Jump to content


Photo

Blokjes TVV en Canaal Digitaal

Blokjes Storing Probleem oplossing

  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2020 - 13:43

Hoi allemaal,

 

Ben woonachtig te Spanje Calpe - Alicante.

Heb een VU+ Solo 4K receiver, en kijk naar de HD kanalen (23.5º) van TVV en Canaal Digitaal.

Wij wonen hier nu reeds 7 jaar en hebben NOOIT problemen gehad, tot nu.

Soms hebben we blokjes en dit op alle zenders, het kan zijn dat we een uur niets hebben, en dan hebben we er praktisch elke minuut last van.

Soms is het over het volledige beeld, en soms een balk onderaan het beeld, het geluid wordt niet aangetast.

 

Hierbij de handelingen die ik reeds ondernomen heb om het probleem op te lossen:

 

1/ Chips van beide smart cards gereinigd.

2/ Schotel (90cm Triax) volledig terug uitgericht: SNR 87%-14.1dB / AGC 72% / BER 0 / Lock

3/ Box volledig nieuwe flash, vroeger openpli 6.xx, nu openpli 7.2

4/ Nieuwe installatie oscam.

5/ Box verschillende keren herstart.

6/ ALLE connectoren grondig nagekeken.

 

Maar jammer genoeg hebben al deze handelingen niets opgeleverd.

 

Achter ons huis zijn ze nu beginnen bouwen en er staat op ongeveer 30m een metalen kraan.

Echter staat deze hier toch al een tijdje, maar hij is nu wel gedraaid vanwege de wind.

Momenteel wordt er niet verder gewerkt daar (denk) dat de beton eerst moet drogen, dus ik kan niet vragen om hem te draaien.

Lijkt mij vrij sterk, maar zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn?

 

Heeft er soms iemand nog suggesties, oplossingen, ben ten einde raad.

Heb nog een oude LNB liggen, ga die ook eens proberen, maar dan zijn al mijn oplossingen op.

Kan dit aan de Box zelf liggen, of is dit te ver gezocht?

 

DANK Alle hulp is welkom.

 

 



Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 6 November 2020 - 13:59

Ik zit nu toevallig naar de opname van Vier HD via Joyne te kijken en ook daar hetzelfde verschijnsel. 
Het is soms marginaal en soms over het gehele beeld. Dus M7 is niet schuldig lijkt het.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #3 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2020 - 14:13

Hoi, DANK voor jouw reactie :) !

 

Vraagje behoren beide TVV en Canal Digitaal tot dezelfde M7 groep?

 

Ik probeer echt het probleem te achterhalen.

Ondertussen heb ik alles gedaan wat in mijn mogelijkheden ligt en krijg het jammer genoeg niet opgelost.

Enkel en alleen nog de oude LNB even plaatsen, maar vrees wel dat dit ook het probleem niet zal oplossen.

Een LNB is toch maar een stukje metaal, enkel de contacten kunnen los zitten, maar dit is allemaal dubbel gecheckt.

Het probleem hebben we nu sinds een 3 -tal dagen.

 

Iemand suggesties?!

 

Hoop echt dat mijn Box niet stuk is, maar dan kan het volgens mij ook niet dat je een uur perfect beeld hebt, en daarna soms elke minuut blokjes.

 

 

 
 

 

 



Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 6 November 2020 - 14:47

Ja, CD en TVV behoren tot M7, Joyne dus niet, maar dat had @Frenske al aangeven.

 

 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 6 November 2020 - 14:53

Dat maakt de oplossing niet eenvoudiger. Dan moet je namelijk op zoek naar het gemeenschappelijke deel. 
Als het atmosferisch zou zijn dan moeten meerdere non M7 / Joyne zenders daar ook last van hebben.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 November 2020 - 14:55

Ik heb het nog niet gezien op 28.2 zenders, terwijl je er op 23.5 zenders op kunt wachten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #7 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 6 November 2020 - 22:55

Kan het misschien te maken hebben met solar outages? Als de zon in het verlengde staat van de satelliet en een bepaalde locatie op de aarde, kan dit storing veroorzaken. In mijn “beroepsgroep” (iets met VSAT..), ondervinden we daar ook hinder van.

