Jump to content


Photo

OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar.


  • This topic is locked This topic is locked
364 replies to this topic

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #221 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 13:44

kan helaas geen screenshot plaatsen, niet bevoegd krijg ik als melding.

 

Je moet ook niks "plaatsen", je moet ze als bijlage uploaden, via de knop rechts van de "Post" knop.

 

Zolang wij niet weten wat jou specifieke probleem is, kun je een oplossing wel vergeten. Zeker als niemand anders hetzelfde probleem heeft.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #222 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 14:16

bijlage zie ik niet staan, wel kan ik een foto toevoegen door de foto ergens in een cloud te plaatsen.

maar het zal wel aan mijn liggen. :D tevens mijn ontvanger in de fabriek stand terug gezet en weer de 8.0 rc erin gezet maar

geen succes. zelfde manier 7.3 als een zonnetje....

 

 

 

Kijk hier maar even

https://ibb.co/GtYRkbW


Edited by Ronald69, 23 December 2020 - 14:18.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #223 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,460 posts

+397
Excellent

Posted 23 December 2020 - 14:24

@Ronald69

 

Dus jij krijgt dit scherm niet te zien als je eerst op ‘uitgebreid reageren’ hebt gedrukt?

Zie hieronder in de rood omrande ruimte.

 

Attached File  7B90E01B-2985-4945-80D3-CDC2E6549C1F.jpeg   51.69KB   8 downloads

 

En daarna een afbeelding / bestand kiezen, uploaden en dan de volgende.

 

Attached File  47C8DEFE-A847-4713-A458-448F828619F1.jpeg   83.17KB   9 downloads


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #224 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 14:36

bijlage zie ik niet staan, wel kan ik een foto toevoegen door de foto ergens in een cloud te plaatsen.

maar het zal wel aan mijn liggen. :D tevens mijn ontvanger in de fabriek stand terug gezet en weer de 8.0 rc erin gezet maar

geen succes. zelfde manier 7.3 als een zonnetje....

 

Twee dingen.

 

Ten eerste zegt dit dat sda een USB disk is, en geen interne disk. In 8.0 worden USB devices gemount op /media/usb, ongeacht wat voor USB device het is, en niet meer op /media/hdd. Dus wellicht kijk je verkeerd.

 

Ten tweede, die disk zit vol met fouten, dus zoals de log zegt moet je dringend een check draaien. Die optie vind je in het harddisk menu.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #225 Bor de Wolf

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 23 December 2020 - 14:53

Ik heb mijn bakkie ook maar deze image gegeven.

Wel even OScam ingesteld en even via mijn modem/router zijn DHCP adres aangepast aan waar mijn software op ingesteld stond.

Nu maar even DBedit gebruiken om mijn favorieten goet te zetten.

 

En als iemand het een trage bak vindt is dat prima maar bedenk dat het een simpele sat decoder is van voor dat al die toeters en bellen die nu op je veredelde monitor (beter bekent onder de naam TV) allemaal moet kennen.

Mijn Veredelde monitor ondersteund alleen maar DLNA en al het andere doe ik van uit mijn mancave / computer hok.


Mijn setup: XP1000 met PLi8.0 RC en OSCAM, De WOK aan de muur is op de 3e verdieping van de flat waar ik woon, 1 disec switch met 4 LNB's op 13e, 19,2e 23,5e en 28e

Netwerk: Alles zit achter een Mikrotik router die DHCP  levert en de DNS gaat via een PiHole


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #226 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 15:13

 

bijlage zie ik niet staan, wel kan ik een foto toevoegen door de foto ergens in een cloud te plaatsen.

maar het zal wel aan mijn liggen. :D tevens mijn ontvanger in de fabriek stand terug gezet en weer de 8.0 rc erin gezet maar

geen succes. zelfde manier 7.3 als een zonnetje....

 

Twee dingen.

 

Ten eerste zegt dit dat sda een USB disk is, en geen interne disk. In 8.0 worden USB devices gemount op /media/usb, ongeacht wat voor USB device het is, en niet meer op /media/hdd. Dus wellicht kijk je verkeerd.

 

Ten tweede, die disk zit vol met fouten, dus zoals de log zegt moet je dringend een check draaien. Die optie vind je in het harddisk menu.

 

Dan ga ik de HDD schrijf eens checken, heb er anders nooit iets vreemds aan gemerkt na 6 jaar ook niet op release 7.3

Het is toch echt een interne schrijf, heb niets anders. Alleen een stickie voor de image maar die is eruit na het flashen.

 

Dat verklaard dus ook waarom automatisch terug plaatsen van de back-up niet word uitgevoerd.

maar wat verklaard dan dat een release voor 8.orc totaal geen problemen heeft met flashen en automatisch terug plaatsen van de back-up's


Edited by Ronald69, 23 December 2020 - 15:21.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #227 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 15:15

@Ronald69

 

Dus jij krijgt dit scherm niet te zien als je eerst op ‘uitgebreid reageren’ hebt gedrukt?

Zie hieronder in de rood omrande ruimte.

 

attachicon.gif7B90E01B-2985-4945-80D3-CDC2E6549C1F.jpeg

 

En daarna een afbeelding / bestand kiezen, uploaden en dan de volgende.

 

attachicon.gif47C8DEFE-A847-4713-A458-448F828619F1.jpeg

 

 

Dank voor deze bijlage, nu zie ik het....

