Jump to content


Photo

Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen

Betreft een VU Uno 4KSE

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #101 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2021 - 22:36

Hoezo wat een toestand? Fluitje van een cent. Wat had jij dan verwacht? 

Geen idee wat jij allemaal op jouw box voor streken uitgehaald hebt. ;)

Normaliter heb je gewoon FTP toegang via verkenner. Hier houdt het voor mij op. Probeer dan maar eens DCC.
Gewoon even Google raadplegen of gelijk hiernaartoe gaan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #102 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 16:53

Onderstaande schreef Tech als reactie op 1 van mijn vragen en in mijn geval klopt dit dus ook .

 

Het logo staat in /usr/share/bootlogo.mvi.

Om overschrijven van dit logo te voorkomen moet je hem op de andere box niet op die plek neerzetten maar in /etc/enigma2/ dan wordt je eigen logo niet overschreven bij het updaten van een image, het OpenPLi bootlogo wordt namelijk elke dag gemaakt.

Tijdens het starten wordt gekeken of er een bootlogo.mvi in /etc/enigma2/ staat, is die er wordt deze geladen in plaats van het bootlogo in /usr/share/

 

Ik kan inmiddels in de mappen komen en zit het bootlogo bij mijn kastje dus ook in usr/share/bootlogo.mvi

Ik ga hem daar nu uit kopieeren en ga daarna het kastje waar het zelfgemaakte logo niet meer op staat aansluiten en in die mappen kijken hoe het er daar uit ziet.

En indien nodig plaats ik het eigen bootlogo op de plek zoals hij nu in dit nieuwe kastje staat.

Ben benieuwd wat er dan gebeurd.

Attached Files


Edited by BarneyRubble, 9 January 2021 - 16:55.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #103 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 17:06

Ik kan inmiddels in de mappen komen en zit het bootlogo bij mijn kastje dus ook in usr/share/bootlogo.mvi

 

Dit klopt dus helaas nog niet, kan wel in die mappen kijken maar daar niets uithalen of verplaatsen, via FileZilla ( Client ) wil ie ook nog steeds geen verbinding maken . :unsure: 



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #104 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 17:10

bootlogo.mvi is het bestand de andere zijn symlinks

root@vuuno4kse:/usr/share# ls -l
drwxr-xr-x    7 root     root          4096 Jan  4 17:28 alsa
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  4 17:28 avahi
lrwxrwxrwx    1 root     root            23 Jan  9 07:34 backdrop.mvi -> /usr/share/bootlogo.mvi
-rwxr-xr-x    1 root     root        163617 Jan  9 07:34 bootlogo.mvi
lrwxrwxrwx    1 root     root            23 Jan  9 07:34 bootlogo_wait.mvi -> /usr/share/bootlogo.mvi
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Jan  4 17:28 ca-certificates
drwxr-xr-x    6 root     root          4096 Jan  4 17:28 dbus-1
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Oct 26 03:26 dict
drwxr-xr-x   15 root     root          4096 Jan  9 15:40 enigma2
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Jan  4 17:28 fontconfig
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  4 17:28 fonts
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Jan  4 17:28 gst-plugins-base
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Jan  4 17:28 gstreamer-1.0
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Oct 26 03:26 info
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  9 15:40 keymaps
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  4 17:28 locale
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  9 15:39 logo
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Oct 26 03:26 man
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  1  1970 meta
drwxr-xr-x   14 root     root          4096 Jan  4 17:28 mime
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Oct 26 03:26 misc
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Jan  4 17:28 opkg
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  4 17:28 udhcpc
drwxr-xr-x    4 root     root          4096 Jan  4 17:28 xml
drwxr-xr-x   18 root     root          4096 Jan  4 17:28 zoneinfo

 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #105 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 January 2021 - 17:11

Ik heb aan mijn eerdere info niets meer toe te voegen. Ook anderen hebben helder aangegeven waar je jouw bootlogo.mvi moet plaatsen zodat dit A werkt en B in de backup meegenomen wordt. Lees dit topic met inmiddels 6 pagina’s maar eens kritisch door.

Succes, want alle gewenste info staat hier echt in.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #106 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 17:59

Frenske, 

Ik heb inmiddels de box via ftp kunnen benaderen.

