Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
600 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #501 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 March 2021 - 13:39

Voor mijn Zgemma boxjes werk Openpli 8.0 goed. Dus het zal ook zeker wel een VU DUO2 probleempje zijn, maar wat het is daar kom ik niet achter.

Ben blij dat het nu goed werkt met OpenPli 6.2 op mijn VU DUO2.

Toch vreemd, als dit een specifiek VU DUO2 probleem zou zijn zou het hier vast klachten regenen. :rolleyes:

Maar ben je al eens een keer ''schoon'' begonnen, dus zonder backup en autoinstall en andere plugins, werkt het dan ook niet?


Edited by Sagitarius, 17 March 2021 - 13:41.

73's

PE1AQZ


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #502 Nobody2050

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 18 March 2021 - 12:19

 

Voor mijn Zgemma boxjes werk Openpli 8.0 goed. Dus het zal ook zeker wel een VU DUO2 probleempje zijn, maar wat het is daar kom ik niet achter.

Ben blij dat het nu goed werkt met OpenPli 6.2 op mijn VU DUO2.

Toch vreemd, als dit een specifiek VU DUO2 probleem zou zijn zou het hier vast klachten regenen. :rolleyes:

Maar ben je al eens een keer ''schoon'' begonnen, dus zonder backup en autoinstall en andere plugins, werkt het dan ook niet?

 

 

Links en recht op diverse fora wordt er wel gesproken over hangups en voor deze zijn ook geen oorzaak op aan te wijzen.

Ik doe eigenlijk alleen maar schone installaties, geen backups of een autoinstall. Het enige wat ik terugplaats is mijn zenderlijst die gebaseerd is op Satje.

De enige plugin die gebruik is CCCam230.

Geen idee wat ik anders zou moeten doen om die hangups niet te hebben.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #503 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 March 2021 - 18:12

Links en recht op diverse fora wordt er wel gesproken over hangups en voor deze zijn ook geen oorzaak op aan te wijzen.

Ik doe eigenlijk alleen maar schone installaties, geen backups of een autoinstall. Het enige wat ik terugplaats is mijn zenderlijst die gebaseerd is op Satje.

De enige plugin die gebruik is CCCam230.

Geen idee wat ik anders zou moeten doen om die hangups niet te hebben.

 

Ik zie de dader al, gooi die CCcam230 eruit, en ga over op Oscam. ;) CCcam is zo achterhaalt en is vragen om dit soort problemen.

Je kunt nog 1 ding testen met FTA (ongecodeerd) zenders, als dan de boel niet hapert weet je dat het in CCcam zit.

Trouwens waar gaat het om, om satelliet of kabel kanalen en welke kaart gebruik je eigenlijk, of heb je die niet dat zou ook een hoop verklaren :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 18 March 2021 - 18:17.

73's

PE1AQZ


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #504 Nobody2050

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 19 March 2021 - 10:10

 

Links en recht op diverse fora wordt er wel gesproken over hangups en voor deze zijn ook geen oorzaak op aan te wijzen.

Ik doe eigenlijk alleen maar schone installaties, geen backups of een autoinstall. Het enige wat ik terugplaats is mijn zenderlijst die gebaseerd is op Satje.

De enige plugin die gebruik is CCCam230.

Geen idee wat ik anders zou moeten doen om die hangups niet te hebben.

 

Ik zie de dader al, gooi die CCcam230 eruit, en ga over op Oscam. ;) CCcam is zo achterhaalt en is vragen om dit soort problemen.

Je kunt nog 1 ding testen met FTA (ongecodeerd) zenders, als dan de boel niet hapert weet je dat het in CCcam zit.

Trouwens waar gaat het om, om satelliet of kabel kanalen en welke kaart gebruik je eigenlijk, of heb je die niet dat zou ook een hoop verklaren :rolleyes:

 

 

Thx, zal eens met Oscam aan de slag gaan. Met de FTA zenders komt het ook wel eens voor, maar heel weinig.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #505 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 March 2021 - 10:59

Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vragen, welke (smart)kaart je gebruikt en is die voor satelliet of kabel. :huh:  


Edited by Sagitarius, 19 March 2021 - 11:00.

73's

PE1AQZ


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #506 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 19 March 2021 - 20:26

Hier hetzelfde probleem. VU ultimo met cccam en ook met oscam. Kabel kaartje. Sinds schone installatie op 14-3 met openpli 8.0 14-3. Doet dit ook op ned1 HD wat op de kabel vrij is.