Gebruik niet vaak een forum, dan mis je wel eens wat... maar deze onthoud ik nu wel.



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #228 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 15:34

En als iemand het een trage bak vindt is dat prima maar bedenk dat het een simpele sat decoder is

 

Zeker, en als hij voor jou genoeg is, waarom niet. Ik heb hem in gebruik als cardserver, vanwege zijn lage stroomverbruik in standby. Zolang je je maar bewust bent van de beperkingen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #229 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 15:38

@wanwizard

 

check gedaan niets mis mee, en zie op de foto “interne” hdd

Attached Files



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #230 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 15:38

Dan ga ik de HDD schrijf eens checken, heb er anders nooit iets vreemds aan gemerkt na 6 jaar ook niet op release 7.3

 

Elke keer als de disk niet netjes wordt afgesloten hoogt er een teller op, en als die een bepaalde waarde bereikt, dan wordt op een PC die controle bij het opstarten afgedwongen, maar op de box moet je dat handmatig doen (bij ext4 kan dat namelijk lang duren, en daar wil je bij het opstarten niet op wachten).

 

Het is toch echt een interne schrijf, heb niets anders. Alleen een stickie voor de image maar die is eruit na het flashen.

 

Dat verklaard dus ook waarom automatisch terug plaatsen van de back-up niet word uitgevoerd.

maar wat verklaard dan dat een release voor 8.orc totaal geen problemen heeft met flashen en automatisch terug plaatsen van de back-up's

Geen idee, dat proberen we hier nu allemaal te achterhalen.

 

Als je met explorer of met FTP bij je box kunt, mag je ook na het opnieuw opstarten van de box de bestanden /var/log/dmesg en /var/log/messages hier plaatsen, dat is wellicht makkelijker dan zelf zoeken.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #231 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 15:39

check gedaan niets mis mee

 

Alles wat niet fataal is wordt door een check automatisch gerepareerd. Nu weet je in ieder geval zeker dat het filesystem van de disk weer in orde is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #232 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 15:40

 

Dan ga ik de HDD schrijf eens checken, heb er anders nooit iets vreemds aan gemerkt na 6 jaar ook niet op release 7.3

 

Elke keer als de disk niet netjes wordt afgesloten hoogt er een teller op, en als die een bepaalde waarde bereikt, dan wordt op een PC die controle bij het opstarten afgedwongen, maar op de box moet je dat handmatig doen (bij ext4 kan dat namelijk lang duren, en daar wil je bij het opstarten niet op wachten).

 

Het is toch echt een interne schrijf, heb niets anders. Alleen een stickie voor de image maar die is eruit na het flashen.

 

Dat verklaard dus ook waarom automatisch terug plaatsen van de back-up niet word uitgevoerd.

maar wat verklaard dan dat een release voor 8.orc totaal geen problemen heeft met flashen en automatisch terug plaatsen van de back-up's

Geen idee, dat proberen we hier nu allemaal te achterhalen.

 

Als je met explorer of met FTP bij je box kunt, mag je ook na het opnieuw opstarten van de box de bestanden /var/log/dmesg en /var/log/messages hier plaatsen, dat is wellicht makkelijker dan zelf zoeken.
 

 

 
 

neem aan dat je die wilt hebben als de 8.0rc erop zit. Toch.... zal ik die straks er weer op zetten.



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #233 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 15:45

Ja, uiteraard, anders wordt het lastig foutzoeken... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #234 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 15:54

Hij staat er weer op.

 

zie bijlage

 

terug plaatsen backup gebeurt niet een gelijk de wizard scherm

HDD vind hij niet.

 

zal straks de log eruit halen

 

Attached Files



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #235 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 15:58

Graag, dan weten we wellicht meer.

 

p.s. ben je in staat om een telnet verbinding met de box te maken, mocht dat nodig zijn om wat te checken of te repareren?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #236 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 16:02

Hier is de log van dmesg

ben benieuwd wat je hier vind.

Attached Files



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #237 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 16:03

Graag, dan weten we wellicht meer.

 

p.s. ben je in staat om een telnet verbinding met de box te maken, mocht dat nodig zijn om wat te checken of te repareren?

weet wel wat, maar telnet, moet je ff helpen

 

misschien dat je via teamvieuwer iets kan via OpenWebif

 

je bedoelt een verbinding met PUTTY ja dat kan


Edited by Ronald69, 23 December 2020 - 16:11.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #238 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 16:34

dmesg ziet er goed uit, disk wordt prima gezien, dus het is niet hardware gerelateerd.

 

Ja, putty is prima.

 

Kun je daarmee inloggen, het commando "mount" (plus enter) in tikken, en het resultaat hier plaatsen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #239 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2020 - 16:44

dmesg ziet er goed uit, disk wordt prima gezien, dus het is niet hardware gerelateerd.

 

Ja, putty is prima.

 

Kun je daarmee inloggen, het commando "mount" (plus enter) in tikken, en het resultaat hier plaatsen?

Ja zal ik straks doen


Edited by Ronald69, 23 December 2020 - 16:45.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #240 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 23 December 2020 - 16:46

Het commando heb ik je gegeven, kijk maar wanneer je tijd hebt, log in, type het commando "mount", druk op enter, en plaats het resultaat hier. Dan meldt ik me wel weer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



14 user(s) are reading this topic

0 members, 14 guests, 0 anonymous users