Jump to content


Photo

Hanger, alles staat stil


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

Re: Hanger, alles staat stil #41 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 13 January 2021 - 08:18

Storing bij ziggo lijkt voorbij e.e.a is weer gecodeerd

 

(ecm) dvbapiau (0604@000000/000B/4C06/44:E311154B2B2E52F6EA12ED557A341A8D): found (309 ms) by lower_ziggo (L/2/4/4) - RTL 5 HD


Edited by _HarmeN, 13 January 2021 - 08:19.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Hanger, alles staat stil #42 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 January 2021 - 09:43

Waarom zijn jullie ECM tijden zo hoog? Ziggo heeft gemiddeld 178ms en CDS 330ms. HD+ op 158ms. Mijn kaarten zitten aan een RasPi met USB lezers notabene.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hanger, alles staat stil #43 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 13 January 2021 - 10:13

Ik hoop inderdaad dat het geneuzel bij Ziggo voorbij is en dat de stabiliteit terugkeert.

 

De volgende vraag blijft vooralsnog onbeantwoord. Als een storing bij een provider een enigma settopbox volledig ‘plat’ kan gooien, dan is dat een kwalijke zaak. Er is nog steeds geen log waarin daadwerkelijk duidelijk wordt wat er precies gebeurt. Na tests met diverse versies van OpenPLi, (what else?) ben ik voorlopig op mijn meest gebruikte hardware weer op Release. De rest staat weer op Develop zoals gebruikelijk.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hanger, alles staat stil #44 Junior

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 10:31

Gezien de vele “trying to descramble ... CAID 0000 ... “ meldingen in de logfile (zie plaatje) kan ik me voorstellen dat de dvbapi na verloop van tijd problemen geeft.
Dat kan verklaren waarom het beeld stilstaat maar het geluid wel doorloopt.
Dus heb ik nu als workaround eens I:0000 in de file oscam.dvbapi gezet (en oscam herstart, uiteraard).
Ik houd jullie op de hoogte of het probleem nu wegblijft.


Deze aanpassing heb ik trouwens weer terug moeten draaien, omdat de Ziggo zenders nu helemaal niet meer wilden decoderen.
En inderdaad, de Ziggo zenders zijn nu weer gecodeerd, dus het probleem is (voorlopig?) weer van de baan.
Inmiddels ben ik er steeds meer van overtuigd van geraakt dat de dvbapi over de rooie ging van de vele “trying to descramble” meldingen.
Wellicht dat in die richting de oplossing gezocht moet worden om dit in de toekomst te voorkomen.
Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Re: Hanger, alles staat stil #45 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 13 January 2021 - 10:47

Waarom zijn jullie ECM tijden zo hoog? Ziggo heeft gemiddeld 178ms en CDS 330ms. HD+ op 158ms. Mijn kaarten zitten aan een RasPi met USB lezers notabene.

 

Dit zijn de tijden van een ultimo4k, misschien heb ik iets niet goed staan 

 

[reader]
label                         = lower_ziggo
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0604
boxkey                        = XX
rsakey                        = XX
ecmwhitelist                  = 0604:44,4C
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
chid                          = 0604XXX
group                         = 1
blockemm-unknown              = 1
lb_weight                     = 500
cccreshare                    = 1
auprovid                      = XX

Edited by _HarmeN, 13 January 2021 - 10:49.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Hanger, alles staat stil #46 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 13 January 2021 - 10:53

Waarom zijn jullie ECM tijden zo hoog? Ziggo heeft gemiddeld 178ms en CDS 330ms. HD+ op 158ms. Mijn kaarten zitten aan een RasPi met USB lezers notabene.

Wat maakt dat nou weer uit, wat boeit het nu dat de ecm tijden zo 'hoog' zijn als je 9 seconden 'tijd' hebt op satelliet en 20 op de kabel?

 

@_Harmen, je hebt niets verkeerd staan en laat je aub niet van de wijs brengen, 309ms is niets mis mee.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hanger, alles staat stil #47 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 13 January 2021 - 11:26

hooguit

 

mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
 
die heb ik beiden op 600 staan en autospeed 0
 
ecmwhitelist is volgens mij ook niet nodig evenals blockemm-unknown
Edoch als dit alles werkt, niet aankomen niet
 
 


Re: Hanger, alles staat stil #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 13 January 2021 - 11:32

De ecmwhitelist vangt wel de lange Viacces ecm's op dus is het wel aan te raden die te handhaven, hij wordt wel meegeteld in het 'strafsysteem' 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hanger, alles staat stil #49 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 13 January 2021 - 11:51

De ecmwhitelist vangt wel de lange Viacces ecm's op dus is het wel aan te raden die te handhaven, hij wordt wel meegeteld in het 'strafsysteem' 

 

Ha die Tech - uhm VIAccess en Ziggo die moet je me even uitleggen? 



Re: Hanger, alles staat stil #50 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 13 January 2021 - 22:42

You got me :) die heb je voor Ziggo niet nodig, iknwas ff in de bonen met CD :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hanger, alles staat stil #51 Pieter_b

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2021 - 19:45

De laatste post is al weer anderhalve week oud, maar het genoemde probleem is bij mij nu ook een aantal keren voorgekomen.

Dus box uit en dan hangt hij, eventuele opnames lopen wel door totdat de stroom er af gaat. Als je er geen erg in hebt neemt hij de hele nachtprogrammering op!

Gebruikte spullen hier: een Duo, Open Pli 8 met 2xS en 1C met Ziggo als kabelprovider en zowel de zender waar hij op stond, als de opgenomen zender waren ongecodeerd.

Maar het gebeurt dus ook wel eens als er helemaal niets opgenomen wordt.

Lastig, maar wel opgelucht dat het een bekend probleem is, nu alleen de oplossing nog.



Re: Hanger, alles staat stil #52 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 23 January 2021 - 19:54

Al een update gedaan?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hanger, alles staat stil #53 Pieter_b

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2021 - 12:50

Ja, de laatste update heb ik er op gezet, zowel voor al na de update komt dit probleem voor. Gemiddeld 1 à 2 keer in de week.

Ik heb boven een Uno staan met alleen een kabeltuner en deze heeft het probleem (nog) niet.


Edited by Pieter_b, 30 January 2021 - 12:52.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users