Jump to content


Photo

Is Wifi instellen via FTP mogelijk?


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2020 - 11:06

Een kennis van me woont in Zweden.
Nu krijgt hij met geen mogelijkheid de Wifi werkend op zijn Vu+ Duo2.
Openwebif is uitgeschakeld op zijn box dus kan het ook niet via teamviewer bekijken bij hem.
Is het misschien mogelijk om de settings zoals username/password en soort encryptie aan te passen via FTP?
Zo ja, waar kan ik de benodigde settings vinden?

Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 29 December 2020 - 11:44

Je zou met behulp van Teamviewer verbinding kunnen maken met de Vu box, maar dit gaat dan wel samenwerking met de eigenaar aan de andere kant in zweden. En mocht je dan toegang hebben tot zijn Pc , dan kun je zo alles overnemen van die persoon uit zweden zolang de verbinding loopt. Dit doe ik hier ook met enkele personen in Nederland die ook geen kijk hebben op het systeem.


Edited by Loui (PD1LOI), 29 December 2020 - 11:45.


Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 December 2020 - 11:48

De optie VPN activeren in het menu... Kun je er met TeamViewer ook bij.. FTP gaat ook, maar dan moet je de WPAsupplicant bestand handmatig editen... Met zo'n nick tv2014cccam gaan mijn haren al overend staan....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #4 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2020 - 14:10

De optie VPN activeren in het menu... Kun je er met TeamViewer ook bij.. FTP gaat ook, maar dan moet je de WPAsupplicant bestand handmatig editen... Met zo'n nick tv2014cccam gaan mijn haren al overend staan....

En waarom gaan je haren rechtovereind staan???
Dit is gewoon een emailadres wat ik lang geleden aangemaakt heb voor diverse media omdat ik niet mijn zakelijke emailadres wilde gebruiken.
Dus beetje rare opmerking.

Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 29 December 2020 - 14:15

Try it via owif..... via a ssh tunnel (putty) this is easy...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 December 2020 - 15:23

De optie VPN activeren in het menu... Kun je er met TeamViewer ook bij.. FTP gaat ook, maar dan moet je de WPAsupplicant bestand handmatig editen... Met zo'n nick tv2014cccam gaan mijn haren al overend staan....

En waarom gaan je haren rechtovereind staan???
Dit is gewoon een emailadres wat ik lang geleden aangemaakt heb voor diverse media omdat ik niet mijn zakelijke emailadres wilde gebruiken.
Dus beetje rare opmerking.
Sorry.. Heeft (helaas) met beroepsdeformatie te doen... De goeden dus niet nagesproken...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #7 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2020 - 20:15

De optie VPN activeren in het menu... Kun je er met TeamViewer ook bij.. FTP gaat ook, maar dan moet je de WPAsupplicant bestand handmatig editen... Met zo'n nick tv2014cccam gaan mijn haren al overend staan....

En waarom gaan je haren rechtovereind staan???
Dit is gewoon een emailadres wat ik lang geleden aangemaakt heb voor diverse media omdat ik niet mijn zakelijke emailadres wilde gebruiken.
Dus beetje rare opmerking.
Sorry.. Heeft (helaas) met beroepsdeformatie te doen... De goeden dus niet nagesproken...
Oei, dan zou ik je aanraden om hulp daarvoor te zoeken.9e0213a81e3e49232b3009d87cae79a5.jpg

Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #8 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 29 December 2020 - 21:53

Laat maar, mimisiku heeft al een "zekere" reputatie opgebouwd bij andere forumleden. ;)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #9 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2020 - 23:59

Laat maar, mimisiku heeft al een "zekere" reputatie opgebouwd bij andere forumleden. ;)

Dus als iemand al een bepaalde reputatie heeft mag die persoon zomaar zijn gal spuwen over een emailadres dat die persoon gebruikt??
Als we zo met elkaar moeten gaan op een forum......ik neem aan dat dit soort reacties toch niet nodig zijn.
Toevallig na de reactie van betreffende persoon heb ik even zijn naam op Google ingetikt en bij de afbeeldingen die ik daar als 1e kreeg had ik ook een bepaald beeld ineens .

Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 30 December 2020 - 09:31

We leven in een vrij land, en iedereen heeft recht op een mening, zolang er niet op elkaar wordt gescholden kan en mag hier van alles zolang het maar netjes blijft.

 

Aan modder naar elkaar gooien heeft niemand iets dus graag weer on topic.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Is Wifi instellen via FTP mogelijk? #11 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 30 December 2020 - 13:20

We leven in een vrij land, en iedereen heeft recht op een mening, zolang er niet op elkaar wordt gescholden kan en mag hier van alles zolang het maar netjes blijft.

Aan modder naar elkaar gooien heeft niemand iets dus graag weer on topic.

Daar ben ik het helemaal mee eens


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users