Jump to content


Photo

New Enigmalight versions

applicaties

  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 February 2021 - 18:31

Hallo Pli-team,

 

Ik kwam bericht tegen dat het enigmalight project weer nieuw leven ingeblazen is. De versie waar men nu mee werkt is 1.0, de versie uit de Pl-feed is 0.4. Ik heb geprobeerd deze versie draaiend op mijn HD51 te krijgen, maar waarschijnlijk volg ik niet de juiste installatie procedure.

Daarom de vraag of één van jullie, als je er tijd voor zou willen opofferen even een googlesearch doen op EnigmaLight - (pclin edition). En kijken of jullie de software up-running kunnen krijgen, en daarna misschien de feed-versie updaten. Er zullen wel niet zo heel veel enthousiaste gebruikers onder ons zijn, aan de andere kant, als er zoveel tijd door iemand aan besteed is het zonde dat er niet even naar gekeken wordt.



Re: New Enigmalight versions #2 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 9,969 posts

+335
Excellent

Posted 27 February 2021 - 20:56

Dit is een gesloten project, geen bronnen.


GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K


Re: New Enigmalight versions #3 Abu Baniaz

  • PLi® Contributor
  • 2,414 posts

+61
Good

Posted 27 February 2021 - 21:15

We had another thread about this.

 

OE-A images build from here: https://github.com/n...rsk/enigmalight

I can't get it to work on the Duo 4K but works on other receiver



Re: New Enigmalight versions #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 February 2021 - 21:32

Geef mij maar mijn Philips tv met Ambilight, het origineel wat nog nooit overtroffen is, en werkt met alle externe bronnen. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: New Enigmalight versions #5 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 February 2021 - 21:47

Geef mij maar mijn Philips tv met Ambilight, het origineel wat nog nooit overtroffen is, en werkt met alle externe bronnen. :rolleyes:

Lekker inhoudelujk dan, neem dat mee naar de Lounge.

Re: New Enigmalight versions #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 February 2021 - 21:54

We had another thread about this.

OE-A images build from here: https://github.com/n...rsk/enigmalight
I can't get it to work on the Duo 4K but works on other receiver

Betekend dit dat het dan dus geen gesloten project is? Of geldt dat alleen voor bepaalde versies.

Re: New Enigmalight versions #7 Abu Baniaz

  • PLi® Contributor
  • 2,414 posts

+61
Good

Posted 27 February 2021 - 22:07

 

We had another thread about this.

OE-A images build from here: https://github.com/n...rsk/enigmalight
I can't get it to work on the Duo 4K but works on other receiver

Betekend dit dat het dan dus geen gesloten project is? Of geldt dat alleen voor bepaalde versies.

 

Project on Nicker's repository is open source.



Re: New Enigmalight versions #8 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 February 2021 - 23:34

We had another thread about this.

OE-A images build from here: https://github.com/n...rsk/enigmalight
I can't get it to work on the Duo 4K but works on other receiver

Betekend dit dat het dan dus geen gesloten project is? Of geldt dat alleen voor bepaalde versies.
Project on Nicker's repository is open source.
Thank you Abu, for clearing this up. It's open, so the PLi-team is invited to play with this.

Re: New Enigmalight versions #9 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 February 2021 - 23:41

Nu dit is opgelost, nogmaals het verzoek aan het Pli team hier nog eens naar te kijken.
Het oude enigmalight werkt overigens bijzonder goed, maar nu er veel materiaal komt in 265hvec codering blijk enigmalight hier niet mee om te kunnen gaan en draait de kleur registers 180 gr om. Dus als het beeld zwart is worden de leds groen.
Ik hoop stilletjes dat dit beter gaat in de nieuwe versie, en anders kan hen vragen of daar wat te verbeteren is.

Re: New Enigmalight versions #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 28 February 2021 - 02:38

Ik laat dat over aan iemand die snapt waar dit over gaat en ook van die dingen heeft... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: New Enigmalight versions #11 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 February 2021 - 10:14

Volgens mij doet/deed @Tech ook iets met enigmalight, mogelijk wil hij wat testen.

Re: New Enigmalight versions #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 28 February 2021 - 16:53

I build a version from that project for a armv7ahf-neon based box (VuUltimo and VuDuo4k) and the HD51 (cortexa15hf-neon-vfpv4), haven't tested yet.... don't forget to install the kernelmodule first.

