Jump to content


Photo

HBB en open PLI


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 Henk1201

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 6 January 2021 - 10:32

Komt er ook een mogelijkheid in de Open Pli 8.0 om direct op de rode knop drukken om HBB text te starten zeker op de duitse zenders is dat erg mooi....

 



Re: HBB en open PLI #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 January 2021 - 12:59

Het moet toch inmiddels wel duidelijk zijn voor veel, zo niet iedereen, dat voor HBBTV de juiste medewerking van de fabrikant nodig is. Bij veel, zo niet alle fabrikanten heeft HBBTV niet echt prioriteit. Er moet feitelijk gebruik gemaakt worden van niet geheel legale browsers en blijkbaar hebben zij daar geen zin in. Vu+ zeker niet. Sommige anderen weer wel. En daardoor werkt het op merk A wel en op merk B niet. Voor ons heeft het geen prioriteit om mee te doen aan dit ‘kat en muis spel’.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HBB en open PLI #3 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 6 January 2021 - 18:01

En wat heeft die hbbtv voor zin? Is mij nog steeds niet duidelijk geworden...

Re: HBB en open PLI #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 January 2021 - 18:09

En wat heeft die hbbtv voor zin? Is mij nog steeds niet duidelijk geworden...

 

Dat heeft voor veel Duits georiënteerde leden zeker zin. Los van het feit dat dit persoonlijk is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HBB en open PLI #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 6 January 2021 - 20:57

Het is nu eenmaal ook zo dat HbbTV in Nederland zo goed als gestopt is en vervangen door apps.... ook is er momenteel versie nogwat voor HbbTV en in elk land wijken weer dingen af....

Edited by littlesat, 6 January 2021 - 20:58.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HBB en open PLI #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 January 2021 - 09:12

Met dien verstande dat die apps niet op een Open box werken vanwege DRM en dergelijke.. Met een werkende HbbTV plugin zouden vele geholpen zijn...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HBB en open PLI #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 January 2021 - 10:04

Met dien verstande dat die apps niet op een Open box werken vanwege DRM en dergelijke.. Met een werkende HbbTV plugin zouden vele geholpen zijn...

Hbbtv werkt anders nog wel hoor met pli 8.0 op mijn Zgemma H2H met OpenOpera, maar idd alleen op enkele Duitse zenders. Maar Hbbtv kan mij niet zo bekoren als Teletext achtig medium. :mellow:


73's

PE1AQZ


Re: HBB en open PLI #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 January 2021 - 12:13

Al eerder gemeld... Daar hebben de NL gebruikers niets aan! Ik blijf van mening dat als een optie NIET werkt je hem gewoon moet verwijderen. Nu komen de mensen in verzoeking en proberen het bij iedere release weer om het te gebruiken. Iedere keer wéér een topic dat HbbTV niet werkt.

Nog 'gemener' zijn de verkoopargumenten bij nieuwe boxen. Op de verpakking en de specs groot vermeld 'HbbTV', maar uiteraard niet werken..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HBB en open PLI #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 January 2021 - 12:17

Al eerder gemeld... Daar hebben de NL gebruikers niets aan! Ik blijf van mening dat als een optie NIET werkt je hem gewoon moet verwijderen. Nu komen de mensen in verzoeking en proberen het bij iedere release weer om het te gebruiken. Iedere keer wéér een topic dat HbbTV niet werkt.

Nog 'gemener' zijn de verkoopargumenten bij nieuwe boxen. Op de verpakking en de specs groot vermeld 'HbbTV', maar uiteraard niet werken..

 

Voor beiden valt eventueel iets te zeggen. Echter, als het bij sommige ‚oudere‘ modellen nog wél werkt dan is verwijderen geen optie. 

 

Fabrikanten aansporen om dit mogelijk te maken a.g.v. hun eigen uitspraken gebeurt al geregeld.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HBB en open PLI #10 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 17:03

Mmmm, HbbTV werkt eigenlijk op al mijn apparaten prima, handig om een Tatort af te kijken als de opname te kort was en zo....



Re: HBB en open PLI #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2021 - 17:05

Mmmm, HbbTV werkt eigenlijk op al mijn apparaten prima, handig om een Tatort af te kijken als de opname te kort was en zo....

 

Mits je VPN hebt of in Duitsland woont. Ach, persoonlijk loop ik niet heel warm voor die ouwe meuk. Maar, ‘ieder zijn meug’. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HBB en open PLI #12 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 8 January 2021 - 17:29

Tatort en heel veel meer gaat ook prima zonder HBB en dan dus via de Mediaportal plugin. Resolutie 1920/1080.

Re: HBB en open PLI #13 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 20:49

Ik woon niet in Duitsland, en, is geen oude muik. 



Re: HBB en open PLI #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2021 - 21:34

Ik woon niet in Duitsland, en, is geen oude muik. 

Ik zeg toch ook niet dát jij in Duitsland woont. ;) Vaak wordt content uit Duitsland geblokt a.g.v. geoblocking. Met VPN is dat dan weer op te lossen.

En ik mag toch vinden dat ik het ouwe meuk vind. Dateert ergens uit de jaren 70. Nu vernam ik pas dat de laatste uitzending van 2016 is. Dat valt dan inderdaad mee. Ik herinner mij sec de betere afleveringen met Schimanski. :)

 

En dan nu maar weer snel on topic.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HBB en open PLI #15 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 23:24

Shit, net 8 er op gezet, en, weg is HBBTV...  :-(



Re: HBB en open PLI #16 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 23:30

Hotkey..



Re: HBB en open PLI #17 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 23:36

En dan kom je via ROOD bij HBBTV en dan hangt de Vu Uno 4K se..... :-(

 

Ben even niet zo blij met 8, de back up werkte vanavond niet bij het flashen , een hoop werk dus om alles weer goed te krijgen, en nou geen HBBTV meer..

 

Overigens kan je met HBBTV gewoon dingen van dit jaar zien hoor....


Edited by Superster, 8 January 2021 - 23:37.


Re: HBB en open PLI #18 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2021 - 23:50

Net even gekeken, op de Vu Zero met 8 ook geen HBBTV meer, daar krijg ik nu de boodschap "HBBTV browser was not running. Please running browser before start HBBTV Application".

 

Dit is echt vervelend.



Re: HBB en open PLI #19 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2021 - 18:35

Met Open Pli 7.3 werkte HBB TV prachtig op m'n beide Vu apparaten.

Hoefde ik niets voor te doen, niets extra voor te installeren.

Misschien weten jullie nog dat de HBBTV applicatie dan ook standaard onder de blauwe knop zat, prima..

 

Nu, met 8 er op doet de Uno4Kse niets, en, na het downloaden van de nu plots beschikbare webkithbbtv loopt de Vu4Kse meteen vast bij iedere HBBTV poging, en, moet de spanning er even af.....

 

De oudere Vu Zero geeft de boodschap  "HBBTV browser was not running. Please running browser before start HBBTV Application".

 

Er zit iets fout in 8..

Hen net op de Uno4Kse weer even 7.3 terug gezet, DAN werkt HBBTV perfect....



Re: HBB en open PLI #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 9 January 2021 - 18:38

Lees post #2

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users