Jump to content


Photo

Terugspoelen werkt niet.

Pli 8.0r

  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 15 January 2021 - 22:48

Hallo, op mijn mutant HD51 met PLi 8.0r kan ik een mkv film niet terugspoelen met de << toets. Is dit een schoonheidsfoutje waar nog aan gewerkt wordt? Alle andere bewegingen voorwaarts spoelen, slowmotion en skippen werken wel goed.

 

Het opvallende is dat de het beeld in een soort loop beland van een halve seconde, en ook de tijdbalk draait zich om (eerst een stukje grijs en daarna een stukje blauw). Op het eerste gezicht lijkt het een bug te zijn. Nooit eerder wat van gemerkt, maar eerlijk gezegd spoel ik praktisch nooit op deze manier.



Re: Terugspoelen werkt niet. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 January 2021 - 22:55

Spoelen is bij de meeste boxen problematisch, het ligt heel erg aan de media of het een beetje werkt of niet. En gedownloade media zijn extra problematisch, door "bezuinigingen" bij het comprimeren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Terugspoelen werkt niet. #3 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 15 January 2021 - 23:17

Het klopt dat zelf opgenomen media wel goed werkt. Als je deze terugspoeld lijkt het of deze relatief grote stappen achterwaarts maakt alsof je meervoudig op de 1 toets skipt.
Bij deze ben ik weer bijgepraat en laat het maar voor wat het is.
Bedankt voor de info.

Re: Terugspoelen werkt niet. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 January 2021 - 23:41

Je hebt in de media verschillende frame types.

 

Meestal heb je een volledig frame (een vol beeld), gevolgd door een aantal delta frames (alleen verschillen met het vorige beeld), en dat herhaald zich. Spoelen is eigenlijk springen van volledig frame naar volledig frame.

 

Het probleem begint als er, bv door vergaande compressie, maar heel weinig van die volledige beelden zijn, of die frames niet ok zijn. Dan hangt het er maar net vanaf wat de drivers er nog van kunnen bakken... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Terugspoelen werkt niet. #5 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 16 January 2021 - 06:15

Wij kijken erg veel naar gedownload materiaal, opnames van TV en zelfgemaakte filmpjes van toertochten en met PLI-8 kunnen we deze netjes afspelen mits je de 1-3, 4-6 en 7-9 toetsen gebruikt tijdens spoelen.

Zeker reclame blokken op NL commerciele kanalen, 1x9 plus 3x6 en dan finetunen met 1 en 3, zijn daarmee snel geskipt.

Het grootste voordeel van PLI-8 vind ik persoonlijk dat mijn Ultimo4k, na een herstart, direct in het netwerkoverzicht van mijn W10 PC zichtbaar is.

Met PLI-7.x was die pas zichtbaar na het telnet commando /etc/init.d/samba.sh restart




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users