Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
600 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #41 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 January 2021 - 11:41

 

XTREND ET 7500 blijft na usb flash hangen op Booting, reeds 3 x geflasht, zelfde resultaat.

Terug naar 7.3, werkt weer, geweldige respons trouwens. :o

 

Lijkt me een bootloader probleem.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #42 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,226 posts

+691
Excellent

Posted 1 January 2021 - 11:42

En flashen via het menu?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #43 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 1 January 2021 - 12:51

Nog niet aan gewaagd, dat blijven hangen is vroeger ook al voorgekomen, wel niet het voorbije jaar.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #44 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 13:09

Ik heb een Dreambox 8000HD en vraag me af of ik er verstandig aan doe om over te gaan naar 8.0.

De rede dat ik de website bezoek nu is omdat ik gister ontzettend veel problemen met mijn box heb gehad.

Gistermiddag was mijn box via het netwerk niet meer bereikbaar. Ik wilde wat bestanden van de harde schijf gaan halen omdat ik de ruimte nodig had voor wat programma's die ik in de avond wilde kijken en opnemen.

Toen ik ging kijken bleek dat de box was vastgelopen. Het geluid liep door maar beeld stond stil en reageerde nergens meer op. Via de aan/uit knop opnieuw opgestart en daarna was het probleem verholpen. Verder dacht ik dat kan een keer gebeuren en ging ik gisteravond aan het tv kijken en opnemen. Echter al snel hetzelfde probleem. Nu was de box aan het opnemen dus dat was minder. Na reboot ging alles weer verder. Dit is zo een stuk of 6 x gebeurd met als gevolg dat ik geen enkel volledig programma heb kunnen opnemen. Op het eind hadik ook nog dat beeld en geluid het wel deden maar de box niet meer op de afstandsbediening reageerde. Overgeschakeld naar mijn ziggo box en daar werkte de afstandsbediening (universeel) wel. Toen ik terug kwam op de Dreambox had ik allemaal rare kleuren. Dit kreeg ik pas weg door weer via het knopje opnieuw op te starten. 

Ik weet dat ik beter een nieuw topic hierover kan aanmaken. Maar wat ik lees bij 8.0 is dat je op oude boxen erg weinig ruimte overhoudt voor plugins. Misschien is het bij mij wel een geheugen / ruimte probleem. Overigens heb ik de box vannacht niet op standby gezet en stond hij straks niet stil. Ook heb ik eerst 1 opname gestart die het een uur lang deed en later nog 1 via de timer gestart en dat gaat ook al een half uur goed. Dus op zich lijkt het nu weer te werken. De opnames zijn nu test opnames maar vrees er voor wat er gebeurt als het iets is wat ik bewust wil opnemen. Als jullie dit zo lezen is het dan wel of niet verstandig om naar 8.0 te gaan? En hoe krijg ik dit probleem helemaal weg? Is het een geheugen probleem of harde schijf? Ik draai nu 7.3 trouwens. Opnieuw flashen met auto backup een optie?


Edited by tajvdz, 1 January 2021 - 13:11.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #45 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 January 2021 - 13:15


Toen ik ging kijken bleek dat de box was vastgelopen. Het geluid liep door maar beeld stond stil en reageerde nergens meer op. Via de aan/uit knop opnieuw opgestart en daarna was het probleem verholpen.
[ .........................]
Als jullie dit zo lezen is het dan wel of niet verstandig om naar 8.0 te gaan? En hoe krijg ik dit probleem helemaal weg? Is het een geheugen probleem of harde schijf? Ik draai nu 7.3 trouwens. Opnieuw flashen met auto backup een optie?
 

 

Dank voor het melden. Dit is bekend en komt zoals het nu lijkt bij meerdere images voor (dus niet alleen OpenPLi) en bij meerdere versies, het lastige is dat er geen crash log is om een oorzaak te duiden.
 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #46 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 13:26

nee ik zat ook al te kijken maar ik kan inderdaad geen crashlogs meer vinden. Worden die niet meer aangemaakt? Want ik kwam ze eerst nog weleens tegen op mijn schijf.

