Jump to content


Photo

Enigma of android


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 15 February 2021 - 19:08

Beste kenners, mijn vraag is alsvolgt, een kennis van mij wil een nieuwe ontvanger gaan aanschaffen en heeft aan mij gevraagd of ik wil uitzoeken welke hij het beste kan kopen. Hij wil sat en kabel kunnen ontvangen. Na wat zoeken op internet lijkt mij de zgemma h7c voor hem de beste optie. Eén sat en twee kabeltuners want er is nog maar één coax kabel vrij naar de schotel en de kabel is makkelijker te koppelen. Maar nu lees ik bij de beschrijving dat deze android als besturing heeft ipv. enigma2. Omdat hij en ook ik goed bekend zijn met enigma2 en niets weet wat betreft android is mijn vraag of android ongeveer hetzelfde in gebruik is als enigma2? Deze kennis heeft nu de mutant hd2400 en de xtrend 4000 in gebruik. De xtrend is degene die vervangen gaat worden. Hij weet hoe enigma2 werkt maar is android hetzelfde of zit daar zoveel bedieningsverschil in dat ik beter een enigma box kan kopen voor hem.

Re: Enigma of android #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 February 2021 - 19:22

android is leuk maar kun je verder niks mee je kunt dan geen gebruik maken van de tuners maar qwa snelheid gaat hij echt wel voorruit met enigma2 dat werkt goed op dat soort ontvangers.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Enigma of android #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 15 February 2021 - 19:37

Kijk dit soort ontvangers kan ook booten naar Android ipv Enigma2, dus je kunt kiezen welk besturingssysteem je wilyt opstarten, Enigma2 (=OpenPLi) of Android. Met Android kun je zaken als app's installeren, denk aan Youtube, Netflix ed.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Enigma of android #4 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 16 February 2021 - 03:14

Sorry maar ik ben niet veel opgeschoten met de gegeven antwoorden. Uit het antwoord van 40h3x maak ik op dat er gewoon open pli op gezet kan worden. Klopt dit? En als er open pli op staat werkt alles dan net zoals de enigma boxen? Ik bedoel het menu van pli is zowel bij android en enigma hetzelfde? Mijn belangrijkste vraag is als ik er pli opzet is het gebruik hetzelfde? Dus zeg maar, menu-instellingen-systeem enz, want als dit niet hetzelfde is dan begin ik er niet aan.

Re: Enigma of android #5 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2021 - 07:43

Sorry maar ik ben niet veel opgeschoten met de gegeven antwoorden. Uit het antwoord van 40h3x maak ik op dat er gewoon open pli op gezet kan worden. Klopt dit? En als er open pli op staat werkt alles dan net zoals de enigma boxen? Ik bedoel het menu van pli is zowel bij android en enigma hetzelfde? Mijn belangrijkste vraag is als ik er pli opzet is het gebruik hetzelfde? Dus zeg maar, menu-instellingen-systeem enz, want als dit niet hetzelfde is dan begin ik er niet aan.

De H7c is een enigma2 apparaat.
Hierop staat standaard "af fabriek" OpenATV op.
Deze kan je eenvoudig vervangen door er OpenPli op te zetten.
Als er OpenPli op staat werkt het precies hetzelfde als alle andere ontvangers met OpenPli.

Re: Enigma of android #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 16 February 2021 - 16:16

Sorry maar ik ben niet veel opgeschoten met de gegeven antwoorden. Uit het antwoord van 40h3x maak ik op dat er gewoon openpli op gezet kan worden. Klopt dit? En als er open pli op staat werkt alles dan net zoals de enigma boxen? 

 

Ja en Ja


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Enigma of android #7 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 16 February 2021 - 16:19

@tv2014cccam, dankje, dit is het antwoord waar ik op doelde. Ik wilde weten of ik gewoon openpli kan installeren op een box dat draait op android. En of het menu dan ook hetzelfde werkt en er uit ziet. Uit jou antwoord maak ik op dat dit zo is. Ik kan dus met een gerust hart deze box, de zgemma h7c, bestellen en openpli erop zetten.

@40h3x, tijdens het schrijven van dit antwoord zie ik dat jij ook een antwoord heb gegeven waar ik iets mee kan. Dus bij deze ook dank voor de info.

Edited by Youto, 16 February 2021 - 16:22.


