Jump to content

Photo

OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar.

• This topic is locked This topic is locked
364 replies to this topic

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #101 Egbertjan

• Senior Member
  • 504 posts

+1
Neutral

Posted 3 December 2020 - 19:05

Momenteel zit er dezelfde versie in als die in 7.3 zit, die was namelijk gebackport. 

Ik wil wel kijken of ik daar wat aan kan doen, maar dat wordt pas eind volgende week. Als je me dan een zacht schopje wil geven, want tegen die tijd ben ik dit al lang weer vergeten...

Ik vind het heel aardig van je dat je wil gaan kijken of je de openpli versie kan updaten in openpli 8.0. Ik hoop dat het je zal lukken.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,4,8e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e,39e en 42e 

Ziggo Kabel en SKV kabel

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+,SKV,TNTSAT,TIVUSAT goud en zilver en TV Vlaanderen.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #102 pasquenel

• Senior Member
  • 213 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2020 - 19:17

ja , dat klopt , denk ik. Niet verwijderen , wel flashen naar een nieuwere versie

Bedoel je dan flashen met USB stick?

Flashen via de menu (online flashen) lukt niet, het is daarom dat ik de quote had gemaakt

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #103 Cor1950

• Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 3 December 2020 - 19:24

De basis versie kan online geflashed worden , zonder omb , de via omb geinstalleerde versies moeten via de basis versie via omb geinstalleerd of verwijderd worden.

Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #104 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,219 posts

+1,798
Excellent

Posted 3 December 2020 - 21:16

Betekent dit, dat Openpli 8.0 straks toch wel op de Vu+Solo geflasht kan worden?

Dat zal moeten blijken, de bootloader van de eerste generaties VU+ wil een boot image hebben die een stuk kleiner is dan de partitie, op dit moment zitten we met zo'n 12Mb te veel. En geen idee waar we dat vandaan moeten halen.

De andere boxen met 128MB flash booten nog wel na het flashen van 8.0-rc (maar hebben dan nog maar een paar Mb vrije ruimte over).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #105 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,219 posts

+1,798
Excellent

Posted 3 December 2020 - 21:18

Wat is er nieuw aan openpli8 ?

Het meeste nieuwe zit onder water. Nieuwere versie van OS tools en libraries bv. Er wordt gewerkt aan de release notes pagina voor in die wiki.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #106 rosbag

• Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 08:45

openpli 8 rc  geinstalleerd echter

Softcams werken niet meer (oscam en cccam) op mijn VU Uno4k  .

Als ik die vanuit een terminal probeer op te starten krijg ik een melding dat   libssl.so.1.0.2 niet te vinden is.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #107 mimisiku

• Senior Member
  • 5,516 posts

+115
Excellent

Posted 4 December 2020 - 09:52

Dan gebruik je geen OScam vanuit de feed!
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #108 rosbag

• Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 10:30

Dan gebruik je geen OScam vanuit de feed!

Echt wel .

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #109 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 4 December 2020 - 10:37

Toch lijkt het daarop. Déinstalleer Oscam eens en daarna opnieuw installeren?
Oscam werkt eigenlijk altijd vanuit de feed.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #110 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 4 December 2020 - 10:40

Waarom zou je Oscam eigenlijk vanuit de terminal willen opstarten? Oscam heeft immers een lifelog mogelijkheid. CCcam zou ik sowieso niet meer gebruiken.
Waarom jij die nog steeds gebruikt is dan de volgende vraag. Heb jij ook een CCcam.prio geplaatst? Anders crasht CCcam al snel.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #111 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,589 posts

+146
Excellent

Posted 4 December 2020 - 11:20

Cccam is in principe overbodig dit kan Oscam ook. Het enige wat ik bedenken kan dat ze Cccam gebruiken is denk ik voor prive zaken in Cccam.cfg En hier is een converter om Cccam.cfg om te zetten naar Oscam.server.

Dit programma even uitpakken en dan zie je dit als openings scherm.

Attached File  CccamConverter.png   20.79KB   9 downloads

Volg de volgorde op het scherm en als je Oscam.server hebt opgeslagen kopieer de inhoud hiervan en plak je die onderaan in de Oscam.server van je box. Maak wel even een kopie. Zo hoop ik dat Cccam voorgoed verdwijnt. Maar als alles gewoon normaal is heb je dit voorbeeld ook niet nodig.

