Jump to content


Photo

Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger.


  • This topic is locked This topic is locked
64 replies to this topic

#1 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 19:34

Bij de 2de keer zoek hij wel maar vind er maar 2 van de 4.

 

Ik was aan het uitzoeken waarom openwebif niet werkte iemand hier boven schreef dat het met oscam te maken heeft en heb ik de box schoon geflasht zonder oscam en de uitkomst is dat zonder oscam openwebif wel werkt en de box niet meer vastloopt.

 

Dus er is een conflict tussen openwebif en oscam.

https://forums.openp...10#entry1301006


Edited by Solo-2, 13 January 2021 - 19:35.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #2 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 19:47

Ik denk dat Oscam een probleem heeft met FTA zenders en daardoor loopt de box vast daar lijkt het meer op.

Het probleem doet zich alleen voor bij streaming.


Edited by Solo-2, 13 January 2021 - 19:50.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #3 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 20:06

Dus de BUG zit in Oscam r11678 die een probleem heeft met het streamen van zenders FTA en code.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #4 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 13 January 2021 - 20:08

En wat was er dan aan de hand met die stb bezitters die gewoon tv aan het kijken waren? Voordat hun box vast zat?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #5 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 20:23

En wat was er dan aan de hand met die stb bezitters die gewoon tv aan het kijken waren? Voordat hun box vast zat?

Zal ook wel door Oscam veroorzaakt worden.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #6 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 20:33

Ja, de box loop vast als deze FTA zenders streamt.

 

Er zit dus een vreemde bug in Oscam.


Edited by Solo-2, 13 January 2021 - 20:35.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 13 January 2021 - 20:37

Hoezo streamen? Of kijken? Of opname?

Ik ga voorlopig voor deze oorzaak: https://forums.openp...-3#entry1303868

Tenzij iemand meldt dat ergens anders de oorzaak lag.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #8 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 20:41

Bij mij is het streamen van FTA zenders dan loopt de box vast als oscam is geïnstalleerd.

 

Kijken via tv naar FTA zenders heb ik nog geen vastloper gehad.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #9 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 21:04

Heb nog 1 keer alles opnieuw schoon geïnstalleerd met alleen Oscam, de box opnieuw opgestart toen via de pc een stream gestart eerst is er wel beeld maar zap je een paar keer loopt alles vast en zie je een spinner op de tv beeld blijft wel lopen. zap alleen in de Duitse FTA zenders via openwebif.

Attached Files


Edited by Solo-2, 13 January 2021 - 21:09.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #10 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 13 January 2021 - 21:19

Dan heb jij een heel ander probleem dan waar ik het over had. Als jij dat vandaag nu nog hebt zou ik er een apart topic aan wijden want je hebt gewoon een streaming isue.


Edited by catastrofus, 13 January 2021 - 21:20.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 13 January 2021 - 21:27

Ik vraag mij af of jouw probleem ook maar iets met OP 8.0 van doen heeft. De discussie over Oscam, streamen, FTA zenders etc. maken het enkel maar onduidelijker. Ik stream 24/7 van mijn Ultimo 4K naar een simpel ontvangertje op de slaapkamer. Behoudens de twee periodes waarbij eerst M7 een probleem bleek te hebben en (eer)gisteren had Ziggo iets ‘soortgelijks’ zodat ook zij verschillende zenders FTA moesten doorgeven, heb ik zelden of nooit de door jou genoemde issues. Een derde ontvanger haalt ook nog vaak de sleutels van de Ultimo 4K via het delen van het account als 2nd_box wat ook nog probleemloos werkt tot onlangs. Immers als de Ultimo 4K onderuit gaat, dan gaat uiteraard de rest mee. Ik overweeg dus om jouw hele relaas af te splitsen uit het 8.0 topic.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 January 2021 - 21:31

Kan nog gerelateerd zijn met Erik zijn werk rond streaming en transscoding, ik begreep laatst dat de VU+ MIPS boxen nog wat problematisch waren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #13 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 21:38

Oscam heeft toch niks te maken met FTA zenders?

 

ik haal net de kaart eruit van CD en toen werkte het wel ik snap het niet meer.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #14 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 21:55

Kaart weer in de box, box van de stroom, box opstarten en het probleem is weer terug.

Nu moet het nog opgelost worden.

 

Bug is nu wel bekend. :)


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 13 January 2021 - 21:56

Ik sta niet te kijken van een bijna defecte voeding of een lnb die lastig gaat doen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #16 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2021 - 22:01

Dan heb jij niet goed gelezen.

 

Installeer ik oscam niet dan is het probleem er ook niet.

 

Het enige wat nog zou kunnen is dat de kaart een probleem heeft zou een kaart van cd dit kunnen veroorzaken?


Edited by Solo-2, 13 January 2021 - 22:05.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #17 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 00:22

De titel moet zijn dat Openpli 8.0 met openwebif niet streamd naar pc als oscam is geinstalleerd.

 

Openpli 7.3 heeft deze problemen niet dus is het wel een Openpli 8.0 probleem.

