Jump to content


Photo

Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat

OpenPLi 8.0

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2021 - 12:14

Mijn nieuwe Gigablue UHD UE heeft OpenPLi 8.0
Af en toe krijg ik bij zappen van T2 naar Sat de melding afstemmen mislukt.

Na een paar keer naar een andere zender zappen lost het probleem op
Weet iemand raad?



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #2 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2021 - 12:46

Probeer eens de instelling te wijzigen waar je het signaalniveau procenten/dB insteld. Tevens de voorkeuren sat/T2 hebben hier ook mee te maken. Het is een driver probleem van Gigablue.

Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 15 January 2021 - 13:42

Betreft het een FBC tuner? Die zijn iets trager dan andere waardoor er mogelijk een timeout optreedt en enigma2 ten onrechte meldt dat er niet kan worden afgestemd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 15 January 2021 - 13:50

Misschien heeft de GB ook last van de door lcd4linux veroorzaakte vertraging zoals ook bij andere modellen schijnt op te treden. Zo ja, déactiveer dan lcd4linux eens tijdelijk. Is het dan beter, dan kan je via de http://ipadresvanjou...cd4linux/config eens spelen met deze waarde om deze te wijzigen van 200 naar 400.

Staat onder global en dan ‘anders’.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #5 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2021 - 14:54

Ad Jork: Ik heb geprobeerd de instelling naar procenten te zetten maar dat helpt niet. Ik heb ook geprobeerd de voorkeur volgorde te veranderen van geen prioriteit naar S/T/C. Maar ook dit helpt niet

Ad Tech: Het betreft een FBC tuner. Ik heb de tunervoorkeur sat op A gezet i.p.v. op auto en de tunervoorkeur T2 op I. Ik heb het gevoel dat dit iets helpt

Ad Frenske: Ik begrijp de term Icd4linux niet en zou niet weten hoe dit uit te schakelen of een instelling te veranderen.

Mijn gevoel zegt wel dat het probleem iets met een vertraging te maken heeft maar ik zou niet weten aan welke "knoppen" ik zou moeten draaien.



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #6 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2021 - 14:58

Opname voorkeur ook wijzigen. Ik heb dezelfde Gigablue en tuners als jij en dezelfde malheur als jij nu hebt ook gehad. Ook denken aan tussendoor een restart voor de zekerheid. Lcd4linux is de gb niet gevoelig voor

Edited by Jork, 15 January 2021 - 15:02.


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #7 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2021 - 15:10

Zodra ik in de gelegenheid ben post ik hier mijn setting kun je testen of dit helpt.

Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #8 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2021 - 15:59

Dank je. Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt.

Ik herstart het apparaat elke dag want 's avonds gaat de spanning eraf.



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #9 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2021 - 18:13

Dit had ook anders gekund. Ik heb maar een paar printscreens toegevoegd. Misschien heb je er wat aan.

Attached Files



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #10 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2021 - 18:13

Betreft het een FBC tuner? Die zijn iets trager dan andere waardoor er mogelijk een timeout optreedt en enigma2 ten onrechte meldt dat er niet kan worden afgestemd.

Kan ik de time out verlengen?



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #11 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2021 - 18:23

Dit had ook anders gekund. Ik heb maar een paar printscreens toegevoegd. Misschien heb je er wat aan.

Dank je, ik ga het proberen.

Welke OpenPLi versie gebruik je?



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #12 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2021 - 18:27

8.0-release 2021-01-11

Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #13 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2021 - 19:51

Ik heb jouw settings overgenomen alhoewel de mijne bijna gelijk waren.

Ik heb nog steeds een probleem.

Gebruik momenteel 8.0 2021-01-05

Ga nog de nieuwe proberen.



Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #14 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 16 January 2021 - 01:11

Valt te proberen, maar dan zou ik als volgende stap eens een OpenPli 7.x versie uitproberen.
Er is ook nog een system plugin satelliteequipmentcontrol, maar dat is wat lastig zonder voldoende kennis en standaard niet nodig.
Ik gebruik nog een wat oudere skin met aantal aanpassingen om deze voor OpenPli geschikt te krijgen.
Hierdoor is het best mogelijk dat mijn Gigablue zap-technisch wat "trager" is geworden waardoor ik er nu niet meer hinder van ondervind.
Timingsproblemen zijn niet makkelijk te traceren.
In mijn situatie kon ik het gewoon meten (met een meerkanaals scope) dat er een "dode zone" zat op de software gestuurde voeding omschakeling tussen lnb-sat en DVB-T2 actieve ext.supply.
Terwijl het onnodig is in normaal bedrijf om hier voeding te gaan afschakelen op welke input dan ook.
Niet vreemd dan was het om het "afstemmen mislukt" langs te zien komen.
Op een gegeven moment was het probleem in mijn geval weg.

Edited by Jork, 16 January 2021 - 01:12.


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #15 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 16 January 2021 - 01:57

Tevens zou ik s'avonds in elk geval wel de spanning erop laten. Je outdoor lnb heeft een bepaalde opwarm/temperatuur lo-drift. Standby is OK.

Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 16 January 2021 - 10:07

Dit had ook anders gekund. Ik heb maar een paar printscreens toegevoegd. Misschien heb je er wat aan.

Bedankt voor de moeite om de screenshots te maken maar in geen enkel scherm staat info die relevant voor het vertraagde zappen kan zijn.

 

[off topic]Ieder zijn ding hoor maar wat een enorme kerstboom skin heb jij zeg, de menu's vind ik erg mooi van die skin maar het second-info scherm is met recht een kerstboom[/off-topic]


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 16 January 2021 - 10:10

In mijn situatie kon ik het gewoon meten (met een meerkanaals scope) dat er een "dode zone" zat op de software gestuurde voeding omschakeling tussen lnb-sat en DVB-T2 actieve ext.supply.

De 5 volt spanning op de DVB-T voor een eventueel extern gevoede antenne, werd inderdaad afgeschakeld, dat is recent aangepast, de 'dode' zone die jij op DVB-S ziet zijn de diseqc commando's welke mogelijk na elke zap verzonden kunnen worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #18 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 16 January 2021 - 12:31

0 Volt continu is geen diseqc commando toch? In elk geval heb ik nu niet meer dat de voeding compleet vertrokken is bij zappen.

Edited by Jork, 16 January 2021 - 12:40.


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 16 January 2021 - 12:42

Je bedoelt op de DVB-T tuner? Dat is afgelopen week inderdaad opgelost :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt soms van T2 naar Sat #20 sirius

  • Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2021 - 12:46

Ik kan OpenPLi 7.3 proberen want de 8.0 versie van 11 jan geeft dezelfde problemen.

Het probleem is bij sat ontvangst niet bij T2 ontvangst.





Also tagged with one or more of these keywords: OpenPLi 8.0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users