die H9 twin. Bedankt wanwizard
Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 10 September 2020 - 17:27

De Zgemma's bieden veel waar voor je geld. Een OEM box. Zolang ze werken zijn ze prima, gaan ze stuk, gooi je ze weg.. Heb er redelijk wat ter installatie en ze werken prima. Zeker voor het 'gewone' TV kijken.. Zgemma is wel een firma die steeds nieuwe boxen aanbiedt, dus niet of nauwelijks support. Je moet het hebben van de image-bakkers en hun fora... Bouwkwaliteit en design moet je niet verwachten voor die prijs..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #7 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 11 September 2020 - 11:54

Wil er eens iemand  die een Zgemma H9 bezit het nieuws opnemen op één (vrt) en dan zien bij weergave of de ondertiteling wat synchroon loopt. Een kennis die wat kampt met gehoorsproblemen zou daarmee geholpen zijn.

Een DM8000...en nog wat van die oudere boxen deden dat goed.

 

dank


DM8000,

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 September 2020 - 12:12

Het is altijd gezeik met de ondertiteling bij de VRT, dat is al jaren zo. Die zenden ze uit zonder timing, waardoor bij afspelen de box geen idee heeft wanneer ze te tonen.

 

Dat het bij het antiek beter gaat is gewoon toeval, dat komt omdat die boxen veel trager zijn...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #9 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 11 September 2020 - 13:08

je kan ook de vertraging instellen, na geel geel blauw drukken (ondertitel snelmenu)



Re: Tijd voor een nieuwe box ? #10 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 26 September 2020 - 18:26

Ik heb ook een 4K ontvanger op mijn 4K TV. Maar ik zie geen enkel verschil met de voorganger een Vu+ solo2.

Komt omdat de uitzendingen toch al zo slecht HD zijn van de nederlandse zenders.

Al je hem op een 4K demokanaal zet zie je uiteraard wel verschil.

Als je een beetje hetzelfde wil als je oude duo, koop dan een gebruikte Vu+ solo2 voor paar centen op marktplaats bijvoorbeeld.

Die van mij staat nu in de keuken, is 8 jaar oud en draait geweldig. Zelfs op de nieuwste pli.

Ook geen gezeur met de voeding, want dat is een externe 12V adapter.

Let wel goed op dat je geen clone solo2 koopt. Dat is rommel en pli werkt er niet goed op.

 

https://www.youtube....h?v=YlD2WvlNftk


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #11 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 27 September 2020 - 08:22

Ikzelf heb ook de H9.2S gehad en daarna heb ik de H7s in gebruik genomen.
Merk toch dat de H7s beduidend sneller is dan de H9 serie (met Hisilicon).
Voordeel van de nieuwere model H7s is dat er aan de achterkant zo een harde schijf ingeschoven kan worden zonder de box open te schroeven.
Ook qua degelijkheid is de H7s beter dan de H9 modellen.
En voor de prijs hoef je dit model niet te laten liggen want ik zie ze al op Marktplaats voorbij komen voor iets meer dan 100,- per stuk.
Kortom...mijn voorkeur zou uitgaan naar de H7 serie ipv de H9 serie.
Enige nadeel van de H7 serie kan zijn dat deze geen ingebouwde wifi hebben maar mocht je perse gebruik willen maken van wifi dan kan je eenvoudig een USB adapter toevoegen in 1 van de USB poorten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 27 September 2020 - 08:50

Ik begrijp jouw volgorde van in gebruik nemen niet (echt) aangezien de H7 ruim 1 jaar ouder is als de H9.2S.

Jouw opmerking ‘de nieuwere H7’ is dan ook niet correct. In mijn optiek zijn het overigens ook twee totaal verschillende modellen. Voorzichtig zijn met uitspraken want daarmee zet je anderen op het verkeerde been. 
Ik heb er nog niet op gezocht maar ik vraag mij af óf de H7 nog te koop is via de reguliere NL handel. Is ondersteund door ons vanaf het eerste half jaar 2017. De H9 iets van een jaar later.
 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 September 2020 - 13:47

H7 = HD51 = VS1500. Heeft een Broadcom ​BCM7251S SoC met een Dual core ARM CPU op 1700Mhz.

 

De H9 heeft een HiSicilon Hi3798MV200 SoC met een Quad core ARM CPU op 1500Mhz.

 

Voor de "snelheid" van Enigma is alleen de CPU component van de SoC relevant, de rest doet daar niet in mee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #14 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2020 - 09:37

Ik begrijp jouw volgorde van in gebruik nemen niet (echt) aangezien de H7 ruim 1 jaar ouder is als de H9.2S.
Jouw opmerking ‘de nieuwere H7’ is dan ook niet correct. In mijn optiek zijn het overigens ook twee totaal verschillende modellen. Voorzichtig zijn met uitspraken want daarmee zet je anderen op het verkeerde been.
Ik heb er nog niet op gezocht maar ik vraag mij af óf de H7 nog te koop is via de reguliere NL handel. Is ondersteund door ons vanaf het eerste half jaar 2017. De H9 iets van een jaar later.