Edited by spikes, 19 March 2021 - 20:28.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #507 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 March 2021 - 01:25

Probleem is er ook op de VU+ Ultimo 4k met Ziggo, zelfs met FTA zenders. Met 7.3 is dat probleem er niet.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #508 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 20 March 2021 - 03:56

@Dimmie, met een zo'n loze melding zonder benoeming van het probleem specifiek hebben we totaal niets

 

In dit draadje bij post #500 wordt gemeld;

 

Ik had in OpenPli 7.3 en ook in OpenPli 8.0 heel vaak last van hangups, freezes en kon daardoor niets anders doen dan de box te resetten met de aan/uit schakelaar.

 

@Dimmie heeft dus geen problemen met OpenPli 7.3 en wel (welke ?? ) met OpenPli8.0. De nieuwe member @ Nobody2050 maakt juist melding van klachten bij gebruik van OpenPli 7.3 en 8.0

 

Ikzelf heb met o.a. Vu+Duo2, Vu+Uno4K, Vu+Duo4K, GigaBlue UE 4K en mijn buurman met een Vu+Ultimo4K totaal geen last van hangups en freezes waarbij de ontvangers in de loop van de tijd telkens zijn voorzien van OpenPli firmware releases (heden 8.0). Nimmer last van Hangups en Freezes, zelfs niet bij FTA kanalen bij zowel Ziggo als mede satelliet.

 

Conclusie, ik kan mij totaal niet vinden in de uitspraken en klachten (soms met tegenstellingen) welke sommige members hier uitspreken. Richting @Dimmie kan ik wel zeggen, zoek het geconstateerde "probleem" in de extra toegevoegde periferie of zoek het richting de antenne toevoer kabel/connector, zeker bij Ziggo !!!                 


Edited by HPPli, 20 March 2021 - 03:57.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #509 Nobody2050

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 13:37

@Dimmie, met een zo'n loze melding zonder benoeming van het probleem specifiek hebben we totaal niets

 

In dit draadje bij post #500 wordt gemeld;

 

Ik had in OpenPli 7.3 en ook in OpenPli 8.0 heel vaak last van hangups, freezes en kon daardoor niets anders doen dan de box te resetten met de aan/uit schakelaar.

 

@Dimmie heeft dus geen problemen met OpenPli 7.3 en wel (welke ?? ) met OpenPli8.0. De nieuwe member @ Nobody2050 maakt juist melding van klachten bij gebruik van OpenPli 7.3 en 8.0

 

Ikzelf heb met o.a. Vu+Duo2, Vu+Uno4K, Vu+Duo4K, GigaBlue UE 4K en mijn buurman met een Vu+Ultimo4K totaal geen last van hangups en freezes waarbij de ontvangers in de loop van de tijd telkens zijn voorzien van OpenPli firmware releases (heden 8.0). Nimmer last van Hangups en Freezes, zelfs niet bij FTA kanalen bij zowel Ziggo als mede satelliet.

 

Conclusie, ik kan mij totaal niet vinden in de uitspraken en klachten (soms met tegenstellingen) welke sommige members hier uitspreken. Richting @Dimmie kan ik wel zeggen, zoek het geconstateerde "probleem" in de extra toegevoegde periferie of zoek het richting de antenne toevoer kabel/connector, zeker bij Ziggo !!!                 

 

 

@HPPli

 

Mooi dat jij en je buurman samen met de vele boxen die jullie hebben  geen last hebben van de hangups en freezes. Erg fijn, maar dat neemt niet weg dat jij dit zomaar kunt negeren.

Ik snijd dit onderwerp aan, waarop sommige andere members ook op reageren dat zij er last van hebben, al dan niet in welke versie dan ook. 

Dat jij er totaal niet in kan vinden in de uitspraken van welke sommige members hier uitspreken, betekent nog niet dat jij hier hoeft op te treden als betweter. Je bent dan als senior member met je +1600 post absoluut niet constructief bezig.

Ik heb dan liever dat je dan helemaal niet op deze vragen of constateringen van anderen reageert, want je hebt er gewoon niets aan.

Ik mag dan wel als new member in mijn profiel staan, maar wel lid sinds juli 2012.

