Jump to content


Photo

Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k?


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 16:48

Hallo,

Sinds kort zijn wij verhuisd naar een regio waar onze vorige provider Ziggo niet levert. Wij zitten nu in een Delta gebied. Graag zou ik mijn Vu+ duo 4k weer als decoder willen gebruiken met de smartcard van Delta maar met de huidige software kan hij de kaart wel vinden maar niet lezen.

Ik ben zelf absoluut geen hobbyist op dit gebied dus met technisch geformuleerde adviezen kan ik niks. Ik gebruik het apparaat met veel plezier en tot volle tevredenheid maar wel als ware het bijv een humax 5400c. Ik heb geen verstand van de techniek en de software erachter.

Wie kan mij helpen met een handleiding oid hoe de software om te zetten? Mijn Vu+ duo 4k draait op Open pli. Mijn leverancier wil ook graag helpen maar die hebben geen ervaring met Delta. Ze hebben hem bij aanschaf op ziggo ingesteld. Zij zouden het met je juiste informatie voor mij kunnen omzetten maar dan moeten ze wel precies weten wat en waar.

Maar als iemand hier mij via teamviewer kan helpen.... vind ik ook prima. Ik zou erg blij zijn als ik het apparaat weer als kabel decoder kan blijven gebruiken maar dan op een smartcard van Delta.

Wie kan en wil helpen?

Alvast hartelijk dank.

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 September 2020 - 16:50

De Delta Irdeto kaart werkt met exact dezelfde configuratie als de Ziggo Irdeto kaart. Dus als je er niks aan aangepast hebt moet het gewoon blijven werken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #3 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 16:56

Maar ik heb het geprobeerd en ik krijg alleen Npo 1, 2 en 3. En als ik de Guide open laat hij wel alle zenders zien. Hoe kan dat dan? Ik heb zelf niks veranderd. Dat durf ik niet omdat ik er geen verstand van heb.

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 September 2020 - 16:59

Zichtbare zenders en descrambling hebben niks met elkaar van doen. NPO 1/2/3 zijn bij Delta niet gecodeerd.

 

Je had toch wel een Ziggo smartcard, en niet iets illegaals? Anders staan er misschien staan er wel sid filters of zo in de config.

 

Welke softcam draait er (menu - setup - softcam/ci - softcam setup )?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #5 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:27

Ik had bij ziggo gewoon een (duur) betaald abonnement. Het rare is. Op mijn humax werken ze wel.

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #6 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:28

Ik zal zometeen even kijken naar de softcam versie.

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #7 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:30

CCcam

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 September 2020 - 17:31

Het probleem is dat je een RSA key en box-id nodig hebt, als je in het Ziggo gebied de kaart gewoon in de Vu werkend hebt gehad, moet de Delta kaart ook gewoon werken in de lezer van de Vu.

Als je nooit eerder een kaart in de lezer hebt gebruikt, heb je die gegevens dus niet, dat zou je kunnen oplossen door op zoek te gaan naar die gegevens, een zoektocht op google levert echt alle benodigde gegevens op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 September 2020 - 17:33

CCcam

Welke versie?..., de oudere hebben de RSA nog ingebouwd, die werken dus direct met de kaart in de lezer.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #10 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:50

Kan je vanavond tussen 8 en 9 uur reageren? Ik kan het nu even niet nakijken.

Zou iemand van jullie niet via teamviewer mee willen kijken? Dan kan je precies zien hoe het zit. De ziggo smartcard deed het altijd prima.

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #11 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:53

De leverancier heeft ook al via teamviewer meegekeken maar die zagen het niet. Ze hebben volgens mij wel dat CCcam opnieuw erop gezet.

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #12 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:55

Het probleem is dat je een RSA key en box-id nodig hebt, als je in het Ziggo gebied de kaart gewoon in de Vu werkend hebt gehad, moet de Delta kaart ook gewoon werken in de lezer van de Vu.
Als je nooit eerder een kaart in de lezer hebt gebruikt, heb je die gegevens dus niet, dat zou je kunnen oplossen door op zoek te gaan naar die gegevens, een zoektocht op google levert echt alle benodigde gegevens op.



Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #13 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:55

Waar moet ik dan op zoeken op Google?

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #14 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 17:56

En hoe en waar voer ik die vervolgens in?

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 September 2020 - 18:01

For CCcam moet had niet, voor Oscam wel.

 

Misschien inderdaad handig als iemand even met je mee kijkt, ik heb geen teamviewer (geen Windows ook).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 27 September 2020 - 18:10

Voor CCcam moet het wél! De armhf versie van CCcam 2.3.2 of 2.3.8 moet ook deze RSA key hebben. En de CAID voor Delta is 0618 en niet 0604/0606 zoals Ziggo...
Kan eventueel via TeamViewer meekijken..

Edited by mimisiku, 27 September 2020 - 18:11.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 September 2020 - 18:14

Mijn ouders hebben een Delta Irdeto kaart, en ik heb er hier eentje liggen, en die zijn allebij 0604, met dezelfde RSA key als Ziggo...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #18 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 18:17

Voor CCcam moet het wél! De armhf versie van CCcam 2.3.2 of 2.3.8 moet ook deze RSA key hebben. En de CAID voor Delta is 0618 en niet 0604/0606 zoals Ziggo...
Kan eventueel via TeamViewer meekijken..



Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #19 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 18:18

Heb je vanavond rond 20.30 u tijd en denk je dat je het kan oplossen? Zou ik erg blij mee zijn

Re: Hoe activeer ik een delta smartcard in een Vu+ duo 4k? #20 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2020 - 18:20

Hoe leggen we de verbinding dan via teamviewer?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users