Jump to content


Photo

Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2021 - 18:21

Ik heb een vage transparante balk onder in beeld bij uitzendingen van voetbal wedstrijden van ESPN. Met name bij de hoofdcamera die rond de middellijn staat opgesteld. Ik heb hier contact over gehad met zowel ESPN zelf als mijn provider delta. ESPN heeft aangegeven dat er aan het signaal technisch niets is veranderd sinds de overgang van foxsports. Zij en delta geven aan dat er waarschijnlijk software matig iets niet goed zit in de onderliggende instellingen van de vu+ duo 4k. Mijn decoder is zoals eerder aangegeven door WanWizard volledig over gezet van ziggo, mijn vorige provider, naar delta. Mogelijk zit er in dit opzicht iets nog niet goed. Wie zou mij hiermee kunnen helpen? Als ik op zenderinformatie klik zie ik bij elke zender rechts nog wel steeds ziggo 0606 staan. Dat is overigens bij alle zenders. Maar ik weet niet hoe ik dat om kan zetten naar delta, als dat de oorzaak is. De medewerker van delta die ik sprak heeft zelf ook een vu+ en die dacht dat het signaal niet goed wordt gedescrambeld. Ik weet echt niet hoe dit te verhelpen. Maar ik zou graag van die vage balk af zijn.

Graag hulp.

Edited by Steven54, 15 January 2021 - 18:28.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 15 January 2021 - 18:27

Maak er eens een foto van...

Edited by littlesat, 15 January 2021 - 18:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #3 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2021 - 20:11

Zie de vage streep onder in beeld. Die bedoel ik.

En op de tweede foto de informatie balk waar nog altijd ziggo 0606 bij staat terwijl alle software op delta is ingesteld.

Attached Files


Edited by Steven54, 15 January 2021 - 20:19.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 January 2021 - 20:29

Dat ziggo 0606 dit is toch de reader (Label) in de oscam.server file

[reader]
label                         = Ziggo 0606

 


Edited by cobus, 15 January 2021 - 20:30.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #5 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2021 - 20:33

Dat ziggo 0606 dit is toch de reader (Label) in de oscam.server file


Ik heb geen flauw idee. Maar ik dacht misschien is dat (mede) de oorzaak van die streep. Daar wil ik graag vanaf. Ik ben helaas technisch/softwarematig helemaal niet thuis in dit apparaat. Vandaar mijn verzoek om hulp.

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 January 2021 - 20:39

Dat heeft niks met de streep te maken, ik heb geen ESPN dus de streep kan ik niet testen


Edited by cobus, 15 January 2021 - 20:40.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 January 2021 - 21:48

Nee, Delta is 0604.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #8 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 01:12

Hoe kan dat aangepast worden dan? En zou dat vervolgens de oplossing zijn?

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 January 2021 - 09:59

Hoe kan dat aangepast worden dan? En zou dat vervolgens de oplossing zijn?

 

Nee, dat geeft absoluut niet de oplossing die jij voor ogen hebt, het is puur een label, niet meer en niet minder.

 

Je kunt het aanpassen door het label van de reader aan te passen, dat kan in het bestand oscam.server, die staat in /etc/tuxbox/conf/oscam/oscam.server maar ik zou er lekker van afblijven.

 

Die ECM info, want dat is waar jij het over hebt, moet je ergens in een menu uit kunnen zetten. Jij hebt zo te zien een 'losse' plugin op de box gezet die die irritante info geeft, in mijn optiek totaal overbodig omdat je diezelfde info ook al onderin de skin voorbij kunt zien komen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #10 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 16 January 2021 - 10:13

Maar het heeft niets met die vage balk onderin je scherm te maken, want daar mee is het topic gestart. Zie headline:

Allereerst moet je zeker weten dat dit alleen bij deze zender optreedt. Dus projecteer een stilstaand beeld b.v.jpg op je scherm en bekijk de verschillen.

Het zou mij niets verbazen als dit iets met backlight dimming te maken heeft. Als het alleen bij espn is, maak dan eens met webif een screenshot in hoge resolutie en kijk of je het daar ook ziet.

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 16 January 2021 - 10:24

Ik zie geen vage streep onderin alleen de "info bar"


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 January 2021 - 10:27

Dat heb ik vergeten de melden :)

ik heb ook geen enkele vage balk onderin het scherm kunnen ontdekken op één van de ESPN kanalen, ik denk dat we even een screenshot van de topic starter moeten afwachten, misschien bedoelt hij wel iets anders dan we denken....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #13 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 January 2021 - 11:09

Ik zie bij de eerste foto van de TS toch echt een vage balk onderin het beeld. De tweede foto met de informatiebalk en ECM info is niet relevant en leidt de aandacht af.



Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #14 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 11:12

Ik weet wat hij bedoelt, ik zie op plaatje 1 onder de foto een licht door schijnend zwarte balk van link naar recht onder.

Maar heb geen idee hoe je dat moet oplossen.
Misschien een nieuwe flash

Edited by bri3, 16 January 2021 - 11:13.

Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #15 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 16 January 2021 - 11:12

Dat ziggo 0606 kan je weghalen door in menu

Instellingen > systeem > gui instellingen > gebruikersinterface > toon coderingsinfo in de informatiebalk uit te zetten

Edited by _HarmeN, 16 January 2021 - 11:16.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #16 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 January 2021 - 11:22

Het is wellicht één of andere plugin of ondertitel die denkt daar informatie te moeten zetten en ingesteld staat op 90% doorzichtig waardoor je niet kunt lezen wat die bedoelt.



Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 16 January 2021 - 11:46

Op een screenshot is het misschien beter te zien https://wiki.openpli...eaks#Screenshot

 

Ik zie in plaatje 1 niks, alleen de grasmat ;) en in plaatje 2 onderin  de info bar en die kun je manipuleren door te gaan naar (met de afstandbediening) Menu -> Setup -> System -> GUI Settings -> User Interface en dan hier doorscrollen naar de 2e pagina.

Attached Files


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 January 2021 - 12:13

Misschien een off topic opmerking maar vroeger zou ik denken aan ''brom'' op een antenneversterker dan kon je ook zo'n witte balk halverwege het beeld hebben, ik denk dat Tech dit fenomeen wel herkend, maar dan zou het op alle kanalen zo moeten zijn. Ts zou als test de beeld resolutie eens kunnen aanpassen naar een lagere resolutie of de refresh veranderen naar Multi of 50 of 60 hz.


73's

PE1AQZ


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 January 2021 - 12:37

Ik weet wat hij bedoelt, ik zie op plaatje 1 onder de foto een licht door schijnend zwarte balk van link naar recht onder.

Maar heb geen idee hoe je dat moet oplossen.
Misschien een nieuwe flash

Ik dacht dat dat door de camera kwam, ik zie nu inderdaad een randje onderin het scherm, je kunt de camera en beeldscherm uitsluiten door een screenshot te maken vanuit de webinterface.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 January 2021 - 12:39

Misschien een off topic opmerking maar vroeger zou ik denken aan ''brom'' op een antenneversterker dan kon je ook zo'n witte balk halverwege het beeld hebben, ik denk dat Tech dit fenomeen wel herkend, maar dan zou het op alle kanalen zo moeten zijn. 

Je mag toch verwachten dat dat in het digitale tijdperk niets uit zou mogen maken, ik herken dat soort interferentie storingen wel degelijk van de analoge periode, daar kon een simpele adapter van een draadloze telefoon al hele gekke dingen veroorzaken :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users