Re: Enigma of android #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 16 February 2021 - 19:56

:thumbs-up: Succes met je eventuele koop!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Enigma of android #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 February 2021 - 11:34

Bedankt. Het wordt de zgemma H7c. Ik heb nul procent ervaring met zgemma, is dit een goede koop? Of zijn er andere (betere) boxen qua prestaties?

Het gaat er mij om dat er een sat en een kabel tuner in zit.

Deze zgemma box heeft als extra dat er een derde tuner inzit, de h7c een derde kabel en de h7s een derde sat tuner.

 

Dit is een leuke extra maar is niet noodzakelijk. Ik hoor graag ervaringen van anderen die deze box gebruiken.



Re: Enigma of android #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 17 February 2021 - 11:44

Er is niets mis met Zgemma hardware, zeker niet als je de prijs kwaliteit naast elkaar afzet.

 

De boxjes doen gewoon waarvoor ze staan en zijn best wel rap :) Gewoon kopen, je doet er echt geen miskoop aan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Enigma of android #11 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 February 2021 - 13:48

@tech,dank je voor de uitleg. Zoals ik al eerder vertelde is de box niet voor mijzelf maar voor een kennis. Deze kennis is technisch gezien niet in staat om fouten op te lossen en omdat hij nu ook een box met pli software gebruikt is het daarom het makkelijkst om iets te kopen waar ook pli op gezet kan worden. Vandaar mijn vraag hierover. Uit de antwoorden weet ik nu dat deze zgemma box een goede aankoop zal zijn.

Ik ga bestellen en zal mijn bevindingen wat betreft flashen hier doorgeven.

Re: Enigma of android #12 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 19 February 2021 - 07:02

Update. Ik heb de h7c besteld, en na de altijd maar weer geweldige service van post-nl, (niet dus, wat een ramp. Op track&trace stond succesvol afgeleverd met een handtekening. Succesvol ja, maar niet bij mij. Contact opgenomen met de webwinkel en blijkt dat de bezorger van dat prachtige bedrijf post-nl het pakketje heeft achtergelaten bij een pickup point. Zonder mij in te lichten.) Kon ik alsnog de auto in en naar het centrum rijden. POST-NL PRACHTIG BEDRIJF. Moderators, haal maar weg als ik te ver ben gegaan.

Maar nu het goede nieuws, mooi apparaat, die h7c. Na alles te hebben aangesloten en pli 8.0 van de site gehaald te hebben, unzipped en op een gefragmenteerde usb stick gezet, stroom eraf, usb erin, stroom erop, kleine aan/uit knop op voorzijde achter het cardslot klepje en flashen begint vanzelf. Alle instellingen naar smaak ingesteld en kijken maar.

Al mijn twijfel en achterdocht wat betreft de box en de android besturing zijn onnodig geweest. Apparaat werkt goed, zapt lekker vlot, flashen zonder problemen, afstandsbediening werkt ook goed en simpel. Als post-nl zo goed zou werken heb ik helemaal niets meer te klagen.

Dus voor iedereen die geholpen heeft om mijn twijfels weg te halen heel veel dank.

Re: Enigma of android #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 February 2021 - 12:42

Kijken of je nog zo positief bent als je er Android opzet :ph34r:


73's

PE1AQZ


Re: Enigma of android #14 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2021 - 13:31

Kijken of je nog zo positief bent als je er Android opzet :ph34r:

Zover ik weet is er geen Android voor de H7c dus deze persoon zal er positief over blijven

Re: Enigma of android #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 19 February 2021 - 13:52

Update. Ik heb de h7c besteld, en na de altijd maar weer geweldige service van post-nl, (niet dus, wat een ramp. Op track&trace stond succesvol afgeleverd met een handtekening. Succesvol ja, maar niet bij mij. Contact opgenomen met de webwinkel en blijkt dat de bezorger van dat prachtige bedrijf post-nl het pakketje heeft achtergelaten bij een pickup point. Zonder mij in te lichten.) Kon ik alsnog de auto in en naar het centrum rijden. POST-NL PRACHTIG BEDRIJF. Moderators, haal maar weg als ik te ver ben gegaan.

