Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
600 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #61 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,673 posts

+1,740
Excellent

Posted 1 January 2021 - 18:41

Geen ruimte lokaal om de zip uit te pakken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #62 tighar

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 18:57

backup via usb hd 500 gb vrij. lijkt me genoeg.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #63 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,673 posts

+1,740
Excellent

Posted 1 January 2021 - 19:09

Ja, lijkt me wel. ;)

 

Download onderbroken en daarom de zip corrupt? Gebeurd mij ook wel eens...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #64 Bor de Wolf

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2021 - 21:13

Ik ben maar terug gegaan naar OpenPLi 7.3

Ik kreeg het niet voor elkaar om de FTA duitse zenders zichtbaar weer te geven.

Na de installatie van 7.3 kon ik ze wel meteen bekijken.

 

Het probleem kan bij mij liggen omdat ik in de tussentijd een hersenbloeding met een Lacunair infarct heb moeten doorstaan dus is mijn boven kamer niet meer voor 100% op orde.

Maar voor nu wens ik iedereen nog een gezond 2021.


Mijn setup: XP1000 met PLi8.0 RC en OSCAM, De WOK aan de muur is op de 3e verdieping van de flat waar ik woon, 1 disec switch met 4 LNB's op 13e, 19,2e 23,5e en 28e

Netwerk: Alles zit achter een Mikrotik router die DHCP  levert en de DNS gaat via een PiHole


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #65 Beobuddy

  • Member
  • 2 posts

+1
Neutral

Posted 1 January 2021 - 21:14

 

Met name de oudere hardware heeft (mogelijk) last van de beperkingen a.g.v. de grootte van de image. Mogelijk heb jij een hele vracht plugins die teruggeplaatst zijn. Ik heb onlangs ook de Duo 2 nog geflasht en geen probleem gezien op dat moment. Maar Kodi of andere geheugenvretende applicaties niet geplaatst. Ooit houdt het helaas op om op oudere hardware de laatste aanpassingen nog te kunnen plaatsen.

 @Frenske

 

Ik ben er me niet van bewust dat ik de box zwaar belast vwb het geheugen. Het is een Duo2 met als ik de specificaties bekijk ruim meer geheugen heeft dan de rest van de line-up. Ik heb pas een driekwart jaar de OpenPli versie 7 erop gezet na een versie 4 die er al langer op stond. Het enige wat ik naast de standaard Plug-Ins heb geinstalleerd zijn de EPG import en enkele HD skins om uit te kunnen kiezen.

Ik doe verder geen gekke of extreme dingen met de box. Stream of speel er geen andere media mee. Mijn hardeschijf (2T) is wel al bijna 10 jaar oud.
Na gisterenavond heb ik wel even gekeken of een wijziging van box naar een Duo 4K wel nodig is. Alle uitzendingen zijn nog steeds in HD.
Als ik overstap naar PLi 8.0 dan liever weer en schone installatie, die doorgaans meer tijd in beslag neemt dan ik wil.
Maar voorlopig draait de box een uur of 12 weer zonder problemen. 



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #66 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,294 posts

+691
Excellent

Posted 1 January 2021 - 21:16

...

Edited by littlesat, 1 January 2021 - 21:17.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #67 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 2 January 2021 - 12:01

Feedback 8.0:
De Vu+UNO 4K SE online geflashed met vooraf backup maken aangevinkt, geheel automatisch succesvol verlopen.
Alle instellingen bleven behouden.
De oude Vu+Zero (dus geen 4K) met USB stick er in, online geflashed met bakcup instellingen vooraf maken aangevinkt verliep prima.
Bij de herstart bleef de Zero hangen op het eigen Vu+ logo. De USB-stick wel laten zitten en achterop de Aan/Uit schakelaar 1x op en neer gehaald.

Nu startte de Zero gewoon door.
Dank aan jullie allen die versie 8.0 voor elkaar gebracht hebben. Chapeau!

NB. De oude versie die er op stond was 7.3


Edited by Dreamer81, 2 January 2021 - 12:02.

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #68 corluis

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2021 - 12:24

Op mijn maxytec combo lukt het niet om de hoge resolutie in te stellen., Schakelt steeds terug naar 1080p.

Op andere images (oa Openatv en PurE2) gaat het wel goed.

Een driver probleem?



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #69 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 46 posts

+1
Neutral

Posted 2 January 2021 - 13:04

Flashen ging goed op een XTrend 8000, alles lijkt te werken en te spelen, maar na het booten van Openpli staat er geen tekst meer op de display van de box. Je ziet alle meldingen nog zoals Booting etc, maar zodra Openpli gestart is zie je alleen wat kleine icoontjes die weergeven wat het signaal is (1080) welke bronnen (sat / kabel) en nog een icoon van de codering gok ik, maar de info waar normaal de zenderinfo staat of de media die je afspeelt blijft leeg. Bug?



