Jump to content

Photo

DVB ondertiteling BBC Entertainment

• Please log in to reply
97 replies to this topic

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #61 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,493 posts

+672
Excellent

Posted 5 October 2020 - 09:24

Het issue is maak je het voor een bepaalde zender goed dan gaat dit weer stuk op andere zenders.... we hebben hier in het verleden nogal flink mee geklooid.

Dat is ook mijn zorg.  Als je iets veranderd, moet je niet een groter probleem creëren ergens anders.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #62 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 09:25

Hmm. De ondertiteling voldoet m.i. gewoon aan de specs . Er wordt ook niet aangegeven dat ze maar zo kort moeten blijven staan. 
Het gaat wel wat anders - zolang de titel moeten blijven staan worden er Page Composition Segmenten verstuurd, waarin de regions waarin de titels staan aktief zijn.
Pas als de title weg moet, wordt er een PCS zonder aktieve regions verstuurd.
Enigma - en kennelijk vele andere ontvangers - kunnen deze variant niet aan. Ik weet ook niet waarom voor deze variant is gekozen.

De enigma datstructuur is prima geschikt voor deze variant. Aan elk Page object, hangen twee linked lists. Eén voor de details van alle regions die tijdens de epoch mogelijk gebruikt gaan worden (regions), één list voor de regions die zichtbaar moeten zijn totdat een volgende komt (page_regions).
Die tweede list wordt in de code niet goed aangepast. Als er een PCS komt waarin regions worden gedefinieerd worden die aan de lijst toegevoegd. Omdat de PCS in de huidige variant elke 500 ms komen, groeit die lijst door.
Wat er - in mijn optiek - in elk geval moet gebeuren is de tweede lijst (page_regions) bij elke PCS (onafhankelijk van de page_state) leeghalen. 
Zie hieronder een suggestie voor een verandering in methode subtitle_process_segment (vanaf regel 260 in subtitle.cpp).
Of dat genoeg is weet ik niet. 
Ik ben bezig (met hulp van WanWizard) een omgeving op te zetten. met lokale code. Dat laatste lukt nog niet.

// when acquisition point or mode change: remove all displayed pages.
if ((page_state == 1) || (page_state == 2))
{
while (page->page_regions)
{
subtitle_page_region *p = page->page_regions->next;
delete page->page_regions;
page->page_regions = p;
}
while (page->regions)
{
subtitle_region *p = page->regions->next;
while(page->regions->objects)
{
subtitle_region_object *ob = page->regions->objects->next;
delete page->regions->objects;
page->regions->objects = ob;
}
delete page->regions;
page->regions = p;
}

}

dit:
// for every type of PCS clear page_region list
while (page->page_regions)
{
subtitle_page_region *p = page->page_regions->next;
delete page->page_regions;
page->page_regions = p;
}
page->page_regions=0;

// when acquisition point or mode change: remove all displayed pages.
if ((page_state == 1) || (page_state == 2))
{

while (page->regions)
{
subtitle_region *p = page->regions->next;
while(page->regions->objects)
{
subtitle_region_object *ob = page->regions->objects->next;
delete page->regions->objects;
page->regions->objects = ob;
}
delete page->regions;
page->regions = p;
}

}

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #63 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,493 posts

+672
Excellent

Posted 5 October 2020 - 09:28

Niet alleen enigma2 doet het niet goed:  ook de Ziggo en orange ontvangers geven het slecht weer.

Het lijkt erop dat meerdere ontvangers de gebruikte methode niet geïmplementeerd hebben.

Maar of het nu volgens de specs is of niet, de ondertitels worden niet goed weergegeven.

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #64 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 09:30

Omdat ze gewoon niet op elke ontvanger werken en er aangegeven wordt dat ze minder dan een halve seconde moeten verschijnen.... en dat doet e2 netjes.... het enige wat we zouden kunnen doen is als de weergave korter als x tijd is ze voor eeuwig laten zien totdat het lege frame ze wist (of onze standaard Max time-out van 7 sec of zo iets). Maar dat vind ik nergens in de specs en is een vieze work-a-round. En dan nog hoe doen we dit vanuit jouw logs?
Het issue is maak je het voor een bepaalde zender goed dan gaat dit weer stuk op andere zenders.... we hebben hier in het verleden nogal flink mee geklooid.

Littlesat,

...(of onze standaard Max time-out van 7 sec of zo iets)

Ik heb naar de timeout gezocht, zoals die wordt opgegeven bij de Page Composition Segmenten. Wordt wel gezet in de structure, maar ik kan nergens vinden waar hij wordt gebruikt. Doet Enigma/OpenPLi dit anders? Waar gebeurt dit in de code?

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #65 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 09:39

Niet alleen enigma2 doet het niet goed:  ook de Ziggo en orange ontvangers geven het slecht weer.

Het lijkt erop dat meerdere ontvangers de gebruikte methode niet geïmplementeerd hebben.

Maar of het nu volgens de specs is of niet, de ondertitels worden niet goed weergegeven.

