Jump to content


Photo

Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen

Betreft een VU Uno 4KSE

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #61 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2020 - 20:53

Goedenavond,
Ik dacht, ik zet op een ander kastje ook even de BackupSuite daarop

Kastje op internet gezet, Menu/Applicaties/Groene toets ( Downloaden plugins ) krijg ik steeds de melding " geen nieuwe plugins gevonden " .
Hoe kan dit nou weer. Pffffff

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #62 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2020 - 21:36

Heb dit kastje met mijn nu inmiddels eerder gemaakte backup via BackupSuite hersteld en kwam daarna direct de BackupSuite bij de Applicaties tevoorschijn en werkte de groene knop van Download Plugins nu wel weer direct en vond er weer genoeg.

Blijft nog wel die vraag waarom in het begin de groene knop geen plugins meer kon vinden.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #63 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 29 December 2020 - 21:36

Heb je daadwerkelijk internet op je box? Menu - informatie - uw ontvanger helemaal onderaan je ipadres.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #64 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 29 December 2020 - 21:37

Netwerk kán soms even duren.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #65 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2020 - 22:13

Heb je daadwerkelijk internet op je box? Menu - informatie - uw ontvanger helemaal onderaan je ipadres.


Ja heb daar eerst meteen gekeken en het ipadres werd doorgegeven en ontvangen.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #66 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2020 - 12:30

Wat mij wel opvalt is dat het logo van ons wooncentrum na het opstarten na het herstellen niet meer in beeld komt.
Wordt daar met de BackupSuite geen backup van gemaakt soms ?

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #67 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 30 December 2020 - 14:10

Als dat gaat om het fabriekslogo, en niet het bootlogo van openpli, dan is het antwoord nee, het fabriekslogo zit in de bootloader en moet je apart flashen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #68 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2020 - 22:16

Het gaat om het logo wat speciaal er op gezet is met de naam van het tehuis.
Hoe kan ik die ook overzetten ?
Hoor het graag van je.
Gr. Barney

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #69 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 December 2020 - 00:46

Zie https://wiki.openpli...actory_bootlogo

 

je zult alleen nadat je de boel uitgepakt hebt op de USB stick. het VU+ bootlogo moeten vervangen door dat van jullie, in het juiste formaat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #70 Staricovek

  • Member
  • 180 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2020 - 16:19

En ik kan gewoon mijn instellingen weer inlezen net als bij andere updates. Of moet echt alles opnieuw worden ingesteld.


:) Andreas LG 55 en PLI Testing

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #71 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 31 December 2020 - 16:41

Als je een restore van een autobackup bedoeld, ja dat kan prima.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #72 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 3 January 2021 - 15:05

Zie https://wiki.openpli...actory_bootlogo

 

je zult alleen nadat je de boel uitgepakt hebt op de USB stick. het VU+ bootlogo moeten vervangen door dat van jullie, in het juiste formaat.

Iedereen allereerst de Allerbeste Wensen voor 2021, in de hoop dat dit jaar eens wat voor wat meer samen zijn kan bieden .

 

Ik zou graag weten hoe ik dat kan doen, zou het fijn vinden als het zelf gemaakte logo tijdens het opstarten weer in beeld komt, is daar een manier voor en zo ja , hoe kan ik dat zelf doen.

Zie dolgraag jou ( jullie ) reactie hier weer op en uiteraard,

Bij voorbaat weer mijn dank,



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #73 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 3 January 2021 - 15:14

Ervan uitgaande dat dit NIET het splashscreen is, dat is in jouw geval het Vu+ logo wat in beeld verschijnt tijdens het booten, dan maak je verbinding met verkenner via \\ipadresbox en gaat naar de map /usr/share/ daar staat het bootlogo.mvi. Hernoem jouw eigen mvi naar bootlogo.mvi en kopieer dit naar /usr/share/ en overschrijf de huidige. Daarna zou het moeten werken.

 

Is het wél het splashscreen, wat ik niet verwacht, dan is de procedure wel anders.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #74 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 January 2021 - 16:33

NEE....

 

Niks zetten in /usr/share, die files zijn onder version control, bij de eerste de beste update ben je je bootlogo weer kwijt.

 

In /etc/enigma2 zetten dus, als je de openpli versie wilt overrulen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #75 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 3 January 2021 - 17:04

Dan is hetzelfde scenario maar dan in die andere map.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #76 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2021 - 12:28

Bedankt weer voor jullie reactie's

Het gaat nu als volgt.

 

Als ik de VU met de aan/uit knop aan de ACHTERKANT aan zet dan krijg ik in het venster van de VU zelf het Vu+Logo te zien   ( dus nog niet op de tv )

De VU gaat dan in de standby stand.

 

Als ik daarna met de afstandsbediening de VU aan zet ( dus uit de standby stand haal ) dan krijg ik geen logo meer op het schermpje op de Vu zelf maar krijg ik wel direct,

het eigengemaakte Logo op de televisie.

 

Hopelijk heb ik het zo wat duidelijker gemaakt,

zie weer graag jullie reacties

bvd,

Barney



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #77 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 4 January 2021 - 12:46

Als ik de VU met de aan/uit knop aan de ACHTERKANT aan zet dan krijg ik in het venster van de VU zelf het Vu+Logo te zien   ( dus nog niet op de tv )

De VU gaat dan in de standby stand.

 

Als ik daarna met de afstandsbediening de VU aan zet ( dus uit de standby stand haal ) dan krijg ik geen logo meer op het schermpje op de Vu zelf maar krijg ik wel direct het eigengemaakte Logo op de televisie.


Het Vu+ logo wordt vaak niet simultaan weergegeven op het display EN de TV. Niet druk om maken. Waarom de box naar stand-by gaat is een instelling die jij mogelijk zelf op aan hebt gezet. 
 

