Jump to content


Photo

HD streamen in VLC

DM800

  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2008 - 08:06

Is het mogelijk om HD films te streaemen in VLC. Ik heb de streaminterface draaien met VLC 0.8.6i en dvd films e.d. draaien goed. Wanneer ik een HD film bestand op de PC open in VLC draait het bestand goed.

Zodra ik dit zelfde bestand via de DM800 open krijg ik constant de tandwieltjes in beeld en gebeurt er niets totdat ik hem uitzet.

Heeft iemand enig idee.....?

Re: HD streamen in VLC #2 jonc

  • Senior Member
  • 2,667 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2008 - 08:33

@google translate

Ikkrijg alleen dit probleem zo had ik de 800 op voor een paar uur. Als ikopnieuw opstart Ang ga naar de VLC-plugin en start de film, ben ik nuniet meer van dit probleem.

I only get this problem if I have had the 800 on for a few hours. If I restart it and go to the VLC plugin and run the movie, I no longer have this problem.

@dAF2000 translate ;)
Ik krijg alleen dit probleem als ik de 800 voor een paar uur gebruikt had. Als ik 't opnieuw opstart, naar de VLC-plugin ga en de film start, heb ik dit probleem niet meer.
(Google did it quite well, by the way)
It's a hobby, so mileage varies Tell your friends about our Pli Wiki as it is there to help you - Click here for the PLi Wiki

Re: HD streamen in VLC #3 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2008 - 18:45

Dank voor de uitleg, ga er even mee aan de slag....

Re: HD streamen in VLC #4 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2008 - 15:33

Heren,

Ik krijg het nog niet voor elkaar te streamen met VLC van HD formaat. mijn VLC service die op de PC staat crashed ook als ik een HD bestand af wil spelen, misschien ligt het aan vista ultimate, verder doet hij het perfect op de HD video na....

Alvast bedankt.l

Re: HD streamen in VLC #5 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 16 November 2008 - 15:35

blijkbaar zijn je "magere" PC specificaties de bottleneck

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: HD streamen in VLC #6 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2008 - 16:07

AMD athlon 64x2 dual core 6000+ met 2 gb intern geheugen, lijkt mij erg sterk Hemertje. Als ik het bestand via VLC afspeel op de PC is er geen enkel probleem.....

Re: HD streamen in VLC #7 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 16 November 2008 - 19:32

dat schetste je hierboven anders niet

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: HD streamen in VLC #8 jonc

  • Senior Member
  • 2,667 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2008 - 00:38

Pli Wiki >> e2MoviePlayer <<
It's a hobby, so mileage varies Tell your friends about our Pli Wiki as it is there to help you - Click here for the PLi Wiki

Re: HD streamen in VLC #9 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2008 - 08:25

Niemand dus hetzelfde probleem dat *.avi via VLC het prima doen maar *.mkv bestanden ervoor zorgen dat VLC crashed aan PC kant.

Alvast bedankt.

Re: HD streamen in VLC #10 jonc

  • Senior Member
  • 2,667 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2008 - 08:49

Google is your friend

Read this about .mkv files - http://www.astahost....rmat_t9212.html
Then download this converter - http://www.mkv-converter.com/

Then enjoy ..
It's a hobby, so mileage varies Tell your friends about our Pli Wiki as it is there to help you - Click here for the PLi Wiki

Re: HD streamen in VLC #11 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2008 - 08:53

Jonc,

so *.mkv files are not supported in VLC, why can i see them in the file list with filter on?

If so i have to convert it to avi or another format?

Thanx a lot.

Re: HD streamen in VLC #12 jonc

  • Senior Member
  • 2,667 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2008 - 09:05

J
If so i have to convert it to avi or another format?


Any format vlc will play like .avi, which is a good start. If it will not play in VLC on your desktop computer it will not play on the Dmbox.

Re: HD streamen in VLC #13 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2008 - 09:13

Jonc,

The *.mkv file works perfectly on my desktop with vlc but is just won't stream to my db, the vlc (installed as service) on my desktop crases when i do that...

thnx.


Re: HD streamen in VLC #14 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 18 November 2008 - 20:56

Als je de video formaat van de server wijzigd in HDTV i.p.v. PAL kan je gewoon *.mkv bestanden afspelen.

Dat werkt dus gelukkig, was achteraf niet zo moeilijk.

Nu enkel klein puntje, het bestand is redelijk schokkerig, kan ik dit verbeteren?

ps. iedereen bedankt voor de genomen moeite.

Re: HD streamen in VLC #15 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 21 November 2008 - 20:09

Dus niemand heeft het probleem dat een *.mkv file erg schokkerig is terwijl een DVD formaat bestand vloeiend afspeeld?

Als iemand het goed werkend heeft hoor ik het graag, dan moet er dus iets zijn wat ik niet goed doe....

Re: HD streamen in VLC #16 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 21 November 2008 - 20:15

ik denk persoonlijk dat niet veel mensen dit zullen gebruiken omdat bekend is dat het nog niet 100% werkt

ik verwacht dan ook dat er nog wel werk verzet moet worden wil dit 100% werken

een HD opname naar je netwerk opnemen werkt namelijk ook niet vloeiend

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: HD streamen in VLC #17 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 21 November 2008 - 20:17

Hemertje,

Bedankt voor de info, Hoop dat het over een tijdje wel goed zal werken.....

Re: HD streamen in VLC #18 bram46

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2008 - 17:56

inmiddels een tijdje veder.
Ik heb mijn bluray bestanden (m2ts bestanden) dmv tsMuxer omgezet naar ts-bestanden met een res van 1440x1080. Duurt ongeveer 14 minuten voor een file van 5 GB. Het ts-bestand naar de hdd van de 800 gezet en met mediaplayer wordt deze perfect afgespeeld, zonder schokken. Hetzelfde bestand vanaf de NAS afspelen (mounten) geeft schokkerig beeld. Ga ik nog proberen om in de bios van de box op-te-lossen.
Bram

Re: HD streamen in VLC #19 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 21 December 2008 - 00:18

inmiddels een tijdje veder.
Ik heb mijn bluray bestanden (m2ts bestanden) dmv tsMuxer omgezet naar ts-bestanden met een res van 1440x1080. Duurt ongeveer 14 minuten voor een file van 5 GB. Het ts-bestand naar de hdd van de 800 gezet en met mediaplayer wordt deze perfect afgespeeld, zonder schokken. Hetzelfde bestand vanaf de NAS afspelen (mounten) geeft schokkerig beeld. Ga ik nog proberen om in de bios van de box op-te-lossen.
Bram



Thanks!!
Ik ben al 2 dagen op zoek hoe ik mijn HD bestanden (m2ts) van mijn camcorder op de dream kan afspelen. Dit is dus een oplossing! :)

Re: HD streamen in VLC #20 Schats

  • Senior Member
  • 418 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2008 - 09:36

Bram46 (naamgenoot)

Ik heb de ts-muxer ook gebruikt voor m2ts bestanden en werkt idd prima. Nu heb ik het ook via mijn NAS gespeeld en via daar werkt het ook prima, zonder schokken. Ik moet wel zeggen dat mijn NAS middels NFS is gekoppeld, misschien kan je er wat mee.



Also tagged with one or more of these keywords: DM800

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users