Jump to content


Photo

Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 26 September 2020 - 18:10

Hoi,

 

Ik heb op mijn triax 110 schotel 4 quad lnb's en switches zitten.

Nu valt mij op de de solo2 op bijvoorbeeld rtl4 16dB aangeeft en de solo4K maar 14dB. Ik heb de solo2 en solo4K ook even zelf gewisseld, maar dat maakt geen verschil. Tuner A of B ook niet. Waar kan dat aan liggen? Verschil in hardware of software in de ontvangers?

Zijn er meer mensen met deze beide ontvangers die dat ook hebben?

 

Hoor het graag.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 26 September 2020 - 18:16

Mij is altijd verteld dat er feitelijk in iedere ontvanger en dan vaak ook verschillende tuners vaak een verschillende berekening gemaakt wordt. Indien er verschil in de kabellengte zit of een switch die mogelijk meer demping veroorzaakt dan kán ook dat van invloed zijn. Als je de tuners eens van plaats wisselt zou de waarde op de betreffende ontvanger gelijk moeten blijven. Zo niet, dan zit er in de lnb, pluggen, switch of de bekabeling een verschillende demping.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #3 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 26 September 2020 - 18:32

Ik heb de ontvangers fysiek van plaats gewisseld. Dan geeft de solo4K op de plaats van de solo 2 ook minder signaal aan dan de solo2 op zijn plaats doet.

Mij is altijd verteld dat er feitelijk in iedere ontvanger en dan vaak ook verschillende tuners vaak een verschillende berekening gemaakt wordt. Indien er verschil in de kabellengte zit of een switch die mogelijk meer demping veroorzaakt dan kán ook dat van invloed zijn. Als je de tuners eens van plaats wisselt zou de waarde op de betreffende ontvanger gelijk moeten blijven. Zo niet, dan zit er in de lnb, pluggen, switch of de bekabeling een verschillende demping.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 26 September 2020 - 18:46

Dan heb je de bevestiging dat er ergens in die lijn iets niet lekker zit. Overigens zou ik mij over een waarde van 14 dB niet heel druk maken. De regenreserve lijkt mij voorlopig meer dan genoeg. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #5 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 26 September 2020 - 18:57

Nee, juist niet. Het maakt niet uit op welke van de vier inkomende kabels ik de 4K hang. Hij geeft altijd minder aan dan als ik de solo2 aan diezelfde kabel hang.

Dus vandaar de vraag wat dat kan zijn.

Verschil in hardware of software in de ontvangers en of er meer mensen met deze beide ontvangers die dat ook hebben?

Ik wil graag een zo groot mogelijke regenreserve hebben.

Ik kan ook nog aan een triax van 1,2m komen. Zal dat nog een verschil maken, of is dat minimaal?

 

Dan heb je de bevestiging dat er ergens in die lijn iets niet lekker zit. Overigens zou ik mij over een waarde van 14 dB niet heel druk maken. De regenreserve lijkt mij voorlopig meer dan genoeg. ;)


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 26 September 2020 - 21:36

Dat had ik dus niet goed gelezen. 
Dat kán bevestigen wat ik eerder ook aangaf dat andere tuners / hardware andere drivers hebben en dat de berekening ‘anders’ is. Nu vind ik 2 dB verschil fors dus mogelijk is er tóch iets hardwarematigs mis in die 4K box. Het is niet nodig om die 1.2 m schotel te plaatsen. Of die nog echt verschil zal maken geloof ik ook niet echt. 16 dB lijkt mij gewoon top. En daarmee krijg je de solo4K echt niet op 16 dB.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 September 2020 - 22:00

100% SNR op een VU+ FBC tuner is ongeveer 16.4 dB.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ solo2 & vu+ solo4k signaalsterkte verschil #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 27 September 2020 - 08:56

@mv1wou

 

Bij mijn beste weten is de TD110 van Triax hun grootse model. Dit los van het feit of een nóg grotere schotel nut heeft in een multisat opstelling. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users