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #70 davidv

  • Member
  • 7 posts

+1
Neutral

Posted 2 January 2021 - 13:55

Na eerst de versie 8.X via het menu in Open Pli geïnstalleerd te hebben waren er toch steeds problemen met het goed samenwerken met de smartcard van Canal Digitaal.

Via het flashmenu versie 7.3 weer terug gezet en ook dezelfde problemen.

Weer terug naar versie 8 maar de problemen bleven.

 

Daarna de volledige install versie van dit forum gedownload en de box geflasht met een USB stick.

Alles naar wens ingesteld en alles draait al sinds 1 januari 11.00 uur als een tierelier.

Alle problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon.

 

Dus het vermoeden bestaat dat er door de tijd bugs zijn binnen geslopen of zijn ontstaan die met een nieuwe install natuurlijk verdwenen waren. 

Mede doordat ik niet de oude instellingen heb mee laten nemen maar alles opnieuw heb ingesteld.

 

VU+ Duo2 met twee duo tuners en een 2 TB interne harddisk. Smartcard Canal Digitaal.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #71 ricvee

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2021 - 13:57

Met name de oudere hardware heeft (mogelijk) last van de beperkingen a.g.v. de grootte van de image. Mogelijk heb jij een hele vracht plugins die teruggeplaatst zijn. Ik heb onlangs ook de Duo 2 nog geflasht en geen probleem gezien op dat moment. Maar Kodi of andere geheugenvretende applicaties niet geplaatst. Ooit houdt het helaas op om op oudere hardware de laatste aanpassingen nog te kunnen plaatsen.

Valt een Zgemma H9.2S ook onder de oudere hardware? Ik heb geen plugins geïnstalleerd na het flashen van versie 8.0.

Misschien is het dan verstandig om een lijstje te maken met hardware waar de image wel- of juist niet goed op zou moeten kunnen draaien. Of de geadviseerde hardware specificaties benoemen.


Edited by ricvee, 2 January 2021 - 13:59.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #72 ricvee

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2021 - 14:05

Maar na het installeren van alleen Kodi zat mijn root-partitie al vol (voor deze plugin was er nog 54% in gebruik):

 

root@h9:~# df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             202.6M    202.5M     56.0K 100% /
devtmpfs                470.5M     40.0K    470.5M   0% /dev
tmpfs                    64.0K         0     64.0K   0% /media
tmpfs                   470.8M    184.0K    470.6M   0% /run
tmpfs                   470.8M     46.9M    423.9M  10% /var/volatile



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #73 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 2 January 2021 - 14:25

Ik deel jouw mening dat de H9.2S daar niet bij zou mogen zitten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #74 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,652 posts

+460
Excellent

Posted 2 January 2021 - 14:44

Na eerst de versie 8.X via het menu in Open Pli geïnstalleerd te hebben waren er toch steeds problemen met het goed samenwerken met de smartcard van Canal Digitaal.

Via het flashmenu versie 7.3 weer terug gezet en ook dezelfde problemen.

Weer terug naar versie 8 maar de problemen bleven.

 

Daarna de volledige install versie van dit forum gedownload en de box geflasht met een USB stick.

Alles naar wens ingesteld en alles draait al sinds 1 januari 11.00 uur als een tierelier.

Alle problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon.

 

Dus het vermoeden bestaat dat er door de tijd bugs zijn binnen geslopen of zijn ontstaan die met een nieuwe install natuurlijk verdwenen waren. 

Mede doordat ik niet de oude instellingen heb mee laten nemen maar alles opnieuw heb ingesteld.

 

VU+ Duo2 met twee duo tuners en een 2 TB interne harddisk. Smartcard Canal Digitaal.

Het opnieuw flashen van een ontvanger lost geen probleem bij een provider op ;) met andere woorden, de problemen welke jij noemt hebben niets met OpenPLi8 (of welke versie dan ook) te maken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #75 davidv

  • Member
  • 7 posts

+1
Neutral

Posted 2 January 2021 - 14:46

 

Na eerst de versie 8.X via het menu in Open Pli geïnstalleerd te hebben waren er toch steeds problemen met het goed samenwerken met de smartcard van Canal Digitaal.

Via het flashmenu versie 7.3 weer terug gezet en ook dezelfde problemen.

Weer terug naar versie 8 maar de problemen bleven.

 

Daarna de volledige install versie van dit forum gedownload en de box geflasht met een USB stick.