Ik ga nu idd alles nog eens rustig van begin tot eind doorlezen en laat weten of het nu allemaal gelukt is.

Hierbij iedereen die gereageerd heeft en hulp geboden heeft alvast mijn dank hiervoor.

Deze hele materie is echt nieuw voor mij en ik neem aan dat een ieder die hier vol met kennis hierover zit heel in het begin ook net zoals ik vanaf de nul begonnen is.

Informatie komt je immers niet aanwaaien, iedereen heeft het moeten leren, dit form heeft niet voor niets een Topic met "Gebruikersondersteuning" .

Ik ga nu verder met al jullie berichten nogmaals door te lezen en ga er mee experimenteren.

 

En Frenske, jij in ieder geval veel dank voor je informatie en vooral voor je geduld.

 

En wat je zelf in je eigen onderschrift zegt!

 

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

 

En zo is het bij iedere beginner hier nu eenmaal ook zo.

 

Groeten,

Barney


Edited by BarneyRubble, 9 January 2021 - 18:01.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #107 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 20:50

Tech,  

Zoals jij het beschreven hebt wat waar te plaatsen betreft het Logo is mijn missie nu geslaagd.

Uiteraard ook door de reacties van Frenske en alle overige leden betreft ook de andere vragen die ik had.

 

Ik kan nu herstellen met behoud van Logo,  dit was mijn missie en is tot nu toe uiteindelijk geslaagd.

 

Ik wil iedereen die mij met mijn vragen geholpen heeft nogmaals van harte bedanken en wens jullie nogmaals een goed en vooral gezond 2021 toe.

 

Hopelijk kan ik jullie nu een poosje met rust laten maar hoop mocht het later nog is nodig zijn dat jullie me dan weer zo goed willen helpen, ik doe het ook niet voor mezelf maar om

de bewoners die dit kastje nu en in de toekomst gaan gebruiken weer van mijn hulp kunnen voorzien, dit zijn meest alleenstaande ouderen die echt mijn hulp hard nodig hebben en dan heb ik het niet alleen over dit kastje.

Stel dat het je eigen ouders waren dan zou je ook willen dat die op iemand terug kunnen vallen als ze ergens problemen mee hebben.

 

Een ieder de groeten van,

Barney



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #108 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 11 January 2021 - 18:14

Bedankt voor de terugkoppeling en goed dat het gelukt is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #109 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2021 - 21:07

Enigste probleem is nu nog het volgende.

Ik heb de OpenPli versie 7.3 op 2 verschillende usb sticks geplaatst, allebei zijn ze fat32 geformatteerd.

Beide Usb willen niet volgens de procedure "kastje met de knop op de achterkant uitzetten, usb er in, knop weer aan en laten opstarten de Versie er op zetten. !

 

Heb het op onderstaande manier geprobeerd met beide stick's

De reden dat ik het ook via een usb stick wil kunnen doen is omdat niet alle bewoners het kastje op internet hebben staan.

 

How to flash Vu+ Uno 4K SE
[edit]

Download a image from: https://openpli.org Unpack the ZIP file and place the content on a FAT32 formatted USB disk.

  1. Format your USB stick with a FAT32 file system
  2. Download the USB image of your choice on https://openpli.org/...vuplus/uno4kse/
  3. Extract the USB image (it is a .zip archive) on your PC using your favorite unzip tool to the root directory of your USB stick. The result is that you get a directory vuplus and in this directory you find a directory uno4kse in which you find the necessary files.
  4. Switch your VU+ Uno 4K se off (power-off, not stand-by!). Or choose restart in your receiver: Menu -> Standby / Restart -> Restart and go directly to step 7
  5. Switch your VU+ Uno 4K se on
  6. After powering on the Uno 4K se you see: Starting. If the USB-stick is properly recognised you will see the following text (alternating) Update! Press Power
  7. During the showing of the above text press the power button (on the left frontside of the receiver!) The text will be shown about 5-8 seconds.
  8. After the flash procedure the Uno 4K se will be rebooted automatically. If not switch the power off and on again to reboot.

Note: Please bear in mind: To flash an image there may be only one USB-device connected with the receiver and that's the USB-device with the image you want to flash. If there are more USB-devices connected the flash procedure will most likely fail and won't even start!


Edited by BarneyRubble, 11 January 2021 - 21:14.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users