 

Groet Nobody2050



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #510 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,859 posts

+483
Excellent

Posted 20 March 2021 - 14:13

Ik heb geen VuDuo2 meer in huis, anders had ik kunnen testen maar ik heb laatst toevallig wel een Duo2 onder handen gehad en voorzien van de laatste release, het betreft ook een kabelbox, en ik heb tot op heden 0,0 klachten gehad, het betreft wel een nieuwbouw woning met nieuwe infra dus voldoen alle bekabeling en aansluitdozen aan de laatste normen.

 

Het enige wat ik kan bedenken dat er mogelijk oudere drivers in OpenPLi6 worden gebruikt, of dat zo is kan ik niet bevestigen omdat ik, zoals gezegd, die box niet heb.

 

Dan even een opmerking over de 'sneren' welke ik weer voorbij zie komen, mocht je problemen met iemand hebben, verzoek ik je dat middels een PM op te lossen, het aantal postings op naam, heeft niets te maken met betweterig gedrag en zulke opmerkingen leveren alleen weer negatieve reacties op waar ik, en met mij vele anderen, klaar mee ben/zijn.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #511 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 March 2021 - 14:17

@Tech: Helemaal mee eens. Dit soort opmerkingen zoals hieronder heeft natuurlijk niemand iets aan.

 

@Dimmie, met een zo'n loze melding zonder benoeming van het probleem specifiek hebben we totaal niets

 

           

 



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #512 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 March 2021 - 14:35


Conclusie, ik kan mij totaal niet vinden in de uitspraken en klachten (soms met tegenstellingen) welke sommige members hier uitspreken. Richting @Dimmie kan ik wel zeggen, zoek het geconstateerde "probleem" in de extra toegevoegde periferie of zoek het richting de antenne toevoer kabel/connector, zeker bij Ziggo !!!                 

Probleem treed op met bepaalde boxen en alleen in combinatie met OpenPLI 8.0. Ik heb nog nooit vernomen dat je bij gebruik van een andere PLI versie iets zou veranderen aan een kabel/connector. Ik verwacht eerder dat het iets met de drivers te maken heeft bij die boxen waar het optreed en dan alleen bij DVB-C signaal. Dat jij je niet kunt vinden in klachten/uitspraken van andere members (Vrij vertaald: jij ondervind het probleem niet dus dan kletst iemand anders maar uit zijn nek), wil nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Als verschillende mensen die elkaar niet kennen, dezelfde problemen melden dan zou dat wel heel erg toevallig zijn als die allemaal tegelijk ineens problemen hebben met hun kabel/connector hebben en ook nog eens alleen als er PLI 8.0 op staat en dan ook nog specifiek alleen met bepaalde boxen. Members posten niet hun problemen die ze ondervinden voor de lol. Je post iets, komt erachter dat sommige anderen dezelfde problemen hebben, probeert een voorgaande versie en dan kom je er ook met diezelfde anderen achter dat dan het probleem weg is, pas dan trek je een algemene conclusie op basis van ervaringen/testen van een aantal mensen dat er ergens een bug/probleem zit. Een individuele conclusie trekken puur alleen op de eigen ervaring met 1 eigen box is naar mijn mening geen conclusie waar ook maar iemand iets aan heeft, het geeft namelijk alleen aan dat jij zelf het probleem niet ervaart.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #513 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,937 posts

+1,788
Excellent

Posted 20 March 2021 - 14:39

Ik heb geen kabel, dus ik kan het niet testen, maar de laatste drivers voor de Duo2 zijn van 2019-04-29, dus OpenPLi 6 heeft voor de Duo2 zeker andere drivers.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #514 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 20 March 2021 - 14:59

Dan even een opmerking over de 'sneren' welke ik weer voorbij zie komen, mocht je problemen met iemand hebben, verzoek ik je dat middels een PM op te lossen, het aantal postings op naam, heeft niets te maken met betweterig gedrag en zulke opmerkingen leveren alleen weer negatieve reacties op waar ik, en met mij vele anderen, klaar mee ben/zijn.

 

Vraagje, wil je al mijn postings binnen dit draadje verwijderen s.v.p. ????

E.e.a. gaat inmiddels over in een oeverloze prietpraat c.q. theekrans waarbij mijn probleemloze ervaring c.q. melding als zodanig wordt verdraaid dat het onderwerp niet meer gaat over " last van hangups en freezes bij OpenPli8 en niet bij 7.3".

