Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
600 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #201 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 9 January 2021 - 19:44

 

Ik heb ettelijke keren geprobeerd om op mijn XTrend ET8000 de release versie van 8.0 te flashen.

Telkens liep het binnen de kortste keren fout door van alles en nog wat (telkens weer dat spinning wieltje in de linker bovenhoek met volledig geblokkeerde box).

 

Gokje, oude mount in je automount settings...

 

 

Wat en hoe los ik dat dan op WanWizard ?
Ik weet niet eens wat automount settings zijn, laat staan dat ik weet wat en waar ik er iets aan kan doen of herstellen.


Edited by pluizebol, 9 January 2021 - 19:48.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #202 Superster

  • Senior Member
  • 275 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2021 - 20:03

 

Maar het werkt met 7.3 perfect? Wat heeft dat dan met de fabrikant te maken?

 

Als een programma wel werkt op Windows 7, maar niet meer na de upgrade naar Windows 10, wiens schuld is het dan?

 

Microsoft? Of de maker/leverancier van dat programma?
 

 

 

 

Mmmm, heeft de fabrikant dan wat veranderd sinds 7.3?

Met 7.3 werkt HBBTV ook nu nog prima.

Ga je toch denken dat er iets fout zit in 8...

Overigens, Microsoft heeft vele maanden werk gehad om fouten uit W 10 te halen.

 

Maar, jullie gaan er dus niets aan doen?


Edited by Superster, 9 January 2021 - 20:04.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #203 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 9 January 2021 - 20:08

Zucht.

 

Welk deel van "wij kunnen er niks aan doen" wil je nu niet begrijpen?

 

HbbTV is een closed source applicatie met een licentie in de handen van de fabrikant. Die hebben die jaren geleden een keer gekocht, en daarna geen fluit meer aan gedaan. En dan komt er een keer een moment dat het niet meer werkt.

 

Zelfs al zouden we er wat aan willen doen, zonder source code kunnen we niks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #204 Superster

  • Senior Member
  • 275 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2021 - 20:32

Ik wil het wel begrijpen, maar, da's voor een "leek" niet zo makkelijk.

 

Die applicatie is op zich niets mee mis, doet het ook vandaag nog steeds prima in Open Pli 7.3.

In Open Pli 8 helaas niet meer....

Dan denkt een sukkel als ik dat er in 8 iets veranderd is waardoor dan die applicatie niet meer werkt..

En, niet iedereen vindt HBBTV heel interessant..

 

 

Zo werkte bij W10 in het begin een hoop spul niet meer, veel laptops kregen ook heel lang geen W10 aangeboden, tot Microsoft na lange tijd de meeste  fouten er uit gehaald hadden...

 

Maar goed, het wordt dus kiezen, 7.3 MET HBBTV of 8 zonder...



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #205 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,409 posts

+395
Excellent

Posted 9 January 2021 - 20:40

 

 

Ik heb ettelijke keren geprobeerd om op mijn XTrend ET8000 de release versie van 8.0 te flashen.

Telkens liep het binnen de kortste keren fout door van alles en nog wat (telkens weer dat spinning wieltje in de linker bovenhoek met volledig geblokkeerde box).

 

Gokje, oude mount in je automount settings...

 

 

Wat en hoe los ik dat dan op WanWizard ?
Ik weet niet eens wat automount settings zijn, laat staan dat ik weet wat en waar ik er iets aan kan doen of herstellen.

 

 

En precies daar schuilt het probleem. Er zijn in 8.0 wijzigingen in de mount gemaakt waardoor de eerdere mounts naar externe devices niet meer werken. Dit is inmiddels al zo vaak geschreven maar blijkbaar blijven sommige mensen liever klagen zonder ook maar een greintje kennis van zaken of zich te verdiepen hoe zelf problemen op te lossen. Dat is op zich nog niet heel erg, maar zelfs lezen lukt ook al niet meer.

 

Nog één keer dan.