Maar goed het gaat bij mij dus om 7.3 he. Geen 8.0 nog. Ik vraag me af of dit verstandig is of dat ik misschien zelfs wel terug moet. Ik heb al langer wat problemen dat box traag is bij wisselen tussen schijven. Vooral tijdens opnames. Duurt soms minuten voor de bestandslijst geladen is en soms ook helemaal niet. Maar wat ik gister had dat heb ik eigenlijk nooit echt structureel gehad. Nu lijkt het ook wel weer normaal te werken. De testopnames gaan nog steeds goed.


Edited by tajvdz, 1 January 2021 - 13:28.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #47 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 January 2021 - 13:43

Die worden normaliter voor een crash aangemaakt alleen niet voor dit probleem en dan zou het geen crash van Enigma2 (OS) zijn, waarom het vast loopt is dus nog onduidelijk. Wat is je TV provider?

 

Edit: Er leek ook iets met de encryptie alles werd FTA lees even hier https://forums.openp...-solo-4k/page-2


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 1 January 2021 - 13:52

Ga er maar van uit dat het de satelliet betreft, er was gisteren inderdaad een probleem met M7 en de encryptie, en het valt op dat boxen met niet teveel vrij geheugen (dat lijkt er in elk geval op), er last van hebben gehad.

 

Ik denk ook niet dat het een Release8 probleem is want er zijn soortgelijke problemen met andere images gemeldt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #49 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 14:01

ok. klinkt op zich wel logisch dat het beeld stil staat en dat geluid door gaat als het aan de encryptie ligt. Maar sinds wanneer is die encryptie uitgezet? Want vannacht had ik nog problemen. En nu dus niet meer. Misschien kan ik aan de opname zien of er toen gecodeerd werd? 



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #50 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 14:10

Ga er maar van uit dat het de satelliet betreft, er was gisteren inderdaad een probleem met M7 en de encryptie, en het valt op dat boxen met niet teveel vrij geheugen (dat lijkt er in elk geval op), er last van hebben gehad.

 

Ik denk ook niet dat het een Release8 probleem is want er zijn soortgelijke problemen met andere images gemeldt.

Nou ja ik wilde een bericht plaatsen over mijn probleem. Toen zag ik dat 8.0 er was en las ook over te weinig geheugen. Toen dacht ik misschien is mijn probleem ook wel een geheugen probleem. Maar goed dan had het eerder moeten optreden want dit deed hij nog niet eerder. Toen heb ik mijn vraag maar niet in een nieuw topic geplaatst maar hier. Ik kijk het nu nog wel even aan met 7.3. Als dat niet de fout in gaat dan flash ik wel naar 8.0 Of is er toch meer geheugen nodig voor 8.0 dan 7.3? Want dan blijf ik misschien nog even op 7.3 omdat het nu soms als zo traag is. Vooral als ik niet door hebt als er een opname loopt of aanstaat en van schijf wil veranderen.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #51 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 1 January 2021 - 14:44

Ik heb de laatste versie toevallig op een DM8000 getest en gebruik wel een CF-card in de box, op zich vind ik het zeer acceptabel draaien op een DM8000.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #52 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 15:15

Ik heb de laatste versie toevallig op een DM8000 getest en gebruik wel een CF-card in de box, op zich vind ik het zeer acceptabel draaien op een DM8000.

 

oh kun je de prestaties van de box vergroten met een CF-card? En sinds wanneer staat de encryptie uit bij Canal Digital? Dan weet ik of die nog aan stond toen ik voor het laatst problemen had. n ik ga er maar van uit dat die het hele weekend uit blijft staan? Want dan zal ik verder geen problemen meer hebben t/m zondag denk ik.


Edited by tajvdz, 1 January 2021 - 15:16.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #53 satelitejack

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 16:33

Mooi werk openli.

 

Vandaag de openpli 8.0 op de zgemma h2h geplaatst.

Werkt prima.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #54 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 1 January 2021 - 16:56

Ook op de Ultimo4k geprobeerd, met goed resultaat, alles draait binnen een paar minuten. Top werk PLi team!