Het is toch bedoeling dat jij jouw eigen gemaakte logo zichtbaar hebt na het opstarten vanuit stand-by? Jouw eigen logo wordt niet altijd op het display weergegeven. Ik begrijp niet waar jij je nu ‘druk’ om maakt. Het probleem van weergave van jouw eigen logo is immers opgelost?

Eén ding wat ik overigens niet begrijp is dat jouw logo weergegeven wordt nadat jij de box uit stand-by haalt. Dat is niet logisch. Wél nadat jij de box vanuit ‘deep stand-by’ haalt. Dan krijg je eerst het Vu+ logo (splashscreen) en daarna jouw eigen logo (bootlogo). Ik vermoed dat jij de box altijd naar deep stand-by schakelt. Hoe lang duurt het voordat je beeld hebt? Ongeveer 50 sec?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #78 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 4 January 2021 - 13:24

Mijn ontvanger start ook op in standby vanuit een spanningsloze situatie, dat heb ik zo ingesteld, dat houdt dan ook in dat de tuner dus niet op een kanaal afstemt.

De kans dat je het bootlogo dan na het uit standby halen van de ontvanger, ziet is best wel aannemelijk, als je de tuner opstart zonder coax, krijg je na het starten ook een bootlogo te zien.

Misschien is het starten vanuit standby zonder dat er ooit beeld is geweest, een reden om het logo even te laten zien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #79 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2021 - 19:37

 

Als ik de VU met de aan/uit knop aan de ACHTERKANT aan zet dan krijg ik in het venster van de VU zelf het Vu+Logo te zien   ( dus nog niet op de tv )

De VU gaat dan in de standby stand.

 

Als ik daarna met de afstandsbediening de VU aan zet ( dus uit de standby stand haal ) dan krijg ik geen logo meer op het schermpje op de Vu zelf maar krijg ik wel direct het eigengemaakte Logo op de televisie.

Het Vu+ logo wordt vaak niet simultaan weergegeven op het display EN de TV. Niet druk om maken. Waarom de box naar stand-by gaat is een instelling die jij mogelijk zelf op aan hebt gezet. 
 

Het is toch bedoeling dat jij jouw eigen gemaakte logo zichtbaar hebt na het opstarten vanuit stand-by? Jouw eigen logo wordt niet altijd op het display weergegeven. Ik begrijp niet waar jij je nu ‘druk’ om maakt. Het probleem van weergave van jouw eigen logo is immers opgelost?

Eén ding wat ik overigens niet begrijp is dat jouw logo weergegeven wordt nadat jij de box uit stand-by haalt. Dat is niet logisch. Wél nadat jij de box vanuit ‘deep stand-by’ haalt. Dan krijg je eerst het Vu+ logo (splashscreen) en daarna jouw eigen logo (bootlogo). Ik vermoed dat jij de box altijd naar deep stand-by schakelt. Hoe lang duurt het voordat je beeld hebt? Ongeveer 50 sec?

 

 

Ja sorry ik gooi 2 dingen door elkaar geloof ik.

Het klopt idd dat het eigen gemaakte logo vanuit de standby stand netjes in beeld komt dat is dus oke en heb je daar volkomen gelijk in.

Dit komt omdat ik nu een nog goed werkend kastje heb aangesloten om hier te laten zien hoe het eigengemaakte logo op een nu standaard kastje werkt.

 

Nog voor de duidelijkheid,

Op dit moment zijn de kastjes niet met een coax kabel verbonden dus krijg geen signaal.

 

De eerste keer als ik het kastje beeld laat geven uit de standby stand duurt wat langer dan als ik hem dan weer op standby zet en dan weer aan, dit duurt dan nog geen 5 sec en krijg ik daarna het eigen logo direct in beeld.

 

Wat ik nu dus moet weten is, hoe krijg ik dit eigen logo nu weer op een kastje waarbij ik om te testen een backup herstel heb gedaan met een eerder gemaakte backup via BackupSuite .

Na dit herstel werkte het kastje weer zoals voor die tijd werkte, dat is dus goed gelukt en kan ik deze backup gebruiken om andere kastjes bij bewoners waar indien nodig deze weer mee kan herstellen.

 

Alleen !!!  het eigen logo komt na uit de standby stand niet meer in beeld en wil dat logo ook weer terug kunnen zetten. ( het  hele eigengemaakte logo komt helemaal niet meer in beeld )

Ik denk dat ik het zo wat duidelijker gemaakt heb.

 

Als ik het goed van je gelezen heb dan hebben we het hier over een zelf gemaakt "bootlogo" en wil die graag op elk kastje weer terug kunnen zetten, dat is waar het nu uiteindelijk om gaat .

Zie graag je ( jullie ) reactie's weer.

bvd,

Barney


Edited by Tech, 4 January 2021 - 19:52.
Even de reactie uit de quote gehaald


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #80 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2021 - 19:55

Om het hier wat meer te samenvatten.

ik wil nu van een kastje waar nadat je hem uit de standby stand haalt met de afstandsbediening het eigen Logo tevoorschijn komt  en dus daarvan dat logo gebruiken voor kastjes die ik met een backup gemaakt met BackupSuite hersteld heb maar het zelfgemaakte logo verdwenen is.

 

Ik zit nu via het Ipadres van het goede kastje met eigen logo in de OpenWebif, kan ik daar wat vinden of moet het echt via de verkenner waar ik op dit moment nog geen Harde schijf inhoud van het VU kastje in beeld krijg,  anders daar ook graag wat hulp bij om te doen in de mappen die jullie hierboven hebben aangegeven waar het eigen bootlogo te herplaatsen.

Ben benieuwd ,

bvd,

Barney


Edited by BarneyRubble, 4 January 2021 - 20:04.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users