Jump to content


Photo

OpenPLi newbie vragen (over VU+)


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#1 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 17:48

Wij hebben een Humax 5200c met een Ziggo kaartje erin.

We kunnen maar twee programma's gelijktijdig kijken en de opnames lijken steeds vaker verstoord en dan slecht opgenomen te worden. De nieuwe Ziggo kastjes kennen steeds meer beperkingen tav doorspoelen zodat je te vaak naar reclames en oninteressante delen van een uitzending aan het kijken ben.

Om mijn wensen in te vullen twijfel ik of ik een VU+ Duo 4K SE ga kopen

Ik heb een paar basale (??) vragen:

  1. Kan ik in de VU+ mijn Ziggo kaartje steken en werkt eea op de beloofde 8 kanalen gelijktijdig ?
  2. Waar kan ik een OpenPLi for dummies beschrijving vinden ?
  3. Kan in opnamen maken voor eenmalig, elke weekdag, elke werkdag ?
  4. Kan ik instellen met hoeveel seconden ik een sprong vooruit in een opname wil maken of heb je alleen de optie om sneller vooruit te spoelen ?
  5. Kan ik starten met een bestaande externe USB harde schijf en later (als ik weet hoeveel opslag ik nodig heb) een interne schijf plaatsen of werkt een extrene USB niet goed ?
  6. Met de VU+ player kan ik op elke plaats in de wereld blijkbaar mijn opnamen afkijken en casten naar een TV met een ChromeCast. Werkt dat ook met OpenPLi ?
  7. Kan de VU+ ook als FTP server dienen om beelden van een webcams die ik heb op te slaan ?
  8. Is de BT afstandsbediening volledig BT of worden bepaalde commando's met IR doorgegeven waardoor ik toch nog last heb van bv een tafel die tussen de AB en de VU+ staat

Hopelijk kunnen jullie mij hierin verder helpen (al is het maar om me te wijzen op een OpenPLi for dummies link ...

John



Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 January 2021 - 17:55

1. Ja
2. Bestaat niet.. Vragen via het forum
3. Ja (Autotimer Plugin)
4. Ja
5. Ja
6. Ja (wel enig voorwerk vereist! Zie (Open)VPN
7. Afhankelijk van de camera(types). Geen eigen ervaring mee. Heb een mobiel alarmsysteem! (Hond)
8. Ja. Feitelijk is de BT AB een duplex. Hij doet IR en BT. Zonder IR krijg je hem niet uit DeepSleep omdat de BT driver dan nog niet geladen is..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #3 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 18:31

bedankt voor je snelle antwoord
Is de keuze voor FBC DVB-C kabeltuner voldoende om zeker te weten dat ik de 8 Ziggo kanalen gelijk kan bekijken/opnemen ?



Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 16 January 2021 - 18:42

Yep

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 January 2021 - 20:00

Hier 10 DVB-C tuners in de VU+. Kijken en tegelijk opnemen én streamen werkt prima!
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 16 January 2021 - 20:17

Hoe kom jij aan 10 DVB-tuners? Vond jij 8 tuners niet voldoende en heb jij er nog een twin kabeltuner bij in geplaatst? ;)

Hier totaal 18 tuners in de Ultimo 4K (8+8+2) 10 sat en 8 kabeltuners. Lekker flexibel en eigenlijk nooit meer een tekort aan tuners, zelfs met drie streaming devices in voorkomende gevallen. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 16 January 2021 - 20:40

Yep.

 

bedankt voor je snelle antwoord
Is de keuze voor FBC DVB-C kabeltuner voldoende om zeker te weten dat ik de 8 Ziggo kanalen gelijk kan bekijken/opnemen ?

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 January 2021 - 21:02

1 x DVB-FBC (8 tuners)
1 x DVB-S2X FBC (8 tuners)
1 x DVB-C dual Legacy

VU+Ultimo4K Ziggo (kijken/opnemen)
VU+Zero4K (5*) Ziggo streamen
Streamen op 2 smartphones en een Aaipet...

Dan heb je wel een paar tuners nodig....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #9 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 16 January 2021 - 23:14

3. Ja, en daar heb je uiteraard geen autotimer plugin voor nodig. Zit er standaard in.

 

1. Ja
2. Bestaat niet.. Vragen via het forum
3. Ja (Autotimer Plugin)
4. Ja
5. Ja
6. Ja (wel enig voorwerk vereist! Zie (Open)VPN
7. Afhankelijk van de camera(types). Geen eigen ervaring mee. Heb een mobiel alarmsysteem! (Hond)
8. Ja. Feitelijk is de BT AB een duplex. Hij doet IR en BT. Zonder IR krijg je hem niet uit DeepSleep omdat de BT driver dan nog niet geladen is..


Edited by catastrofus, 16 January 2021 - 23:15.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 January 2021 - 23:43

Nee, maar wel makkellijk als je series e.d. automatisch wil opnemen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #11 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 16 January 2021 - 23:54

Van een HUMAX naar een Vu+ , wat ga jij een plezier beleven :)


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #12 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 17 January 2021 - 00:03

Voor punt 6: Kijk even naar: 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 17 January 2021 - 11:15

He, ik zie dat ik op die video ook in beeld ben ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 January 2021 - 12:00

Wie dan...... met die bierbuik :lol: Het lijkt wel een Veron bijeenkomst allemaal van die vermoeide types die de hele dag met hun hobby bezig zijn.


Edited by Sagitarius, 17 January 2021 - 12:04.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #15 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 17 January 2021 - 12:07

Wie dan...... met die bierbuik :lol: Het lijkt wel een Veron bijeenkomst allemaal van die vermoeide types die de hele dag met hun hobby bezig zijn.

Dat voor jou een vraag en voor hem een weet :ph34r:


Edited by Ronnie1966, 17 January 2021 - 12:08.

VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 17 January 2021 - 12:22

Wie dan...... met die bierbuik :lol: Het lijkt wel een Veron bijeenkomst allemaal van die vermoeide types die de hele dag met hun hobby bezig zijn.

Neuh, bierbuik doe ik niet aan :)

Ik ben op de still (het beginscherm, dus voordat je de film start) 1 van de weinigen die meer interesse toont voor zijn laptopscherm dan voor degene die de presentatie geeft maar we gaan weer off topic ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #17 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2021 - 18:50

Voor punt 6: Kijk even naar: 

Toen ik aan het kijken was naar de argumenten om een VU+ te kopen. Zag het er allemaal wel een stuk eenvoudiger uit ...
http://www.vuplus.com/sub/sub0110.php

Eerst maar eens een VU+ aanschaffen en dan kijken of ik het niet gewoon hou bij de TV kijk app van mijn provider en op termijn eens kijken naar de VPM opties om voor die app altijd in NL te zijn ...



Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #18 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 17 January 2021 - 19:10

<apple liefhebber>

 

Je kan ook een Apple TV aanschaffen. Heb je gelijk al je streamingdiensten op 1 device richting jouw tv + dat je ook ziggo go kan gebruiken qua online kijken & replay.

 

</apple liefhebber>


Edited by catastrofus, 17 January 2021 - 19:12.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 17 January 2021 - 21:01

Helemaal mee eens :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi newbie vragen (over VU+) #20 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2021 - 13:21

Als ik een VU+ Duo SE koop en ga hem aansluiten heb ik dan nog speciale software nodig om hem werkend te krijgen met mijn Ziggo smart card die nu in mijn Humax 5200c zit of is het gelevrd met OpenPLi 8, uit de doos, kaart insteken, zenders zoeken en klaar ?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users