Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
600 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #561 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 April 2021 - 20:01

Alleen kan ik me geen software probleem voorstellen dat de SoC stil zet.

 

Als je naar een FTA zender zit te kijken, dan gaat dat van tuner direct door de SoC naar de HDMI, daar zit geen user software tussen. Enigma kan kompleet dood zijn, het beeld loopt gewoon door (de GUI is een overlay op het beeld).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #562 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 19 April 2021 - 21:03

Tja heb je een goed punt


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #563 BartF

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 5 June 2021 - 14:17

Luitjes,

 

Ik heb van de week geprobeerd een oude VU+ Zero naar 8.0 te upgraden. Dat lukt niet.

Zowel online, als via USB stick, lijkt het process goed te gaan, maar blijft de Zero na boot  hangen op "your smart linux TV player"

Als ik dezelfde procedure uitvoer voor 7.3 (zelfde USB stick, en procedure), dan werkt boot de Zero prima.

Ik heb ook verschillende 8.0 versies gedownload. De .zip opent gewoon op mijn computer, dus de download zou goed moeten zijn

 

Het viel me wel op dat tijdens de online upgrade naar 8.0, er een melding in de footer van de ofgwrite Flashing Tool stond: "Bad block 4 (uncritical, when no changes)".

Verder mischien nuttig te melden dat het een oude Zero betref (dec 2015), er staat "Vu+ zero WE" op de sticker op de onderzijde.

 

Ik lees in deze thread voldoende anderen die de 8.0 wél op de Zero aan de praat hebben, dus ik doe iets niet helemaal goed.

 

Op zich is 7.3 prima... hoewel ik wel altijd zit te hannessen met de network mounts. "rw,vers=2.1" werkte voorheen altijd wel... maar 1-2-3 krijg ik het niet meer aan de praat. Maar laat ik niet off-topic gaan.

 

De vraag dus:

 

Na upgrade naar 8.0, blijft de Vu+ Zero bij boot hangen op "your smart linux TV player"

Suggesties?

 

Bedankt alvast



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #564 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 5 June 2021 - 20:42

Badblocks in de NAND komen vaker voor en zouden geen probleem moeten zijn voor het proces. In het verleden had je Nandcheck weet ff niet in welke package dat zit. Ik ben benieuwd wat een flash van de cli doet cq de flash log file zegt.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #565 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 5 June 2021 - 22:06

Ik zal mijn ‘oude’ Vu Zero morgen ook eens flashen maar volgens mij werkt deze gewoon met 8.0.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #566 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 June 2021 - 22:17

Standaard bij de kleine VU+Zero... Gewoon uitzetten, minuutje wachten en weer aanzetten....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #567 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 June 2021 - 08:48

Zojuist de Vu Zero (1e generatie) geflasht met 8.0.

Het flashen, of beter, de indicatie van het flashen blijft tamelijk lastig om te zien. Ik ga meestal even iets anders doen en als de led snel knippert verwijder ik de stick en herstart ik de box met power off / power on en het configureren van de box kan beginnen.

Dit is beschikbaar na het installeren van een aantal zaken als zenderlijst, Oscam, serviceapp en picons.

root@vuzero:~# df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             197604    127208     70396  64% /
devtmpfs                157680         4    157676   0% /dev
tmpfs                       64         0        64   0% /media
tmpfs                   157792       160    157632   0% /run
tmpfs                   157792     15696    142096  10% /var/volatile

Box loopt nog goed zonder dat de bediening stroperig lijkt te worden.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #568 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 6 June 2021 - 12:13

Hier ook getest (Zero draaide nog PLi 7.1)

 

root@vuzero:~# cat /etc/version
20190902003155

root@vuzero:~# df -Th
Filesystem           Type            Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs          ubifs         193.0M    126.1M     66.8M  65% /
devtmpfs             devtmpfs      154.0M      4.0K    154.0M   0% /dev
tmpfs                tmpfs          64.0K         0     64.0K   0% /media
tmpfs                tmpfs         154.1M    120.0K    154.0M   0% /var/volatile
/dev/sda1            vfat          992.3M    496.6M    495.7M  50% /media/usb


Tijdens de flash krijg ik overigens ook een "Bad blocks: 4 (uncritical, when no changes)" en ook hier na een restart net als bij @BartF gebeurd er  na het bootlogo niks meer.

 

Na het uitzetten (precies zoals @Mimisiku beschrijft) start de PLi 8.0 op en omdat de USB stick er nog in zit, wordt bij het opstarten keurig gevraagd of de backup moet worden gerestored. Deze restore verloopt prima, inclusief de picons.

vuzero login: root
root@vuzero:~# cat /etc/version
20210602001756

root@vuzero:~# df -Th
Filesystem           Type            Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs          ubifs         193.0M    137.4M     55.5M  71% /
devtmpfs             devtmpfs      154.0M      4.0K    154.0M   0% /dev
tmpfs                tmpfs          64.0K         0     64.0K   0% /media
tmpfs                tmpfs         154.1M    172.0K    153.9M   0% /run
tmpfs                tmpfs         154.1M     27.5M    126.6M  18% /var/volatile
/dev/sda1            vfat          992.3M    496.6M    495.7M  50% /media/usb


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #569 BartF

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2021 - 15:14

Oh, cool jongens (M/V).

Bedankt voor het testen. Dan ligt het dus aan mij (-n Zero).