Dit is uit te rekenen op https://www.satellit...nterference.php


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 November 2020 - 23:42

Blijkbaar niet, want ook LiveTV (de streaming app van CD en TVV) heeft er last van, dus de storing is al aanwezig voordat het opgestraald wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 November 2020 - 06:52

Andere satelliet die transponders heeft die bijna dezelfde frequentie hebben en een met de feed net in zuid Spanje een m7 Astra transponder kunnen storen?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 7 November 2020 - 08:10

Als daadwerkelijk kijken via de app er ook last van heeft, dit heb ik overigens nog niet geconstateerd, dan heeft het probleem niets met storende frequenties door nabij gelegen frequenties van doen. Nog los van het feit dat het óók bij Joyne speelt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 November 2020 - 09:09

Andere satelliet die transponders heeft die bijna dezelfde frequentie hebben en een met de feed net in zuid Spanje een m7 Astra transponder kunnen storen?

Dan is er wel sprake van erg brede beams als de satelliet op 9 oost (Joyne) er ook al last van heeft ;) :) :) 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #12 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2020 - 18:30

Inderdaad, had ook al gelezen dat ze er op 9° oost ook last van hebben.

Volgens een Admin van een ander forum zou dit de oorzaak zijn:

Dat is al een tijdje aan de gang en er wordt weer niks ondernomen door die prutsers.
Dat is een jaar geleden ook al eens voorgevallen, dat heeft een poos geduurd vooraleer het opgelost raakte.
Het heeft iets te maken met hun compressie methode, de bit-stroom wordt verdeeld over alle zenders die op een transponder zitten.
Als dat niet goed ingeregeld wordt krijgt men blokjes omdat het maximale aantal bits al bereikt is.

Eén ding is wel zeker, ze zijn er aan bezig want gisteren avond maar 2X blokjes gehad, waarbij het beeld niet friest en het geluid niet aangetast wordt.



Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 November 2020 - 20:07

Gebrek aan investeringen in knoppendraaiers met verstand van zaken.

 

Dat is al vele jaren een probleem, en de laatste met verstand van zaken zijn ontslagen voor de overname van M7 (de balans moest zeker opgepoetst worden).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #14 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+20
Neutral

Posted 7 November 2020 - 20:15

En dan willen ze steeds nieuwe klanten winnen, dergelijke zaken zijn echte anti- reclame, kan elk bedrijf missen als kiespijn, maar hier komt dat steeds opnieuw terug.

 

Zelfs de helpdesk geeft niet thuis, enkel een voorgekauwde mail komt binnen, triest.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #15 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 8 November 2020 - 11:01

Weet je wat Joyne eigenlijk moet doen:     :)    ook een abo uitbrengen met een nieuwe codering bijvoorbeeld in irdeto met een kaart, dan krijgen ze veel meer abonees en dan kan anaal digitaal opdoeken



Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 November 2020 - 11:08

Dat gaat ‘nooit’ gebeuren. Immers hebben zij vanuit het verleden (CD en Ziggo) voldoende ervaring met gehackte coderingen.

Zeg nooit ‘nooit’, maar in dit geval ga ik daar wel vanuit.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #17 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 November 2020 - 13:25

Joyne wil dat vast wel, maar mag dat niet van de content providers. CanalDigitaal mag dat ook niet, maar die zijn de oude coderingsmethode met losse smartcard nog aan het uitfaseren.



Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 November 2020 - 15:14

Ik heb mij ooit laten vertellen dat dit een bewuste keuze van hen en over de eventuele eisen van de providers is nooit gesproken. Dit was op één van hun latere dealer-informatiedagen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #19 pasquenel

  • Senior Member
  • 213 posts

0
Neutral

Posted 8 November 2020 - 19:38

Ik ben ook klant bij TV-VL.

Ik heb een vu+ duo2  en een vu+ duo4k.

Wat ik meen vast te stellen is dat de duo4k veel minder blokjes vertoond.

Heeft er nog iemand gelijkaardige ervaring?



Re: Blokjes TVV en Canaal Digitaal #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 November 2020 - 20:51

Vandaag toch nog steeds blokjes waargenomen op een van de M7 zenders. Meerdere malen achter elkaar en vervolgens weer alles ok.

Tijdens ‘weer verliefd op je huis’ op SB dinges. Ik krijg de naam niet uit mijn strot. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: Blokjes, Storing, Probleem oplossing

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users