 

Je kunt hier op het forum gewoon geen bugs melden op het ligt gelijk aan de hardware van de eigenaar ik heb hier al heel wat bugs gemeld en altijd kreeg ik te horen dat het aan mijn hardware lag en nooit was dat het geval, ook nu niet want alle problemen zijn weg als ik terug ga naar Openpli 7.3.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #18 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 00:35

Vreemde problemen in de titel moet zijn de box loopt vast ik krijg de indruk dat het probleem niet in de wereld mag komen zal wel een groot probleem zijn bij openpli.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 January 2021 - 01:24

In plaats van piepen zou je misschien ook even kunnen helpen met beter debuggen, in plaats van "het werkt niet" roepen en vingerwijzen.

Daar heeft niemand wat aan, en zal zeker niet voor een snellere oplossing zorgen. En dat zelfde geldt voor speculatie zonder verstand van zaken.

 

Zenders die in FTA uitzenden hebben geen enkele relatie met een CAM (soft or otherwise). Een CAM komt alleen in beeld als er in de stream staat dat deze geencrypteerd is. Dus een van de problemen zou kunnen zijn dat die flag (nog) aan staat, maar er geen CA informatie wordt meegestuurd. In dat geval krijgt de CAM rotzooi binnen, en het is maar de vraag hoe deze er mee om gaat.

 

Het zou goed kunnen dat CI modules en de eigen provider hardware met ingebouwde cardreader (en dus ook een softcam) hardcoded filteren op CAID, en dan heb je dit probleem niet. Ik denk dat dit ook zo is voor Oscam configuraties waar de readers voorzien zijn van een CAID. Ik heb dat in ieder geval, en geen enkele hanger gehad ten tijde van de M7 ellende.

 

Dus dat zou een verklaring kunnen zijn voor het Oscam hanger probleem icm met het recente M7 of Ziggo gestuntel. Maar als je het continue komt reproduceren, en je hebt het ook op bv de duitse FTA zenders, dan heb je dit probleem dus niet.

 

Het tweede probleem dat momenteel speelt is een bug in de MIPS versie van glibc, die in OpenEmbedded "Zeus" zit, welke de basis vormt voor OpenPLi 8.

 

Deze bug zorgt er voor dat interrupt signals niet / niet goed worden verwerkt, waardoor de filepump die in de achtergrond onvangen data naar een file (opname) of stream stuurt, gaat hangen (loopen). De meeste problemen daarmee zijn in de release vanaf 4 januari opgelost, maar er was nog een openstaand probleem die nog steeds voor hangers zorgt, op trage Broadcom MIPS boxen. En de Solo (en Solo 2) vallen daar onder.

 

Dus dit probleem zou je wel eens kunnen hebben, een oplossing hiervoor wordt momenteel getest, je zou de develop image van morgen kunnen proberen, daar zit deze fix al in.

 

En het laatste punt is dat dat er hard gewerkt wordt om het gedrocht dat "streamproxy" heet uit de image te slopen, en de streaming door Enigma zelf te verzorgen. Voor een aantal merken (xtrend, mutant, etc) is dat al zo, maar voor anderen (met name VU+) is de streamproxy nodig, en dat levert allerlei ellende op. Dat werk is in develop al een stuk verder dan in release, dat zou ook nog mee kunnen spelen.

 

Achteraf gezien hadden we wellicht een langere RC tijd moeten inlassen zodat meer mensen het (beter) hadden kunnen testen, en daarvoor moet ik dan wellicht het boetekleed aan trekken. Mijn gezondheid laat flink te wensen over, ik heb het afgelopen jaar alle OE werk zowat in mijn eentje moeten doen (wegens ziekte bij anderen), en ik wilde de release de deur uit hebben zodat ik met een gerust hart een sabbatical kon inlassen.

 

Het is wat het is, voor ons is het ook maar vrije tijd werk, en waar gehakt wordt vallen spaanders... ;)


Edited by WanWizard, 14 January 2021 - 01:30.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #20 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 09:04

Ik blijf het hel raar vinden hoe het Openpli team omgaat met BUG meldingen je kunt steeds duidelijk lezen dat jullie het op mijn hardware gooien.

Ik meld hier al hel veel jaren bugs en het lag nooit aan mijn hardware.

 

Ook nu lees ik dat ik geen verstand van zaken heb en bedankt, ik heb het probleem ontdekt, heb het probleem in kaart gebracht, heb het probleem gemeld.

 

De enige die aan vingerwijzen doet is Frenske.

 

antwoord op jouw vraag: En toch loopt het vast als je oscam installeert en een kaart in de ontvanger hebt, meerdere keren getest.

 

Jullie bugs komen steeds bij ons terecht en ik wordt steeds niet serieus genomen.

 

Die eerste 2 regels vind ik best wel erg die jij daar schrijft, zeker omdat de bugs van jullie afkomstig zijn.

Jullie hebben dus wel verstand van zaken zo schrijf jij het, dan is het ook aan jullie om die bug te fixen zonder ruzie te maken met de melder maar dat doen jullie wel.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users