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #55 ricvee

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 17:04

Vandaag geïnstalleerd op een Zgemma H92s. Werkt als een trein......., maar na het installeren van alleen Kodi zat mijn root-partitie al vol (voor deze plugin was er nog 54% in gebruik):

 

root@h9:~# df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             202.6M    202.5M     56.0K 100% /
devtmpfs                470.5M     40.0K    470.5M   0% /dev
tmpfs                    64.0K         0     64.0K   0% /media
tmpfs                   470.8M    184.0K    470.6M   0% /run
tmpfs                   470.8M     46.9M    423.9M  10% /var/volatile

 


Edited by ricvee, 1 January 2021 - 17:06.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #56 Beobuddy

  • Member
  • 2 posts

+1
Neutral

Posted 1 January 2021 - 17:37

Hier exact hetzelfde probleem.
Mijn VU+Duo2 met 7.3 RC met laatste online updates (juni, kan dat?)
Box werd volledig onbedienbaar en het enige wat overbleef was het herstarten middels de spanning eraf te halen.
Mijn eerste gedachten waren niet mbt de softcam (OScam) oid ivm het volledig onbedienbare van de box. Maar als resultaat dus veel gefragmenteerde opnames. Vrouw(en) is dus best over het kookpunt heen ;-)

 

Twijfel versie 8 er op te zetten, omdat ik vaak de voorkeur geef aan stabiliteit.

 

Maar wil toch van de gelegenheid gebruik maken dat ik erg blij ben met de makers van de OpenPli software. Ik waardeer het zeer en gebruik OpenPli vanaf het eerste moment dat ik een van de Topfield 5500 naar de DM8000 ging, ruim 10 jaar terug. Korte experimentele uitstapjes naar andere images en daarna gauw weer terug. Dank voor al het werk en inzet!

Toen ik ging kijken bleek dat de box was vastgelopen. Het geluid liep door maar beeld stond stil en reageerde nergens meer op. Via de aan/uit knop opnieuw opgestart en daarna was het probleem verholpen. Verder dacht ik dat kan een keer gebeuren en ging ik gisteravond aan het tv kijken en opnemen. Echter al snel hetzelfde probleem. Nu was de box aan het opnemen dus dat was minder. Na reboot ging alles weer verder. Dit is zo een stuk of 6 x gebeurd met als gevolg dat ik geen enkel volledig programma heb kunnen opnemen. Op het eind hadik ook nog dat beeld en geluid het wel deden maar de box niet meer op de afstandsbediening reageerde.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #57 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 17:58

heel vroeger had men de Gemini images voor de dreambox, ook openpli, maar gemini was toen mijn favoriet. Echter, met de komst van de enigma2 boxen ben ik meteen overgestapt naar openpli. (gemini stopte ook).

Dat werkt heel goed. Nu de laatste dagen is er iets vreemds aan de hand. Heb de oude vu duo terug gezet naar openpli 7.3, en had vanmiddag ook een komplete vastloper. Stond wel op een NPO zender.

Nu is alles weer gecodeerd, dus ben benieuwd. Hopelijk is het probleem opgelost en kunnen we rustig naar de 8.0 versie gaan. Er zit zeker veel werk in, en dat waardeer ik!



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #58 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 18:10

ik ben blij om te horen dat het probleem niet bij mij zit. wel balen dat het net op een avond is dat ik altijd veel opneem omdat er veel muziek programma's worden uitgezonden. Nu al de hele dag geen problemen meer. Hopen dat dat zo blijft. Codering staat volgens mij weer aan.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #59 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 1 January 2021 - 18:26

@all.

De codering staat inderdaad weer ‘aan’.

 

@Beobuddy.

 

Met name de oudere hardware heeft (mogelijk) last van de beperkingen a.g.v. de grootte van de image. Mogelijk heb jij een hele vracht plugins die teruggeplaatst zijn. Ik heb onlangs ook de Duo 2 nog geflasht en geen probleem gezien op dat moment. Maar Kodi of andere geheugenvretende applicaties niet geplaatst. Ooit houdt het helaas op om op oudere hardware de laatste aanpassingen nog te kunnen plaatsen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #60 tighar

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 18:41

ik heb geprobeerd openpli 8.0 op mijn zgemmah 7 c  te installeren via het menu. Ik heb het via , image flashen geprobeerd.  maar het is niet gelukt.

hij download  wel de image, maar bij het uitpakken krijg ik de melding dat het mislukt is.

wat doe ik fout?




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users