Jump to content


Photo

kabelscan openpli 8.0 loopt niet door


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2021 - 18:27

De kabelscan van mijn mutant met openpli 8.0 loopt niet door.

Als ik openpli 7.3 weer terug zet loopt hij wel verder.

Ik zet wel de backup steeds terug, zowel bij 8.0 als bij 7.3.

Dus zelfde backup file.

Het is deze versie van openpli:  "openpli-8.0-release-hd51-20210118_usb"

 

Groet, Spikes



Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 19 January 2021 - 19:37

Dan kán je je afvragen of er in jouw backup iets zit wat de kabelscan beïnvloed. Lijkt mij vreemd.

Gewoon één keer vers flashen, kabelscan uitvoeren met de gegevens conform jouw locatie bij Ziggo of Delta, en als dat wél goed werkt, dan is het óf zoeken naar de oorzaak die gebackupt is of gewoon opnieuw configureren en een nieuwe backup maken. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #3 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2021 - 20:40

slecht signal en/of een radio/tv-splitter die stoort en/of de coax niet geaard  kunnen een oorzaak zijn dat er problemen zijn met de kabelscan met openpli 8.0


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #4 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2021 - 20:50

Ik heb nu openpli 8.0 zonder backup geïnstalleerd.

De kabelscan loopt maar een paar cm groen en blijft dan weer staan.

Nu heb ik de kabel zenders geïnstalleerd via de tuner instellingen. zoekmodus compleet.

Hier werden ze allemaal gevonden.

Alles zenderrs van ziggo zitten er nu in, helaas lukte dit dus niet via de kabelscan.

Met openpli 7.3 werkt de kabelscan wel.Rara



Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #5 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2021 - 21:04

onder andere deze verandering deed veel goed bij mij met glasvezel / trined en dit zit nu in openpli 8.0

zie https://forums.openp...t-found-in-pat/

 

[cablescan] do not start NIT/SDT filters until we have tuned

 

https://github.com/O...813a5ceeb4ba51d


Edited by teo1966, 19 January 2021 - 21:07.

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 19 January 2021 - 21:11

Ik heb nu openpli 8.0 zonder backup geïnstalleerd.

De kabelscan loopt maar een paar cm groen en blijft dan weer staan.

Nu heb ik de kabel zenders geïnstalleerd via de tuner instellingen. zoekmodus compleet.

Hier werden ze allemaal gevonden.

Alles zenderrs van ziggo zitten er nu in, helaas lukte dit dus niet via de kabelscan.

Met openpli 7.3 werkt de kabelscan wel.Rara

 

Welke gegevens staan er default in de kabelscan, en wat is jouw woonplaats?

Het kán zijn dat 7.3 voor jouw regio nog wel de de juiste gegevens heeft.
Was doorgaans 164.000, 6900, 64 QAM, 0555

En is nu default 474.000, 6875, 64 QAM, 5555


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #7 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2021 - 21:33

Deventer

474.000, 6875, 64 QAM, 5555



Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #8 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2021 - 22:15

btw de cablescan werkt wel op mijn ultimo 4k met openpli 8.0, dit even ter info.



Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 19 January 2021 - 23:11

Wat is de signaalwaarde van bv NPO 1 HD op zowel de Ultimo 4K als de HD51?
 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #10 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2021 - 08:48

Ultimo 41dB mutant 37,7 dB

Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 20 January 2021 - 10:11

Ultimo 41dB mutant 37,7 dB

Los van het feit dat er per definitie verschillen in de door de ontvanger gemaakte berekeningen zitten is dat bij jou niet heel bijzonder. Voor mijn beeldvorming. Heb jij dat op dezelfde aansluiting getest of ieder op hun eigen aansluiting, omdat ook daar een verschil in kan zitten. Ooit heb ik het ook weleens meegemaakt dat op mijn ‘werkkamer’ de kabelscan niet goed werkte en beneden, dichter bij het oorspronkelijke aansluitpunt, wel. En daarna boven weer wél. Voor mij onverklaarbaar op dát moment.

 

Ik zou jouw probleem dan ook niet kunnen verklaren. Soms helpt opnieuw downloaden en vers flashen ‘zomaar’ goed.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #12 spikes

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2021 - 10:44

Heb ik dus gedaan, opnieuw flashen.

Wel raar dat het met openpli7.3 wel werkt op de mutant, deze heb ik ook opnieuw vers geflashed.

 

Maar bedankt voor jou reacties.

Vind het geen probleem hoor kan ook manual scan doen en dat werkt.

Wou het alleen maar kenbaar maken.

 

Groet,



Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 January 2021 - 11:00

Zelf denk ik aan de parameters (van de kabelscan) wie niet goed staan die zijn veranderd met Openpli 8.0


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 20 January 2021 - 13:15

Zelf denk ik aan de parameters (van de kabelscan) wie niet goed staan die zijn veranderd met Openpli 8.0

 

Dat had ik al aan hem gevraagd en die details komen overeen zoals je ziet.

Deventer

474.000, 6875, 64 QAM, 5555


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kabelscan openpli 8.0 loopt niet door #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 20 January 2021 - 13:16

:rolleyes:  ow?

 

Zelf denk ik aan de parameters (van de kabelscan) wie niet goed staan die zijn veranderd met Openpli 8.0


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users