Jump to content


Photo

Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger.


  • This topic is locked This topic is locked
64 replies to this topic

Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #21 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 14 January 2021 - 09:38

@WanWizard Ik denk niet dat de release er te vroeg uit is gegaan. Met een nieuwe OE zal er altijd wat bovenwater komen en dat is niet zo gek als je bedenkt dat OpenPLi op ca. 74 verschillende type ontvangers wordt gebruikt.

 

@Solo-2 Het lastige is om een probleem te duiden zonder dat er log files of andere data beschikbaar is, ik heb o.a. nog geen enkele vastloper gehad b.t.w. ik gebruik alleen DVB-S..


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2021 - 11:02

Dan heb jij niet goed gelezen.

 

Installeer ik oscam niet dan is het probleem er ook niet.

 

Het enige wat nog zou kunnen is dat de kaart een probleem heeft zou een kaart van cd dit kunnen veroorzaken?

Je hoeft oscam toch niet te deinstalleren maar gewoon even uitzetten in het softcam menu? Het lijkt mij sterk dat oscam roet in het eten gooit bij een fta zender


73's

PE1AQZ


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 14 January 2021 - 13:13

Jullie hebben dus wel verstand van zaken zo schrijf jij het, dan is het ook aan jullie om die bug te fixen zonder ruzie te maken met de melder maar dat doen jullie wel.

Nogal lastig als een provider ervoor zorgt dat de boel in het honderd loopt, dat is geen bug.

 

Simpel voorbeeld: jouw pc is okee maar nu heeft jou provider een storing en ligt de internetverbinding eruit , ga je dan microsoft bellen omdat je geen internet hebt?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #24 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 15:23

Het heeft helemaal geen zin om op het forum een bug te melden je krijgt hier zo veel tegenwind dat de fun om het op te lossen wel weg is ik ga hier dan ook niet meer mee aan de slag.

 

het probleem heeft niks met een provider te maken.

 

Ben het openpli team nu wel echt zat hoe zij omgaan met mensen die een bug melden.

 

Tot ziens.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 January 2021 - 15:53

Waar dan wel mee? Want jij was de expert in deze heb je omstandig uitgelegd.

 

Dus ik wil nu graag van je weten:

  • wat hebben wij precies fout gedaan?
  • waar in de code gebeurd dat?
  • wat moeten we aanpassen om het probleem op te lossen?

Ik heb hierboven toch duidelijk uitgelegd wat wij denken dat er aan de hand zou kunnen zijn, en waar we aan werken. Daar komt geen enkele inhoudelijke reactie op, je blijft op de man spelen.

 

En mag ik je nog even wijzen op het feit dat we hier tientallen uren per week aan vrije tijd in stoppen, en jij daar gratis van gebruik mag maken. Dus als dat je niet bevalt, staat het je volledig vrij om daar mee te stoppen, want je moet niet denken dat jou attitude ten aanzien van onze inspanningen mij motiveert om in dit probleem te duiken. Je mag natuurlijk altijd kiezen om mijn uurtarief te betalen, en dan ga ik met alle liefde voor je aan de slag...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #26 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 16:34

Ik heb alles nu wel tig keer uitgelegd als het nu nog onduidelijk is dan ligt het echt aan jullie.

 

Ik blijf niet aan de gang lees het dan nog maar eens door, moeilijk is het niet.

 

Als ik een bug meld en er komt zo veel weerstand en dat is niet de eerste keer, is elke keer zo dat ik tegen een muur bots als ik een bug meld en een keer houd het op en dat is voor mij dus nu.

 

Veel succes met het verder debuggen van Openpli.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 January 2021 - 16:58

Je meld geen bug, je meld een geobserveerd gedrag.

 

En dan verwacht je van ons dat we onze kristallen bol boven water halen, alles uit ons handen laten vallen, en per direct jou probleem oplossen. En zo werkt het niet.

 

Als je ons niks aanlevert waarmee we kunnen constateren wat er ten grondslag ligt aan het geobserveerde gedrag (bug of niet), dan hebben we veel meer informatie nodig, en moeten we het kunnen reproduceren. En als beide niet lukt, dan kun je nog maanden hoog van de toren blazen, maar dan gebeurd er echt werkelijk helemaal niks.

 

Dat heeft niks te maken met weerstand, maar met het feit dat we helemaal NIKS kunnen met jou opmerkingen. Dat is net als je garage bellen met de mededeling "mijn auto doet het niet", en dan van de garage verwachten dat hij magisch ineens weer start zonder dat je de auto langs brengt zodat een monteur op zoek kan naar de storing.

 

Dus nogmaals: je hebt tegengesproken dat je geen kennis van zaken hebt, dus kom maar op met die informatie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2021 - 17:00

Nou je start vraag is anders zeer wazig

''Bij de 2de keer zoek hij wel maar vind er maar 2 van de 4.''
appels, peren, kabel zenders, satelliet zenders? ik word er geen wijs uit hoor. :wacko:  

En dan je opmerking

Ik blijf niet aan de gang lees het dan nog maar eens door, moeilijk is het niet.
Dan kom je er zelf toch wel uit als ik dit laatste lees :D

73's

PE1AQZ


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 14 January 2021 - 17:06

het probleem heeft niks met een provider te maken.

 

Typisch antwoord van iemand die alleen gefocust is op zijn probleem maar niet verder kijkt dan zijn neus lang is en niet in de gaten heeft dat deze melding reeds vele malen is gemeld op het forum, ook is er reeds uitvoerig uitleg gegeven over wat het probleem kan zijn en wat het eventueel triggert en dan probeer jij mij uit te leggen dat het geen provider (hetzij kabel of satelliet) gerelateerd probleem is?