Edited by Frenske, 4 December 2020 - 13:25.
Ik heb het programma vooralsnog verwijderd. Ik denk niet dat wij, behoudens de standaard functionaliteit, een gebruiker moeten helpen om zijn (vaak) niet zo legale lijntjes om te zetten van CCcam naar Oscam. Jouw intentie was overigens wel goed.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #112 ggy

• New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 13:51

Hier het zelfde probleem als al eerder gemeld op een solo

Hier VU+ DUO   . USB stick flashen, nae een poosje stopt de USB drive met knipperen, terwijl de box nog meldt "Reading USB"

meer dan een kwartier gewacht.

Wat opvalt is dat dit image flink groter is dan alle voorgaande, vraag is dus, is dat een deel van het probleem

De voorgaande waren to zo'n 68Mb de 8.0 is rond 125 Mb

iemand tips....???

Voorlopig dus even trug naar 4.x

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #113 rosbag

• Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 13:53

Had ik ook al geprobeert , maar het lijkt erop dat als je 'upgrade ' vanaf pli7.3 dat het dan fout gaat , ik heb de boel nu geflashed zonder een backup terug te draaien , en toen deed hij het weer ..

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #114 pasquenel

• Senior Member
  • 213 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 13:55

Ik heb ook ondervonden dat na de eerste installatie van oscam, de lokale CS niet werkte.  Vanalles geprobeert en uiteindelijk oscam er afgehaald en opnieuw geïnstalleerd. Nadien was alles in orde. Dit was met de allereerste RC8.0 build. Met de tweede build heb ik dit niet meer ondervonden. Maar of het één met het ander iets te maken heeft .... kan ik niet zeggen.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #115 rosbag

• Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 13:56

Waarom zou je Oscam eigenlijk vanuit de terminal willen opstarten? Oscam heeft immers een lifelog mogelijkheid. CCcam zou ik sowieso niet meer gebruiken.
Waarom jij die nog steeds gebruikt is dan de volgende vraag. Heb jij ook een CCcam.prio geplaatst? Anders crasht CCcam al snel.

Ik start hem normaal nooit op via terminal , maar om te kijken of er een foutmelding zou komen  is dat wel eens handig .

CCCam gebruik ik eigenlijk alleen om wat te testen , verder niet , stond er nog op dus ook gelijk uitgeprobeert. werkte ook niet meer , maar zie mijn vorige  antwoord aan j  , het werkt weer na een schone installatie.

Edited by rosbag, 4 December 2020 - 14:05.

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #116 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,219 posts

+1,798
Excellent

Posted 4 December 2020 - 16:17

Je kunt in OpenPLi de binary niet los opstarten, ten minste niet zonder een partij commandline arguments, want de defaults zijn niet correct.

Beter is dan dit gebruiken:

/etc/init.d/softcam.oscam start

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #117 rosbag

• Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2020 - 16:54

Je kunt in OpenPLi de binary niet los opstarten, ten minste niet zonder een partij commandline arguments, want de defaults zijn niet correct.

Beter is dan dit gebruiken:

/etc/init.d/softcam.oscam start

Zo had ik dat ook gedaan .

( btw /etc/init.d/softcam start  werkt ook (start de gekozen softcam op) )

Maar zoals ik al op Frenske antwoordde is er iets fout gegaan tijdens opwaarderen met opnieuw inladen van de instellingen . heb nu geflashed zonder de instellingen-backup terug te draaien , en nu werkt het .

Daar lijkt er iets fout te zijn gegaan .

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #118 Poodle

• Senior Member
  • 134 posts

+7
Neutral

Posted 4 December 2020 - 21:34

Wat maakt dat het nu 8.0 gaat worden en niet 7.x? Wat zijn de grote veranderingen/verbeteringen?

VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #119 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 4 December 2020 - 21:47

Voor zover mijn kennis strekt heeft dat te maken met de vernieuwde branch. In dit geval Zeus. Maar ik kan mij vergissen. ;)

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #120 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,219 posts

+1,798
Excellent

Posted 4 December 2020 - 22:13

Nee, je vergist je niet. Upgrade van OE Pyro naar OE Zeus, dat is 7 versies nieuwer. Dat betekent hoofdzakelijk veel nieuwe versies van linux tools en apps, betere device ondersteuning door de overstap van mdev naar udev, etc.

Aan de gebruikerskant, bv veel gstreamer van v14 naar v18 en integratie van ffmpeg, Kodi naar v18.6 (NefFliix en Amazon Prime getest en werkt).

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users