Jump to content


Photo

Hanger, alles staat stil


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

Re: Hanger, alles staat stil #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 12 January 2021 - 19:07

Het is wel heel raar dat er zoveel verschillende meldingen zijn, ik draai niet anders dan develop in mijn huiskamerbox (VuUltimo4k) en heb nog niet één vastloper gehad maar dat kan ook aan mijn kijkgedrag liggen, ik kijk eigenlijk alleen NPO en die zijn niet gecodeerd....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hanger, alles staat stil #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2021 - 19:22

@Erik, bedankt voor je reactie. Ik vind het bijzonder eerlijk dat je dit probleem meldt. Sommige anderen zouden het zeker niet melden.

 

Het probleem waar MIPS-ontvangers-eigenaars nu tegen lopen (hopelijk: liepen) was een combinatie van drie problemen die samen dit opleverden. Eén van de problemen was mijn schuld, ik kan kort of lang kletsen, maar het is niet anders. Waar gehakt wordt vallen spaanders... Heeft te maken met experimentele opname van Broadcom transcoding in Enigma, wat nog best lastig is, het "past" niet zo goed in Enigma. De bedoeling is dat dat straks allemaal werkt, dan kunnen we streamproxy afschaffen en dat lost heel wat klachten op (zoals: problemen met authenticatie en verkeerde geluidsspoor).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hanger, alles staat stil #23 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 12 January 2021 - 19:26

Ik heb er 2 en kijk voornamelijk NPO (niet gecodeerd) en Discovery/History (gecodeerd) en heb dus eigenlijk nergen last van terwijl beiden 8.0r draaien. Alles via Ziggo...

 

Het is wel heel raar dat er zoveel verschillende meldingen zijn, ik draai niet anders dan develop in mijn huiskamerbox (VuUltimo4k) en heb nog niet één vastloper gehad maar dat kan ook aan mijn kijkgedrag liggen, ik kijk eigenlijk alleen NPO en die zijn niet gecodeerd....


Edited by catastrofus, 12 January 2021 - 19:32.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Hanger, alles staat stil #24 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2021 - 19:28

Ik vermoed dat mensen die ook rtl4/5/7/8 sbs 6/9 kijken de problemen hebben. Deze zenders is sinds gister iets met de codering. NPO 1/2/3 reageren normaal in Oscam de andere zenders leveren een hoop logging op die eerder gepost is

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Hanger, alles staat stil #25 Junior

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2021 - 19:49

Hierbij wil ik graag mijn ervaringen delen in de hoop het probleem te kunnen tackelen.
Zoals ik ook in het OpenPLi 8.0 draadje heb gemeld, hebben de Vu+ van mijzelf en meerdere kennissen sinds gisteren en vandaag last gehad van hangers. Op deze apparaten draait OpenPLi 7.2, 7.3 en 8.0 alsmede OScam (verschillende versies).
Bij iedereen die ik sprak, bleef het beeld stilstaan van de uitzending welke op dat moment aan de gang was maar het geluid speelde wel door. De klok bleef stilstaan op de tijd van het moment van hangen.
Bij allen stond op dat moment Ziggo RTL4 en Ziggo SBS6 op.
Er kwam géén groen crash scherm en ik heb helaas nog geen logs kunnen vastleggen. De box was niet meer te bedienen via de afstandsbediening en niet meer benaderbaar via telnet en http, enkel na een volledige herstart (voeding uit/aan) werkte deze weer.

Ook is inmiddels bekend dat volgens de website TotaalTV sinds gisterochtend bij Ziggo een probleem is opgetreden met versleutelde kanalen en men daarna diverse kanalen Free to Air heeft geschakeld, waarna ook de genoemde vreemde logmeldingen in OScam verschenen.
Dus ik denk, dat is wellicht geen toeval... Zou het kunnen dat OScam niet goed met de vreemde meldingen omgaat en er bijv. ergens een buffer overflow (of wat dan ook) optreedt?

Edited by Junior, 12 January 2021 - 19:52.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Re: Hanger, alles staat stil #26 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 12 January 2021 - 20:04

Zou zomaar kunnen aangezien alle embedded Linux varianten (op de STB's) alle externe plugins (en daar is Oscam 1 van) als root draaien.

 

Oeps, eigen mening zonder enige kennis van zaken dus. :mellow:


Edited by catastrofus, 12 January 2021 - 20:08.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Hanger, alles staat stil #27 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 12 January 2021 - 20:16

Klopt, ook nu met PLI-7.3 twee maal de boel vast. De geplande timers van Ziggo kanalen welke voor vanavond gepland stonden vervangen door de CD kanalen.

Dus vanavond even geen Ziggo maar satelliet.

 

Blijkt dat de gecodeerde kanalen van Ziggo problemen veroorzaken.

 

Morgen PLI 8 weer erop.



Re: Hanger, alles staat stil #28 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 12 January 2021 - 20:24

Lijkt het ook op de CD problemen van de jaarwisseling?

Re: Hanger, alles staat stil #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 12 January 2021 - 20:29

Lijkt het ook op de CD problemen van de jaarwisseling?