Als jij nu eens één keer jouw box vers flasht en geen backup restored, dan zal je zien dat de image ook op de 8000 prima loopt. De volgende stap is dan om jouw mounts naar een tweede box of mogelijk een NAS via de mountmanager weer te herstellen. En daarvoor mag je weer een separaat topic aanmaken of een ouder topic doorlezen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #206 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 9 January 2021 - 20:55

Ik heb ettelijke keren geprobeerd om op mijn XTrend ET8000 de release versie van 8.0 te flashen.
Telkens liep het binnen de kortste keren fout door van alles en nog wat (telkens weer dat spinning wieltje in de linker bovenhoek met volledig geblokkeerde box).
Nu ben ik terug perfect gelukkig met 7.3 (die wel uitstekend werkt) en kijk niet eens meer naar release 8.0 !!!!!

Het beste is om dan gewoon bij 7.3 te blijven. Een keer houd het op en is de upgrade niet geschikt voor jou box.

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #207 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 January 2021 - 22:11

Wat een onzin een ET8000 (mips) werkt prima met open pli R8.0, ook Hbbtv met OpenOpera doet het nog gewoon net als in mijn Zgemma h2h (mips) met veel minder geheugen, ik heb daar ooit een link voor gevonden voor Buienradar via nettv 

Buienradar :: http://nettv.buienradar.nl s

 

Die heb ik als eerste regel in bookmarks_web.cfg in etc/enigma2 gezet.


Edited by Sagitarius, 9 January 2021 - 22:15.

73's

PE1AQZ


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #208 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+757
Excellent

Posted 10 January 2021 - 10:00

Zucht.

 

Welk deel van "wij kunnen er niks aan doen" wil je nu niet begrijpen?

 

HbbTV is een closed source applicatie met een licentie in de handen van de fabrikant. Die hebben die jaren geleden een keer gekocht, en daarna geen fluit meer aan gedaan. En dan komt er een keer een moment dat het niet meer werkt.

 

Zelfs al zouden we er wat aan willen doen, zonder source code kunnen we niks.

niet zo zuchten... ;-)

 

We (de simpele gebruikers) hebben best begrip als er een goede uitleg is.

 

Het is alleen vreemd dat er kennelijk wel voor 7.3 een source code is (het werkt in 7.3) en voor 8.0 niet. Jammer maar helaas. Terug dus naar 7.3 als je HbbTV wil.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #209 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,658 posts

+460
Excellent

Posted 10 January 2021 - 15:50

OpenPLi7 en 8 kan en mag je niet met elkaar vergelijken, de oe versie is al anders, de compiler ook.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #210 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 January 2021 - 16:33

We (de simpele gebruikers) hebben best begrip als er een goede uitleg is.

 

Wellicht helpt dit wat: https://forums.openp...-2#entry1302324
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #211 Superster

  • Senior Member
  • 275 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2021 - 18:20

Met de 7.3 zie ik op mijn VuUno4sk Tuner A t/m H.

Met 8 krijg ik gewoon weer ouderwets Tuner B door gelust naar A, meer niet.

Hoe komt dat?

 

 

 

 


Edited by Superster, 10 January 2021 - 18:26.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #212 Superster

  • Senior Member
  • 275 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2021 - 18:32

Oeps, nu wel A t/m H bij 8...



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #213 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 10 January 2021 - 19:06

@ Frenske

Je schreef : Nog één keer dan.

Als jij nu eens één keer jouw box vers flasht en geen backup restored, dan zal je zien dat de image ook op de 8000 prima loopt. De volgende stap is dan om jouw mounts naar een tweede box of mogelijk een NAS via de mountmanager weer te herstellen. En daarvoor mag je weer een separaat topic aanmaken of een ouder topic doorlezen. 

 

En mijn vraag :

Wanneer ik Flash vanuit het menu

 

  • Moet ik dan ja of nee antwoorden wanneer er gevraagd wordt of ik eerst een backup wil maken?

