Jump to content


Photo

Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen

Betreft een VU Uno 4KSE

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #41 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 15:18

Zit net te denken, dan zal ik wel eerst op elk kastje de Extensie Backupsuite moeten laten installeren als de Backup alleen via de Applicatie Backupsuite terug gezet kan worden ( herstellen ) ?? Toch

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #42 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 15:28

En als ik nu een backup via de Backupsuite wil terugzetten op een kastje dan neem ik de keuze blauw om een backup die op de usb stick staat deze terug te zetten en zie ik de onderstaande mappen.
Helemaal bovenin het venster staat:
huidig: /media/

Met daar weer onder de volgende mappen:
<Bovengelegen map>
BACKUP
hdd

Welke map moet ik gebruiken om de img te kunnen herstellen ?

Ik hoop dat ik intussen alweer wat verder ben gekomen en dat ik alles juist heb tot nu toe.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 December 2020 - 15:30

Je zult ergens een backup image moeten selecteren denk ik, ik heb het zelf nog nooit gebruikt (nooit behoefte aan gehad).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #44 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2020 - 15:39

Als het om 10 gelijke bakjes gaat met exact gelijke instellingen dan volstaat een full-backup van 1 van die apparaten. Die backup kun je op de andere 9 installeren. Daar hoeft backupsuite helemaal niet geïnstalleerd te zijn.
Op de USB stick zet je een leeg bestand 'force.update' bij je backup. De te installeren doos zet je volledig uit. USB stick erin en box weer aan. Boel gaat automatisch... Zodra de update klaar is haal je de USB stick eruit...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #45 megagert

  • Senior Member
  • 67 posts

+2
Neutral

Posted 22 December 2020 - 15:43

Dat is Sassenheim

Dat is mij te ver uit de buurt ....misschien kan mimisiku jou daar dan beter helpen .



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #46 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 16:25

#Mimisiku, bedankt voor je snelle reactie

Kan je mij op nog een iets meer Dummy manier uitleggen hoe en waar je onderstaand bestand mee maakt en precies moet plaatsen in de backup

Op de USB stick zet je een leeg bestand 'force.update' bij je backup. De te installeren doos zet je volledig uit. USB stick erin en box weer aan. Boel gaat automatisch... Zodra de update klaar is haal je de USB stick eruit...

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #47 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 16:32

Op de stick waar ik via de backupsuite een volledige backup gemaakt heb staan nu onderstaande mappen:

Map met de naam Backupstick, deze moest ik eerst zelf aanmaken omdat dan pas de backup op het usb stickie geplaatst kon worden.
Map met de naam: fullbackup_uno4kse
Map met de naam: vuplus

Waar plaats ik een bestand force.update
En is dat simpel de naam van ook een nieuwe map?

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #48 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2020 - 16:57

In de vuplus map.... En die stick mag/moet niets anders staan. Dus alleen de map 'vuplus'.. Het bestand heet gewoon 'force.update'. Het is dus géén nieuwe map..
Niet lullig bedoeld, maar waarom neem je zo'n taak op je terwijl je absoluut nul idee hebt van de materie?? Die Humax Ziggo bakken hadden gewoon kunnen blijven staan! (Zijn ook digitale ontvangers)...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #49 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 18:19

Dat leg ik je nog wel uit waarom ze hier overgestapt zijn.
Maar ik ben nu bijna zover dat ik een usb herstel stick heb toch.

