Henksat Settings Downloadpagina online
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #341
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #342
Posted 5 May 2012 - 19:44
Ik had een tijd terug een settingslijst waarin een bouquet zat met alle zenders die 3D uitzenden.
Ik weet helaas niet meer waar ik die lijst vandaan had.
Kan het zijn dat jij die eens gemaakt hebt en zo ja, ben je voornemens om dat weer te gaan doen?
Of kan je me een verwijzing geven naar een vindplaats.
(Ik heb natuurlijk al wel wat gegoogled, maar tot heden niets kunnen vinden wat daarop leek).
Overigens bedankt voor je goede werk: vanmiddag mijn DM800 maar weer eens helemaal opnieuw ingericht met de laatste pli en jouw zenderlijsten :-)
Met vriendelijke groet,
Lex.
Vu Duo2 + draaibaar 60cm thuis en DM 800 + Maxview omnisat wireless seeker op caravan
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #343
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #344
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #345
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #346
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #347
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #348
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #349
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #350
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #351
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #352
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #353
Posted 3 June 2012 - 12:10
De reden hiervan is dat ik op verzoek van ons team voor mijn lijsten een repository op Github heb gemaakt, zie hier: https://github.com/O.../commits/master
Na enige dagen studie en testen (Github was voor mij ook helemaal nieuw) blijkt alles goed te werken, binnenkort gaan mijn lijsten dan ook beschikbaar komen voor OpenPLi 2.1.
Het voordeel van Github is dat mijn lijsten na een update niet meer handmatig hoeven te worden gecommit, dit gaat volledig automatisch in de nightly builds van onze images.
Voor de volledigheid, dit geldt alléén voor de E2 lijsten, ik ben gestopt met het verder bijhouden en uitbrengen van nieuwe E1 lijsten.
Binnenkort gaan ook de lijsten van Hans (hro) beschikbaar komen via Github, en mochten zich ooit meerdere settings makers melden, dient dat ook via Github te gebeuren, voor vragen hierover kan je altijd bij ons of bij mij terecht.
Bovenstaande heeft ook gevolgen voor Henksat Settings pagina op ons forum, zie hier: http://openpli.org/d...nksat-settings/
Daar worden de lijsten nu nog aangeboden in zowel tar.gz als in Zip formaat, in de toekomst gaan hier alleen E2 lijsten beschikbaar komen in Zip formaat, de E1 lijsten worden hier dus niet meer geupdate.
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #354
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #355
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #356
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #357
Posted 23 June 2012 - 11:06
Kan iemand uitleggen wat fastscan eigenlijk doet?
Mogelijk belangrijk i.v.m. volgorde laden van lijst van Henk.
Als ik Henks lijst geladen heb moet is daarna eerst een fastscan doen om de HD kanalen van CanalDigital te zien!!
Heb een DM800HD, DM500 en openpli.
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #358
Posted 23 June 2012 - 12:11
De OpenPLi images hebben de optie voor mensen die verder niks met hun box doen, en misschien zo'n standaard CDS ontvanger gewend zijn, die fastscan tabel in te lezen zodat dezelfde kanaallijst ontstaat.
Het zou niet nodig moeten zijn om deze te gebruiken als je een lijst van elders gebruikt, dus wellicht kan Henk hier wat meer over zeggen.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #359
Posted 23 June 2012 - 12:49
Het zou niet nodig moeten zijn om deze te gebruiken als je een lijst van elders gebruikt, dus wellicht kan Henk hier wat meer over zeggen.
Nee, zou niet nodig moeten zijn, maar gebeurt wel vaker, een scan lost dit dan wel vaker op. Dit hoeft overigens geen fastscan te zijn.
Oorzaak hebben we het al vaker over gehad, mogelijk ligt dit in de frequentieafwijking die elke tuner heeft.
Kijk, een zender wordt gevonden door te zappen naar een bepaalde frequentie, en binnen een vaste range van iets eronder of iets erboven, moet de tuner een lock krijgen. Als deze lock er is krijg je beeld.
Stel dat de frequentie`s in mijn lijst iets onder de "theoretische" frequentie vallen, en jouw tuner een afwijking naar boven heeft, dan kan het zijn dat de range te groot wordt en de tuner dus niet kan locken.
Als je dan gaat scannen, op de theoretische frequentie in de satellites.xml, dan valt ie wel binnen de range en zal nieuwe frequenties gaan toekennen aan de zenders en deze doen het dan wél.
Gelukkig komt dit maar maar heel zelden voor, ik heb het zelf op de vele boxen die hier de revue passeren nog nooit meegemaakt.
Mogelijk speelt niet alleen de tuner, maar ook de LNB en/of schotelafstelling hierin een rol.
Edit: Uit belangstelling in bovenstaand probleem, is het een originele DM800 of een clone?
Re: Henksat Settings Downloadpagina online #360
15 user(s) are reading this topic
0 members, 15 guests, 0 anonymous users