 

Op het einde van de Flash wordt er gevraagd of ik de instellingen wil restoren

 

  • Moet ik dan ja of neen antwoorden?

Edited by pluizebol, 10 January 2021 - 19:15.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #214 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 10 January 2021 - 21:32

Nou, dan zal ik ook nog een duit in het zakje gooien..

 

Upgrade van 7.3. naar 8.0 op m'n VU+uno-SE4k is apppeltje-eitje. met 3 minuten was ik terug online, inclusief restore van n'n settings. Alles wat ik gebruik, niet zo heel veel werkt als vanouds.

 

Echter, mijn mount (NFS-share) naar de NAS (OMV) deed het niet meer. Dus ik dacht, ik verwijder de share via het menu en mount hem opnieuw. En bij het verwijderen gaat het al mis.

Als ik op "Verwijder mount" (gele toets vanuit het Mountbeheer-menu) klik blijft ie hangen. Hij zegt een ogenblik geduld, maar ik ben maar gaan douchen, koffie drinken en na een uur stond ie nog steeds in hetzelfde menu.

 

De toetsen van de AB kunnen niet meer gebruikt worden. Rechtsboven in beeld verschijnt dan zo'n teken wat aangeeft dat de toets niet gerbuikt kan worden.

Het enige wat rest is een harde shutdown door de voeding er uit te trekken. Niet echt bevordeljk voor de health van de HDD.

 

Iemand enig idee hoe ik deze mounts op een fatsoenlijke manier kan verwijderen zonder dat de box blijft hangen? Via cli?


Edited by Zwelgje, 10 January 2021 - 21:33.

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #215 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 10 January 2021 - 21:35

Volgens mij was dit toch nog een automount dingetje waarna gekeken word?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #216 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 10 January 2021 - 21:37

Dat heb ik dan gemist... Kan ik ze niet via telnet verwijderen?


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #217 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,409 posts

+395
Excellent

Posted 10 January 2021 - 22:02

Dat moet inderdaad nog gefixt worden. Botte bijl (power plug) en mounts opnieuw verwijderen en vervolgens weer via de mountmanager opnieuw instellen. Overigens had ik met de NFS mounts geen probleem. Wel met de Cifs mounts.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #218 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,409 posts

+395
Excellent

Posted 10 January 2021 - 22:03

@pluizebol.

 

Wat een onzin een ET8000 (mips) werkt prima met open pli R8.0, ook Hbbtv met OpenOpera doet het nog gewoon net als in mijn Zgemma h2h (mips) met veel minder geheugen, ik heb daar ooit een link voor gevonden voor Buienradar via nettv 

Buienradar :: http://nettv.buienradar.nl s

 

Die heb ik als eerste regel in bookmarks_web.cfg in etc/enigma2 gezet.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #219 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 January 2021 - 22:09

Echter, mijn mount (NFS-share) naar de NAS (OMV) deed het niet meer.

 

Heb je die met de mount manager gemaakt? Zo ja, dat wil ik graag je automount.xml zien (eventueel passwords er uit halen).

 

Dus ik dacht, ik verwijder de share via het menu en mount hem opnieuw. En bij het verwijderen gaat het al mis.

Als ik op "Verwijder mount" (gele toets vanuit het Mountbeheer-menu) klik blijft ie hangen. Hij zegt een ogenblik geduld, maar ik ben maar gaan douchen, koffie drinken en na een uur stond ie nog steeds in hetzelfde menu.

 

Dit is een bug die er al heel lang in zit, hij hangt als je een mount wilt verwijderen die er niet is (dus status active, maar niet gemount), hij wacht daar volgens mij op het resultaat van het unmounten dat nooit komt.
 

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #220 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 10 January 2021 - 22:19

Tot zover heb ik nog geen enkele "echte oplossing" gezien om

  • zonder problemen of wijzigingen van welke aard dan ook
  • simpelweg van 7.3 naar 8.0 online te flashen hoor.

Dus hier blijft het 7.3


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users