 

De procedure die ik gevolgd had, is verder wel hetzelfde. Met het enige verschil dat ik het device even kort uit en weer aan gezet heb,

Ik ga 'm zo nog eens naar 8.0 flashen, en zal dan de Zero een paar minuten uitzetten.

 

Ik had overigens de upgrade zonder backup gedaan. Het is wel even lekker om "schoon" te beginnen :)

 

Saludos



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #570 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 June 2021 - 15:22

Het ligt eerder aan de zero, er zijn overigens meerdere boxen die na een flash niet automatisch opnieuw starten, en waarbij de "even los koppelen" procedure ook werkt.

 

Het waarom is mij een raadsel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #571 BartF

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2021 - 18:35

Nou, zo eenvoudig was het dus.

 

Ik hem 'm een uurtje terug online geflash't, naar reboot bleef ie weer hangen (paar minuten laten staan).

De Zero uitgezet (met schakelaartje achterop), hapje gegeten, aangezet (USB stick zat er nog in, maar dat zou niet perse nodig geweest hebben moeten zijn): Hopla, en het werkt.

Helemaal fijn.

 

Nogmaals bedankt voor de bevestiging dat de build toch echt ook op de Zero moet werken.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #572 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 6 June 2021 - 18:41

Dank voor het terugmelden, overigens hoef je na het omhalen van de power switch maar kort te wachten, zeg 30 seconden


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #573 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 July 2021 - 09:05

FYI.

Er kan weer geupdate worden voor diegenen die dat wensen. Zowel de Nightly Builds als de Release 8.0 zijn weer gemaakt en staan klaar in de downloadsectie.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #574 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 3 July 2021 - 10:09

Thanks!



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #575 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 July 2021 - 10:45

Ik ben slechts de boodschapper. De dank geldt degene(n) die daar al die tijd mee bezig is (zijn) geweest.

Daardoor kunnen mogelijk binnenkort ook niet zelfbouwers binnen het team op verzoek zelf een build starten. Dát was één van de opties.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #576 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 July 2021 - 10:34

Na drie dagen op zijn tenen gelopen te hebben, volgens mij gold dat niet enkel voor de geblesseerde bouwserver maar zeker ook voor Wanwizard ;) , is er weer een verse Nightly Build. Ik heb zelf net de Ultimo 4K geflasht en deze is inmiddels na zo’n 5 min weer up and running incl. de hoge resolutie picons. Ik zal er straks nog eens een updaten via de online flash procedure.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #577 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 July 2021 - 13:41

Nog niet voor alle boxen overigens, er is veel mislukt in de eerste run (allerlei race conditions in OE, gebeurd altijd).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #578 JohnC

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 27 July 2021 - 15:42

Beste forumleden,
 

Ik heb een aantal weken geleden mijn Vu+ Ultimo 4K middels usb stick geflashed naar OpenPli 8.0. Toen bleek het niet meer mogelijk te zijn om meerder gelijktijdige opnames te maken. Constant blokvorming en freezes in beeld. Heb toen maar 7.3 teruggezet, hiermee kan ik zeker 5 programma’s gelijktijdig opnemen.

Gisteren de laatst beschikbare 8.0 weer geflashed, helaas weer het probleem dat meerdere opnames tegelijk niet goed gaat.

Enig idee wat er bij mijn receiver mis gaat?

 

Vu+ Ultimo 4K

DVB-C tuner

Kabelaanbieder Ziggo + Irdeto kaart

OSCam1.20 build r11678

 

Alvast bedankt voor jullie suggesties!



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #579 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 27 July 2021 - 16:22

Misschien dat, als er iets in Oscam niet goed zou zijn, het log iets meer informatie zou geven.

Ik neem net zo makkelijk simultaan 7 opnames tegelijk op en bij overlappen een enkele keer zo’n 9. Komt uiteraard niet vaak voor.

Hoe hoog is jouw signaalwaarde? Ik heb hier tussen de 38.9 en 40.5 dB op de kabel. Misschien dat de tuner overstuurd wordt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #580 JohnC

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 27 July 2021 - 18:20

Misschien dat, als er iets in Oscam niet goed zou zijn, het log iets meer informatie zou geven.

Ik neem net zo makkelijk simultaan 7 opnames tegelijk op en bij overlappen een enkele keer zo’n 9. Komt uiteraard niet vaak voor.

Hoe hoog is jouw signaalwaarde? Ik heb hier tussen de 38.9 en 40.5 dB op de kabel. Misschien dat de tuner overstuurd wordt.

Hallo Frenske, signaalwaardes hier tussen de 41 en 42 dB

 

instelling Oscam, misschien hier iets mis mee? (rsa key heb ik er even uit gehaald)

[reader]
label                         = lower_card
enable                        = 0
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15,0
ratelimitecm                  = 4
ecmunique                     = 1
ratelimittime                 = 10000
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

[reader]
label                         = upper_card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci1
boxkey                        = 1122334455667788
rsakey                        = 
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15,0
ratelimitecm                  = 4
ecmunique                     = 1
ratelimittime                 = 10000
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

[reader]
label                         = Mainreceiver
protocol                      = cs378x
device                        = ip_adress_mainreceiver,12005
user                          = 2nd_box
password                      = 2nd_box
group                         = 1

Edited by WanWizard, 27 July 2021 - 18:36.
config in een code box gezet



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users