Inderdaad. Dus er zijn drie mogelijkheden:

1. Degene die de titles maakt vragen of ze dit willen terug veranderen. (is dit voor de satelliet BBC? of CanalDigitaal, want die stopt het in de transponder)
  2. De code aanpassen zodat het de spec wel goed interpreteert (en, ja, goed testen of andere varianten dan nog werken)
  3. Leven zonder ondertitels op BBC Entertainment

Ik weet niet wat de reden is om de nieuwe variant te gebruiken. Maar als dat valide redenen zijn, zouden we deze variant in de toekomst ook op andere zenders kunnen tegenkomen...

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #66 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,625 posts

+709
Excellent

Posted 5 October 2020 - 09:47

Er wordt aangegeven 490 msec laten zien...
Met een pts vertraging is het precires wat er gebeurt.... en wat het moet doen.... ook volgens de specs!!!!
Het enige wat we kunnen als tijd <500 msec dit negeren.... waar staat dat in de specs? Maar dan blijven zo of 7 sec staan of ze gaan weg bij een lage frame.

Edited by littlesat, 5 October 2020 - 09:48.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #67 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 09:50

Nee titels van <500 ms  negeren is geen optie. Maar waar haal je die 490 ms vandaan?

In het voorbeeld van die ene titel uit een opname, waarvan ik de stream  uit elkaar heb gepeuterd, staat bijvoorbeeld dat de titel 2.5 s moet blijven staan.

(Zie document wat ik een paar dagen geleden heb geupload)

Edited by BCW, 5 October 2020 - 09:56.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #68 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,625 posts

+709
Excellent

Posted 5 October 2020 - 09:56

Niet de titels
Negeren maar dje (onzinnige) tijd! Er wordt hard aangegeven de titel maar 490 msec te laten zien!!!! Zo simpel ja het en dat is precies wat enigma2 doet!

Edited by littlesat, 5 October 2020 - 09:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #69 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 09:58

Maar welke tijd dan?

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #70 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,625 posts

+709
Excellent

Posted 5 October 2020 - 10:00

Zie je eigen openings post daar staat 0.475 of p.476!!! Ik kom niet verder dan een work-a-round als deze <500 msec is dat te negeren...

Edited by littlesat, 5 October 2020 - 10:01.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #71 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 10:03

In mijn openingspost stond dat het niet goed gaat. (Het leek mij veel korter dan 500 ms).

Maar niet dat wat de reden daarvan was.

De Page Control Segmenten komen elke 500 ms aan. Maar de eerste die op de aanmaak van een titel volgen, specificeren dat de titel moet blijven staan. Pas na een paar sec volgt een PCS waarin staat dat de titel weg mag.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #72 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 10:05

Zie je eigen openings post daar staat 0.475 of p.476!!! Ik kom niet verder dan een work-a-round als deze <500 msec is dat te negeren...

In deze variant komen alle PCS met een tussenpoos van 500 ms. Als je die allemaal negeert komen er helemaal geen titels meer.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #73 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,625 posts

+709
Excellent

Posted 5 October 2020 - 10:59

Ik heb het niet over negeren??? Ik heb het erover dat als die tijd <.500 ze niet te clearen na die tijd.... dat het korter lijkt kan komen door de pts.

Edited by littlesat, 5 October 2020 - 11:01.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #74 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2020 - 11:47

Ik heb je kennelijk verkeerd begrepen.

Ik verval in herhaling:

De PCS komen elke 500 ms.

Als in die PCS regions staan, moet de informatie in die regions worden gedisplayed.

Als in de PCS geen regions staan, moet er niets worden gedisplayed. 

Dit is geen workaround, maar implementatie conform de specificaties.

Edited by BCW, 5 October 2020 - 11:47.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #75 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,493 posts

+672
Excellent

Posted 6 October 2020 - 10:18

En nu zijn er geen ondertitels meer.  (Ook niet in VLC)

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #76 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2020 - 10:20

Ook niet meer in de CanalDigitaal tuner.

Er zitten geen DVB ondertitels meer in de stream.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #77 jeanclaude

• Senior Member
  • 866 posts

+28

Posted 6 October 2020 - 11:33

laat ons hopen dat ze er aan het werken zijn om de gemelde problemen op te lossen.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #78 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,625 posts

+709
Excellent

Posted 6 October 2020 - 12:07

Zaten we geen lege wis frames tussen?
Als je de timer out op <500 msec negeert dan zal het vast wel goed gaan ;)
Mits we ook plaatjes tussen zitten die de boel wissen.... zijn die er niet is er nog altijd een escape timeout

Edited by littlesat, 6 October 2020 - 12:20.

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #79 BCW

• Senior Member
  • 242 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2020 - 12:40

Misschien hebben ze bij de BBC wel zitten meelezen en vonden het negeren van de subtitels een mooi plan ;)

Re: DVB ondertiteling BBC Entertainment #80 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 October 2020 - 17:21

Hey BCW, goed werk man. Je bent volgens mij qua begrip van de standaard en de source een stuk verder gekomen dan ik. Als we dan ook nog een goede implementatie eruit krijgen zou helemaal mooi zijn. BBC Entertainment doet het misschien straks weer op de "normale" manier, maar sommige zenders op 5 W hebben al jaren vergelijkbare problemen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users