Toch vreemd dat reacties uit de andere topics wel die kant opwijzen....

 

Dan ga ik ervan uit dat je dat inderdaad kunt onderbouwen door allerlei (debug)logs aan te leveren, daar kunnen wij iets mee.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #30 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 17:26

Ze blijven mij tot de laatste millimeter als mens afkraken en dat heb ik hier wel vaker gezien ik ga niks aanlevener ik heb niet eens een abo op mijn kaart, openpli 7.3 heeft dit probleem niet ik ga niks debuggen ik gun jullie dat niet.

 

Ik flash een ander image vti of welke dan ook maar geen openpli meer.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 January 2021 - 17:31

ik ga niks aanlevener ik heb niet eens een abo op mijn kaart


Kijk je via CardSharing dan? Lekker bezig...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 January 2021 - 17:34

Als het probleem ook op treed op de duitse FTA zenders, dan is het ziggo/M7 probleem hier geen oorzaak, dat had ik al eerder geschreven.

 

Ik heb net even een entry-level broadcom MIPS box van 8.0-release voorzien, en wat me daar op valt is dat ook op linux niveau er problemen lijken te zijn met signaling. Zo werkt het "kill" commando niet meer.

 

Dit betekent bijvoorbeeld dat elke keer als je je softcam restart, de oude processen blijven draaien, en er (in het geval van oscam) 2 nieuwe bijkomen.

 

Ik kan me voorstellen dat op een box met weinig memory, in combinatie met veel netwerk activiteit (streaming, NAS opnames) dit tot vastlopen kan leiden, ik kreeg na 3 keer herstarten al hikken en stotteren in het beeld bij het kijken. En dan is het ook logisch dat bij verwijderen van Oscam er geen probleem is (dan lopen er geen processen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 January 2021 - 17:37

Ze blijven mij tot de laatste millimeter als mens afkraken en dat heb ik hier wel vaker gezien.

 

Wat minder hoog van de toren blazen wil dan wel eens helpen. Je hebt helemaal niks van ons te eisen, alleen met medewerking gaat er wat gebeuren.

 

ik ga niks aanlevener ik heb niet eens een abo op mijn kaart, openpli 7.3 heeft dit probleem niet ik ga niks debuggen ik gun jullie dat niet.

 

En dan EIS je dat wij jou probleem, waaraan je geen enkele medewerking wilt verlenen, gaan oplossen?

 

Ik flash een ander image vti of welke dan ook maar geen openpli meer.

 

Prima, daar liggen wij niet wakker van, we doen het tenslotte niet voor jou.


 


Edited by WanWizard, 14 January 2021 - 17:37.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #34 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 17:45

Ik moet hier ook alles 10 keer vertellen.

 

Ik kijk alleen FTA en heb de kaart er in zitten voor de freetoview zenders is verder niet belangrijk.

 

Probleem speelt niet bij openpli 7.3 dat zegt al heel veel.

 

Ik heb geen nas installeer gisteren alles schoon ook al vertelt 8.0 en oscam meer niet, geen backup en stream ik dan een zender naar pc met openwebif dan loopt de box vast kan niet moeilijk zijn. zijn jullie nou experts?

 

wat een drama wordt er hier van gemaakt.

 

Nog 1 iemand die zo reageerd als minisiku en je ziet mij hier nier meer terug gewoon te kinderachtig dit.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #35 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2021 - 17:49

Ik ga hier nu mee ophouden, ik reageer niet meer tot ziens dit is echt te gek voor woorden.

 

heb alleen maar een probleem gemeld en ze laten het meteen uit de hand lopen en moet je zien hoe.

 

Ik blaas niks van de toren en ik eis niks dat zijn jou woorden. en zo gaat het dus steeds.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #36 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 14 January 2021 - 17:58

Tschüs


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 January 2021 - 17:59

Dat is allemaal duidelijk, maar daar kan ik niks mee. "speelt niet in 7.3" is net zo iets als tegen je garage zeggen "maar mijn andere auto heeft het niet".

 

7.3-release draait op Yocto Pyro, een OpenEmbedded Linux versie van 2017, 8.0-release draait op Yocto Zeus, van eind vorig jaar. Dus die twee vergelijken is 1 appel vergelijken met een kist citroenen.

 

Die wetenschap helpt ons dus precies nul verder.

 

Ik heb geen Solo v2, maar ik heb een box met eenzelfde SoC gepakt en 8.0 er op gezet. Er lopen al een uur drie parallele streams zonder ook maar enig probleem. Ook continue streams starten en stoppen geeft geen problemen.

 

"stream ik dan een zender naar pc met openwebif dan loopt de box vast kan niet moeilijk zijn" is net zo iets als "als ik linksaf sla valt de motor uit", dan verwacht je dat je garage je op afstand en zonder toegang tot je auto kan vertellen wat het probleem is?

 

Het onmogelijke doe ik direct, maar voor een mirakel moet ik je toch doorverwijzen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #38 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2021 - 18:06

Dag hoor Solo-2 prettige winter :D


Edited by Sagitarius, 14 January 2021 - 18:06.

73's

PE1AQZ


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #39 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 14 January 2021 - 18:21

@solo-2

 

Dus mijn hele PM sessie van vanmorgen waarin ik moeite heb gedaan om jou ter wille te zijn zodat jij eindelijk een keer een logfile opmaakt is ook voor Jan met de bekende korte achternaam geweest?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vreemde problemen met de Solo 2 ontvanger. #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 14 January 2021 - 19:02

Wat ik niet snap is wat men met oscam moet als je alleen FTA kijkt en niet eens zelf een kaart hebt............


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users