Ik heb eerst de H9.2s in gebruik genomen.
Aangezien dit model problemen heeft/had met HDMI cec en met afspelen van streams uit de Hanssat lijst heb ik er het nieuwe model (met aan de achterkant de mogelijkheid om een harde schijf in te schuiven) gekocht.
Beide boxen naast elkaar in gebruik genomen en kwam er al snel achter dat de H7 veel sneller schakelde, veel sneller was met het gebruik van IPTV en met alles eigenlijk.
Ook werkt de HDMI cec fatsoenlijk met de H7s.
Dus in mijn optiek is de H7s veel beter dan de H9.2s.
Overigens gebruik ik de H9.2s ook nog maar de hoofdontvanger is toch wel de H7s geworden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 28 September 2020 - 11:54

Het is voor jou de nieuwere ontvanger, dát is mij wel duidelijk. Echter qua release niet. 
Of je beide modellen met elkaar mag vergelijken is m.i. iets anders. Voor zover ik mij herinner heeft de H9.2S zelfs nog geen kaartlezer en geen mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen. Kortom, echt vergelijken blijft lastig. Veel Zgemma’s blijven verder wel leuke maar tóch wel low budget materiaal. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #16 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2020 - 12:22

Het is voor jou de nieuwere ontvanger, dát is mij wel duidelijk. Echter qua release niet.
Of je beide modellen met elkaar mag vergelijken is m.i. iets anders. Voor zover ik mij herinner heeft de H9.2S zelfs nog geen kaartlezer en geen mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen. Kortom, echt vergelijken blijft lastig. Veel Zgemma’s blijven verder wel leuke maar tóch wel low budget materiaal.

Ik schrijf ook dat ik ze alleen vergeleken heb qua snelheid en qua functionaliteit.
Voor hetgeen wat ik ermee gebruik is de H7s veel sneller en HDMI CEC werkt hier gewoon normaal op.
De H9.2S heeft wel degelijk een smartcard slot aan de achterkant.


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #17 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2020 - 13:39

Het is voor jou de nieuwere ontvanger, dát is mij wel duidelijk. Echter qua release niet.
Of je beide modellen met elkaar mag vergelijken is m.i. iets anders. Voor zover ik mij herinner heeft de H9.2S zelfs nog geen kaartlezer en geen mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen. Kortom, echt vergelijken blijft lastig. Veel Zgemma’s blijven verder wel leuke maar tóch wel low budget materiaal.

Ik schrijf ook dat ik ze alleen vergeleken heb qua snelheid en qua functionaliteit.
Voor hetgeen wat ik ermee gebruik is de H7s veel sneller en HDMI CEC werkt hier gewoon normaal op.
De H9.2S heeft wel degelijk een smartcard slot aan de achterkant.


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
En ik schrijf nergens dat de H7s een nieuwer model is.
Je hebt de H7s in 2 uitvoeringen.
De oude uitvoering is een model zonder SATA uitsparing aan de achterkant.
Het nieuwe model van de H7s heeft aan de achterkant zo'n SATA slot.428ff97987c343f0318f0c9b25001a71.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #18 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2020 - 13:47

H7 = HD51 = VS1500. Heeft een Broadcom ​BCM7251S SoC met een Dual core ARM CPU op 1700Mhz.

De H9 heeft een HiSicilon Hi3798MV200 SoC met een Quad core ARM CPU op 1500Mhz.

Voor de "snelheid" van Enigma is alleen de CPU component van de SoC relevant, de rest doet daar niet in mee.

De nieuwe H9 modellen maken geen gebruik meer van de 1500MHz processor.
Ze hebben voortaan de 1600MHz processor maar dan nog is deze echt beduidend trager dan de H7s.76e36b3e1b683c89e5b46ebccac0ab4d.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Re: Tijd voor een nieuwe box ? #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 28 September 2020 - 14:56

Ik baseer mijn uitlatingen op de hardware die bij mij bekend is. Ik check straks nog even de kaartlezer. ;)

Dat Zgemma later hun hardware aanpassen t.o.v. de samples die wij kennen / hebben doet vermoeden dat wij pré productiemodellen hebben. Geen van onze H7 modellen hebben dat SATA slot.  Ach, de betreffende boxen doen doorgaans hun werk naar behoren. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tijd voor een nieuwe box ? #20 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2020 - 19:14

Ik baseer mijn uitlatingen op de hardware die bij mij bekend is. Ik check straks nog even de kaartlezer. ;)
Dat Zgemma later hun hardware aanpassen t.o.v. de samples die wij kennen / hebben doet vermoeden dat wij pré productiemodellen hebben. Geen van onze H7 modellen hebben dat SATA slot. Ach, de betreffende boxen doen doorgaans hun werk naar behoren.

Bij deze...hoef je het niet meer te checken 43dabe52ea0f6f6d0428e9cd9283618b.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users