Daar lijkt het inderdaad op.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hanger, alles staat stil #30 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 12 January 2021 - 20:39

Hier ook nog even een melding van een maatje van mij. Hij heeft een Uno 4Kse en identiek kijkgedrag als ondergetekende, veel opnemen en vertraagd kijken. Hem viel zojuist voor het eerst op dat er iets gaande was. Hij had het idee dat aan het einde van een weergave van een eerdere opname gerelateerd is aan dit probleem. Ik waag te betwijfelen of dit zo is. 
Het is inmiddels wel duidelijk dat het op eender welke firmware speelt. Hier vanavond inmiddels alweer twee hangers gehad vanavond. Geen respons, geen telnet mogelijk en box is ook niet te pingen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hanger, alles staat stil #31 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 12 January 2021 - 20:53

Hoe kan dat dan? Het enige dat tussen het ingaande signaal en het tv scherm staat is de chipset & oscam. Ik wil deze (laatst genoemde) extension niet gelijk de schuld geven maar hoe kan iets raars in de codering een hele stb ophangen?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Hanger, alles staat stil #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 12 January 2021 - 20:59

Hoe kan dat dan? Het enige dat tussen het ingaande signaal en het tv scherm staat is de chipset & oscam. Ik wil deze (laatst genoemde) extension niet gelijk de schuld geven maar hoe kan iets raars in de codering een hele stb ophangen?

Of Oscam de ‘schuldige’ is, dat is nog niet met zekerheid vastgesteld. Gisteren was ik overtuigd van niet. Na de perikelen van vandaag begin ik meer en meer te twijfelen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hanger, alles staat stil #33 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 12 January 2021 - 21:06

Als ik kijk naar de problemen met Ziggo dan lijken die aardig op die van CDS/TVV. Zeker omdat nu ook arm stb's betrokken zijn.

Maar goed, het is maar een gok van me en uiteindelijk zal de oorzaak heel ergens anders liggen vermoed ik.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Hanger, alles staat stil #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 12 January 2021 - 21:46

Het is gewoon strontvervelend. Je hebt zelf een kaart en nog hangt het van bagger aan elkaar. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hanger, alles staat stil #35 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2021 - 23:09

Een paar dagen geleden ook een probleem met opname en kijken met een VU solo2.

We zaten tv te kijken, mijn vrouw had een opname in de timer gezet en die startte ook netjes.

Tijdens de opname de box uitgezet met de ab en de volgende ochtend leek hij nog op te nemen.

Box reageerde alleen nergens meer op. Via de schakelaar achterop uitgezet en weer opgestart.

Daarna leek alles weer te werken en ook de opname stond er op, ruim 9 uur dus hij was niet gestopt met de opname en qua bediening vastgelopen.

Daarvoor al een paar keer gehad dat de opname niet gestart werd terwijl deze wel in de timer gezet was.

 

Na reset en schone flash geen problemen meer.

Pli8 en officiele CD kaart.

Logfiles heb ik helaas niet.

 

Joop


Edited by jcva, 12 January 2021 - 23:10.


Re: Hanger, alles staat stil #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 13 January 2021 - 00:12

@jvca

 

Dit probleem is onlangs opgelost door Erik Slagter.

Het heeft 'even' gekost maar uiteindelijk was er resultaat.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hanger, alles staat stil #37 Junior

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 02:33

Gezien de vele “trying to descramble ... CAID 0000 ... “ meldingen in de logfile (zie plaatje) kan ik me voorstellen dat de dvbapi na verloop van tijd problemen geeft.
Dat kan verklaren waarom het beeld stilstaat maar het geluid wel doorloopt.
Dus heb ik nu als workaround eens I:0000 in de file oscam.dvbapi gezet (en oscam herstart, uiteraard).
Ik houd jullie op de hoogte of het probleem nu wegblijft.

Attached Files


Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Re: Hanger, alles staat stil #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 January 2021 - 05:04

Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat de providers dit expres doen om te 'testen' hoe ze Open boxen kunnen blokkeren. Op officiële boxen van CDS en nu ook Ziggo/UPC geen enkel probleem gezien of gehoord. Het speelt alleen op 'hobby'-ontvangers. Het zal ook geen OpenPli probleem 'en-sec' zijn. Mijn VU+Zero4K draait VTi (wel met OScam 11603) en die stond ook vast...
Zelfde spelletje als bij Open Uitzending Gemist.. Bewust de boel saboteren om je te dwingen naar 'hun' apparatuur over te stappen waar die functies natuurlijk wel werken...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hanger, alles staat stil #39 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 13 January 2021 - 05:37

Gisteren dus alle geplande opnames aangepast zodat deze van CD worden opgenomen ipv Ziggo en geen enkel probleem. STB was deze morgen NIET uitgevallen en alle opnames zijn gemaakt.

Het is dus echt een Ziggo dingetje want ik lees ook van niemand dat die problemen heeft met bv Caiway.



Re: Hanger, alles staat stil #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 January 2021 - 07:58

Hier gisteren ook twee vasthangers gehad met opnames via Ziggo op een ultimo 4K. Vreemd

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users