 

Alvast dank en succes met de constructieve oplossing voor de vele ("allemaal" volgens Dimmie en Nobody2050) gebruikers die wel last hebben van hangups en freezes. Bij mij zijn ze niet te zien, zowel bij OpenPli 8.0 release alsmede 8.0 develop ! 


Edited by HPPli, 20 March 2021 - 15:06.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #515 Nobody2050

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 15:18

Ik heb geen kabel, dus ik kan het niet testen, maar de laatste drivers voor de Duo2 zijn van 2019-04-29, dus OpenPLi 6 heeft voor de Duo2 zeker andere drivers.

 

 

@Wanwizard, dankjewel dat helpt in mijn zoektocht naar verbeteren. Ik blijf dus maar op OpenPli 6.2. Het draait goed en ogenschijnlijk mis ik verder niets.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #516 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 March 2021 - 15:36

 

Dan even een opmerking over de 'sneren' welke ik weer voorbij zie komen, mocht je problemen met iemand hebben, verzoek ik je dat middels een PM op te lossen, het aantal postings op naam, heeft niets te maken met betweterig gedrag en zulke opmerkingen leveren alleen weer negatieve reacties op waar ik, en met mij vele anderen, klaar mee ben/zijn.

 

Vraagje, wil je al mijn postings binnen dit draadje verwijderen s.v.p. ????

E.e.a. gaat inmiddels over in een oeverloze prietpraat c.q. theekrans waarbij mijn probleemloze ervaring c.q. melding als zodanig wordt verdraaid dat het onderwerp niet meer gaat over " last van hangups en freezes bij OpenPli8 en niet bij 7.3".

 

Je quote een bericht waarin wordt gevraagd om zulke opmerkingen in een PM te melden en dan doe je alsnog zo'n opmerking niet in PM maar alsnog hier ? Typisch...

 

Er is niets verdraaid aan jouw ervaring/melding. Jij hebt gemeld dat jij met jouw merk/type box dat probleem met kabel ontvangst (ziggo) niet hebt en die melding/ervaring van jou is niet tegen gesproken. De conclusie die je eraan verbind is wel 'opmerkelijk' naar mijn mening.

Overigens ben je 'spikes' vergeten te noemen die een paar postings geleden met zijn Ultimo dezelfde ervaring heeft gemeld.


Edited by Dimmie, 20 March 2021 - 15:37.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #517 mattheu

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 15:55

nou gisteren op mijn zgemma h2h van 7.3 naar 8.0 gegaan. ik was een beetje huiverig dat ik alles kwijt zou raken dus auto backup gedaan ddurde best wel lang voordat alles klaar was en toen de stap gemaakt update naar 8.0,

dit was in zeer korte tijd gebeurd en met de autobackup alles weer terug gezet helaas zenderlijst en picons niet erbij na nog eens de backup terug zetten had ik de zenderlijst terug omdat ik ook geen netwerkverbinding had na update box even van de stroom en het werkte weer.

alles bij elkaar was het prima gegaan en ben er tevreden over pli gebruik ik al zo lang als het bestaat en heeft mij nog nooit in de steek gelaten super. rest mij nog een vraag ik heb autobackup ingesteld dat hij elke dag om 04.00 een backup maakt doet hij dat ook als hij op standby staat of moet hij echt aanstaan??



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #518 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,937 posts

+1,788
Excellent

Posted 20 March 2021 - 15:56

De dagelijkse backup werkt ook prima in standby. Niet als hij uit staat (ook deep standby genoemd).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #519 mattheu

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 16:59

nou bedankt voor je antwoord wanwizard ben ik weer helemaal gelukkig het loopt als een zonnetje



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #520 bobbibob

  • Senior Member
  • 65 posts

+1
Neutral

Posted 23 March 2021 - 19:00

Hallo,

 

Ik heb een VU+DUO2, draait prima met Openpli 7.3.

Ik wilde upgraden naar Openpli 8.0. Start goed, daarna een aan plugin die ik regelmaat gebruik geinstalleerd, reboot en werkt. 

Maar dan zet ik de config backup /etc terug, en werkt alles opnieuw. 

Het gaat mis als ik de VU+ helemaal uit zet en opnieuw wil starten, dan blijft ie hangen op het bootloaderscherm van VU+

 

Is de image nog niet helemaal stabiel? Wil ik te snel?

 

Hoop dat iemand kan helpen?

 

Bob




19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users