Maar al die overige mappen die de Backupsuite aangemaakt heeft, mogen die allemaal weg, behoren die dus niet bij de herstel image?
En dat bestandje force.update kan ik die bijvoorbeeld met kladblok maken dus en die dan in de vuplus map plaatsen.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #50 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2020 - 21:00

Kan met iedere simpele tekstverwerker. Maar let wel op!! Het bestand moet echt heten 'force.update' en Windows maakt daar heel graag 'force.update.txt' van....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #51 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 21:17

Ik heb inmiddels alles gedaan wat hieronder staat.
Heb de box laten opstarten met een usb stick ( had er 2 gemaakt maar 1 stick werd niet herkend )
Het updaten begon en gegeven moment kwam het logo van de VU in beeld op de TV.
Maar in het venster van de VU zelf kwam de melding, Update Complete.
Dit bleef net zo lang staan totdat ik de box weer met de schakelaar op off zette, de usb stick verwijderd had en de knop weer op on en de box weer geheel opstarten.
Ik kon nu nog niet controleren of hij alles weer hersteld had omdat ik na het maken van de backup nog geen wijzigingen gedaan had.

Wat ging er nog niet goed.?
Of was dit wel de juiste gang van zaken ?

How to restore a backup

Power off , put the USB stick with the created backup in your box then power on (meaning use the power switch). Now the backup will be restored within say 5-10 minutes and your box will return to the exact state as at the moment you've created the backup.


noforce.update

When a file with this name is created during backup and you want to restore change the filename to "force.update" without the ""

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #52 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 December 2020 - 21:20

Het lijkt erop dat je het goed gedaan heb.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #53 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 21:23

Dit bestand daar heb ik dus de naam van veranderd dus heb no.force.update veranderd in force.update

Heb ik dat juist gedaan ?

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #54 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 December 2020 - 21:26

Yep


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #55 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 21:28

Het lijkt erop dat je het goed gedaan heb.

Dus dat ie bleef hangen bij Update Complete en niet verder opstarten dat klopt dus?
En moest ik hem daarna dus weer volledig uitzetten, de usb verwijderen en weer op stroom zetten en laten opstarten.?

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #56 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2020 - 21:35

Ja, dat is de manier...
De box moet wel opnieuw starten omdat de configuratie veranderd kan zijn t.o.v. de oude situatie.. Als de box automatisch zou doorstarten zou je in een 'flash' loop terecht komen :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #57 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 21:55

Nou zie je nu, je bent nooit te oud om te leren.
Ik kan hopelijk morgen bij de " Husselman " hopelijk met deze backup zijn VU weer herstellen

Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp hier, echt top.

Nu mijn beloofde uitleg.

Wij en de bewoners hier hadden voorheen altijd Ziggo via ons TOM abonnement, we hadden hier geen interactief omdat de "oude" leidingen hier onder de grond geen retour leidingen zijn dus bv een Horizon of Mediabox-next was hier nooit mogelijk.
Ook hadden we continu storingen in het signaal waardoor de bewoners regelmatig blokken in beeld kregen, aanpassingen in de hardware hadden niet echt effect.
Toen dus op 29 sept het analoog wat wij van ziggo kregen ( met modules en standaard mediaboxen die alleen mogelijk waren omdat we alleen het startabonnement van Ziggo konden nemen zorgde voor het digitale beeld.)stopte hebben ze de keuze gemaakt om het roer geheel om te gooien en is er voor canaldigitaal gekozen.
Van te voren was beloofd dat de opneem humaxen gebruikt konden blijven worden maar achteraf bleek dit dus niet het geval te zijn.
Voor al die bewoners die voorheen met een Humax 5200C konden opnemen moesten we een alternatief kiezen, dit is dus de VU+one4KSe geworden.
De rest is jullie inmiddels bekend.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #58 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 22:32

Ja, dat is de manier...
De box moet wel opnieuw starten omdat de configuratie veranderd kan zijn t.o.v. de oude situatie.. Als de box automatisch zou doorstarten zou je in een 'flash' loop terecht komen :)


Waar ik zojuist aan zat te denken.
Blijven na de volledige herstel de eerder gemaakte opnamens en evt de nog op te nemen timer instellingen eigenlijk behouden.?

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #59 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 December 2020 - 08:42

Nee want die overschrijf je met de backup van een andere decoder .


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #60 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 23 December 2020 - 09:24

In aanvulling op de reactie van Cobus. De eerder gemaakte opnames blijven wél bewaard maar de timers niet. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users