Maar nu het goede nieuws, mooi apparaat, die h7c. Na alles te hebben aangesloten en pli 8.0 van de site gehaald te hebben, unzipped en op een gefragmenteerde usb stick gezet, stroom eraf, usb erin, stroom erop, kleine aan/uit knop op voorzijde achter het cardslot klepje en flashen begint vanzelf. Alle instellingen naar smaak ingesteld en kijken maar.

Al mijn twijfel en achterdocht wat betreft de box en de android besturing zijn onnodig geweest. Apparaat werkt goed, zapt lekker vlot, flashen zonder problemen, afstandsbediening werkt ook goed en simpel. Als post-nl zo goed zou werken heb ik helemaal niets meer te klagen.

Dus voor iedereen die geholpen heeft om mijn twijfels weg te halen heel veel dank.

Mooi dat het je bevalt.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Enigma of android #16 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 20 February 2021 - 06:05

@sagitarius, toen ik ging zoeken naar een nieuwe tv box las ik in de specs van deze h7 "besturingsysteem android", mijn technische kennis is niet voldoende om te begrijpen wat dit inhoud voor enigma2. Vandaar dit topic.

@tv2014cccam, voor zover jij weet is er geen android voor de h7c box, maar wat bedoelen ze dan in de specs met "besturingssysteem android" als deze er niet is?

@40h3x, android of geen android, na het flashen van pli 8.0 is het gebruik van deze h7c box exact hetzelfde als mijn andere boxen. Vu+ ultimo4k, vu+ duo4k, mutant hd51, mutant hd2400. Geen flauw idee wat hier voor besturing op zit maar qua gebruik is het precies hetzelfde als de h7c box.

@iedereen, van android weet ik dat het op mijn telefoon zit, op mijn tablet zit, dat het zelfs op mijn philips 4k tv zit en nu dus ook op de zgemma h7c zit. Maar ik zie dit niet, snap dit eigenlijk ook niet en weet ook niet of en hoe en wat voor verschil er zit tussen een android box en een niet android box. Vandaar dit topic. Maar zoals ik net al vertelde, nu er pli 8.0 op zit zie ik niet wat en waar android zit en doet.

Re: Enigma of android #17 tv2014cccam

  • Senior Member
  • 37 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2021 - 08:55

@sagitarius, toen ik ging zoeken naar een nieuwe tv box las ik in de specs van deze h7 "besturingsysteem android", mijn technische kennis is niet voldoende om te begrijpen wat dit inhoud voor enigma2. Vandaar dit topic.

@tv2014cccam, voor zover jij weet is er geen android voor de h7c box, maar wat bedoelen ze dan in de specs met "besturingssysteem android" als deze er niet is?

@40h3x, android of geen android, na het flashen van pli 8.0 is het gebruik van deze h7c box exact hetzelfde als mijn andere boxen. Vu+ ultimo4k, vu+ duo4k, mutant hd51, mutant hd2400. Geen flauw idee wat hier voor besturing op zit maar qua gebruik is het precies hetzelfde als de h7c box.

@iedereen, van android weet ik dat het op mijn telefoon zit, op mijn tablet zit, dat het zelfs op mijn philips 4k tv zit en nu dus ook op de zgemma h7c zit. Maar ik zie dit niet, snap dit eigenlijk ook niet en weet ook niet of en hoe en wat voor verschil er zit tussen een android box en een niet android box. Vandaar dit topic. Maar zoals ik net al vertelde, nu er pli 8.0 op zit zie ik niet wat en waar android zit en doet.

Waar zie je hier in de specificaties dat er Android in zit?

http://zgemma.org/zgemma-h7c.html

Re: Enigma of android #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 20 February 2021 - 16:24

De enige box waar ik tot nu toe een werkende Android voor gezien heb is de Maxytec Multibox.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enigma of android #19 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 February 2021 - 16:44

En dat is zelfs niet eens goed in elkaar gezet ,oke je hebt android maar dat is het dan ook. Het werkt niet snel zelfs traag en stroperig daar kun je feitelijk niks mee
Daarin tegen enigma2 draaid super vlot en is gewoon snel te noemen.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Enigma of android #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 20 February 2021 - 20:17

Android is de slechtste keuze ooit gemaakt fabrkanten om in tv’s te stoppen, die willen lekker vlot verkopen maar geen cent innoveren in een OS voor hun TV.
Mijn volgende scherm wordt een domme monitor, we worden al genoeg in de gaten gehouden door alle softwareboeren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users