Jump to content


Photo

Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Aukev

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2020 - 15:11

Ik ben van provider veranderd en heb een nieuwe router/modem (Genexis platinum 7840)gekregen. Met al mijn apparatuur(pc,tablet, telefoon enz.) is er verbinding behalve de vu zero. Dat krijg ik maar niet voor elkaar. Als ik een netwerk test doe dan is het ip adres onbevestigd en de nameserver is onbevestigd. Ik heb het nieuwe ip adres van de router ook al handmatig ingevoerd.
Het vreemde is als ik de vu zero weer aan mijn oude router aansluit heb ik meteen wel een verbinding.
Kan het zijn dat ik in de nieuwe router een instelling moet wijzigen?
Is er iemand die mij kan adviseren of Verder helpen met dit probleem
Alvast bedankt

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #2 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 20 October 2020 - 16:19

Plaats even wat screen shots van het netwerk gedeelte van je box.


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #3 Aukev

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2020 - 18:01

Attached File  2E1FD9AA-E2D2-4EDD-A080-EF684067EB0A.jpeg   52.62KB   5 downloadsAttached File  6ADD34AF-C6E2-448F-B935-EDD33224137E.jpeg   55.01KB   5 downloads

Automatisch ip verkrijgen werkt niet en handmatig invoeren van de ip gegevens werkt niet. Zodra ik de oude router weer aansluit maakt de Vuzero wel een verbinding.

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #4 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 20 October 2020 - 18:24

Heb je al eens een ander netwetk apparaat (pc of zo) over deze kabel aangesloten?

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #5 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 20 October 2020 - 18:27

Waar komt die primaire dns vandaan? Die zou ook door de DHCP ingevult moeten worden, en omdat DHCP niet werkt is dit niet logisch.

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #6 Aukev

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2020 - 18:44

Dat is het ip adres van de nieuwe router. Die is handmatig ingevuld.
De kabel zou goed moeten zijn want zodra ik de oude router aansluit met dezelfde kabel dan is er meteen verbinding.

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 20 October 2020 - 19:01

De kabel zou goed moeten zijn want zodra ik de oude router aansluit met dezelfde kabel dan is er meteen verbinding.

Nou, dat hoeft niet per sé. Als je router een 1 Gbit verbinding probeert en je box heeft maar 100 Mbit en hij 'voelt' dat niet. Draadbreuk/slecht contact aderpaar 7/8...
Meer voor de hand liggend een misaanpassing in de IP adressen. Oude router 192.168.0.x, Nieuwe 192.168.178.x. Default Gateway verkeerd (zou bij DHCP automatisch goed moeten zijn)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 70,497 posts

+1,810
Excellent

Posted 20 October 2020 - 19:12

In dat geval zou ik verwachten dat auto-negotiation mislukt op 1Gbps, en de snelheid aan beide kanten terug gaat naar 100Mbps.

 

En onwaarschijnlijk, maar het zou ook nog een cross-cable kunnen zijn, icm met een switch poort op die router die geen MDI-X doet.

 

Al met al wel een vaag probleem...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #9 Aukev

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2020 - 19:23

Ik heb een andere (nieuwe) kabel geprobeerd. Nog steeds geen verbinding. Kan het een instelling zijn in de nieuwe router?

Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 21 October 2020 - 10:46

Ik heb een andere (nieuwe) kabel geprobeerd. Nog steeds geen verbinding. Kan het een instelling zijn in de nieuwe router?

Mac filter? Nieuwe apparaten worden niet toegelaten zonder toestemming?



Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #11 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 21 October 2020 - 15:44

Probeer eens alles imet de hand n te vullen. Wel buiten de dhcp reeks  ;)


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #12 Aukev

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 October 2020 - 19:50

Het is opgelost.  Het probleem lag inderdaad aan  het mac filter van de nieuwe router. Een ieder bedankt voor zijn bijdrage



Re: Vu zero kan geen verbinding maken met een nieuwe router #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 22 October 2020 - 04:24

Dat is raar. Die optie staat bij uitlevering niet aan (en dan zouden je andere devices het óók niet direct doen). Dat is een functie die de gebruiker zelf activeert en invult..
Met één been in het graf..... Helaas


2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users