Alles naar wens ingesteld en alles draait al sinds 1 januari 11.00 uur als een tierelier.

Alle problemen waren verdwenen als sneeuw voor de zon.

 

Dus het vermoeden bestaat dat er door de tijd bugs zijn binnen geslopen of zijn ontstaan die met een nieuwe install natuurlijk verdwenen waren. 

Mede doordat ik niet de oude instellingen heb mee laten nemen maar alles opnieuw heb ingesteld.

 

VU+ Duo2 met twee duo tuners en een 2 TB interne harddisk. Smartcard Canal Digitaal.

Het opnieuw flashen van een ontvanger lost geen probleem bij een provider op ;) met andere woorden, de problemen welke jij noemt hebben niets met OpenPLi8 (of welke versie dan ook) te maken.

 

Wel als Oscam en CCcam niet meer doen wat ze zouden moeten doen als de oude instellingen terug gezet worden. Zelfs niet na het verwijderen en opnieuw installeren van de plug-ins.


Edited by davidv, 2 January 2021 - 14:50.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #76 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 2 January 2021 - 14:54

.

Edited by birdybird, 2 January 2021 - 15:00.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #77 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 2 January 2021 - 16:55

w.b.t. ET7x00 ( 7100 v2 ) : NOK handmatig, NOK via menu ( Flash Image )

 

<- Error: Kernel file is bigger than device size!!

 

eerste 

cd /media/usb
wget http://downloads.openpli.org/builds/et7x00/openpli-8.0-release-et7x00-20201231_usb.zip
unzip openpli-8.0-release-et7x00-20201231_usb.zip
ofgwrite -k -r /media/usb/et7x00/ -f :
root@et7x00:/media/usb/et7x00# ofgwrite -k -r /media/usb/et7x00/ -f
mkdir: can't create directory '/newroot': File exists

ofgwrite Utility v4.5.6
Author: Betacentauri
Based upon: mtd-utils-native-1.5.1 and busybox 1.24.1
Use at your own risk! Make always a backup before use!
Don't use it if you use multiple ubi volumes in ubi layer!

Flashing kernel
Flashing rootfs
Searching image files in /media/usb/et7x00/ resolved to /media/usb/et7x00
Found rootfs file: /media/usb/et7x00/rootfs.bin
Found kernel file: /media/usb/et7x00/kernel.bin
Found UBIFS rootfs
Found mounted /newroot
Found mounted /newroot
Found mounted /newroot
Found mountpoint for rootfs file: /media/usb

Found /proc/mtd entries:
Device:   Size:     Erasesize:  Name:                   Image:
mtd0:     10000000  00020000    "complete"
mtd1:     00800000  00020000    "kernel"            <-  Error: Kernel file is bigger than device size!!
mtd2:     0f100000  00020000    "rootfs"            ->  /media/usb/et7x00/rootfs.bin
Using kernel mtd device: /dev/mtd1
Using rootfs mtd device: /dev/mtd2
Read /proc/cmdline
Current rootfs is: ubi0:rootfs
Current kernel is:
Current root sub dir is:

Execute: fdisk -l
Error: Cannot flash kernel, because no kernel device was found

Edited by dolphs, 2 January 2021 - 16:57.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,673 posts

+1,740
Excellent

Posted 2 January 2021 - 17:08

Dat lijkt me niet just.

 

De kernel.bin in de zip is twee keer zo groot als die van 7.3, dus daar moet naar gekeken worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #79 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 2 January 2021 - 17:20

Dat lijkt me niet just.

 

De kernel.bin in de zip is twee keer zo groot als die van 7.3, dus daar moet naar gekeken worden.

 

Je bent me net voor, idd dat lijkt me een juiste constatering.

we zien binnenkort verder, dank!



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #80 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 2 January 2021 - 17:40

USB installatie werkt niet op de Xsarius Galaxy 4K. De bestanden versioninfo en force.update zijn er niet. Force.update is niet echt nodig, maar de USB bestanden triggeren in elk geval niet het blauwe update scherm op de Xsarius Galaxy 4K. En nee, het ligt niet aan de stick! Versie 7.3 doet het namelijk wel..

P.S.
Ook iets raars met het installeren van Picons vanuit de feed.. Ik heb de srp versie gedownload... Deze installeert prima. In mijn picon directory staat 'plots' de directory 'logos' waarin de snp logo's te zien zijn!!! Lijkt me niet correct.. Het picon gebeuren beslaat ruim 2GB!! Op schijf met 19.412!!! picons...

Heb ze vanuit de VU+Ultimo 4K teruggezet (6421 stuks) en weer gewoon 25Mb groot... Misschien moeten jullie daar eens naar kijken..
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users