 

Ik heb een versie van dat project gebouwd voor een armv7ahf-neon gebaseerde box (VuUltimo and VuDuo4k) en voor de HD51 (cortexa15hf-neon-vfpv4), ik heb zelf nog niets getest....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: New Enigmalight versions #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 February 2021 - 17:26

Super @Tech,

Dat ga ik proberen, ben benieuwd.

Re: New Enigmalight versions #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 28 February 2021 - 17:35

Ik heb intussen even de Ultimo4k getest en die draait met deze versie.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: New Enigmalight versions #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 28 February 2021 - 17:39

Geef mij maar mijn Philips tv met Ambilight, het origineel wat nog nooit overtroffen is, en werkt met alle externe bronnen. :rolleyes:

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met je eens ben, alleen hebben die 'Philips' TV's één enorm groot nadeel, er draait luie fabrikanten software in, ofwel Andriod :(


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: New Enigmalight versions #16 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 February 2021 - 19:55

Shit laptop stuk. Moet eerst weer een andere inrichten om te testen.

Ik ben het er wel mee eens dat de af-fabriek ambilight absoluut de makkelijkste weg is. Maar onovertroffen zou ik wel eens op een weegschaal willen leggen.
En dan is er dus nog de hobby en de vrijheid van keuze.

Re: New Enigmalight versions #17 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 February 2021 - 20:45

Nu wel gelukt, het loopt zoals de oude versie. Problemen met de UHD zijn er nog steeds, zie bijvoorbeeld QVC ZWEI UHD. Zelfde fout met HVEC mkv bestanden.

Er is weer een developer, dus kunnen we vragen wat er aan scheelt.



Re: New Enigmalight versions #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 February 2021 - 21:11

Shit laptop stuk. Moet eerst weer een andere inrichten om te testen.

Ik ben het er wel mee eens dat de af-fabriek ambilight absoluut de makkelijkste weg is. Maar onovertroffen zou ik wel eens op een weegschaal willen leggen.
En dan is er dus nog de hobby en de vrijheid van keuze.

Zeker is het hobby maar ik heb geen zin in extra kastjes met losse snoertjes of speciale software, ik vrees dat ik echtscheiding krijg van nog een kastje erbij met snoertjes en plakstrip leds achter de tv. :ph34r:

Het grote voordeel van Ambilight is dat in het beeld zelf diverse sensoren zitten die de kleur en lichtsterkte meten, geen enkel ander pseudo ambilight systeem heeft dat, alleen Philips (TP Vision) heeft dat.

Bij mijn Philips Oled gaan de Ambilights leds ook echt uit als er zwart in het beeld zit, en werkt niet alleen op de tv zelf maar ook met alle externe bronnen, dat noem ik onovertroffen. :)


73's

PE1AQZ


Re: New Enigmalight versions #19 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 February 2021 - 21:28

Nou hier geen snoertjes en kastjes, die zitten mooi verstopt achter de tv net als de strips, maar je hebt gelijk, zo gelikt als het orgineel wordt het natuurlijk niet snel.

Maar daarvoor kan ik wel naadloos aansluiten op een philips-hue setje, zelf snelheid, saturatie, led cluster, helderheid, matrix gebieden, vertraging en RGB kleurintensiteit aanpassen en hopen op nóg betere software.

Zou ik dat niet willen had ik waarschijnlijk ook beter een Topfield ontvanger gekocht i.p.v. een enigma ontvanger.



Re: New Enigmalight versions #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 February 2021 - 23:10

Nou hier geen snoertjes en kastjes, die zitten mooi verstopt achter de tv net als de strips, maar je hebt gelijk, zo gelikt als het orgineel wordt het natuurlijk niet snel.

Maar daarvoor kan ik wel naadloos aansluiten op een philips-hue setje, zelf snelheid, saturatie, led cluster, helderheid, matrix gebieden, vertraging en RGB kleurintensiteit aanpassen en hopen op nóg betere software.

Zou ik dat niet willen had ik waarschijnlijk ook beter een Topfield ontvanger gekocht i.p.v. een enigma ontvanger.

Die hue aansturing (via Ambilight) zit natuurlijk ook gewoon in mijn Philips Oled tv, daar heb ik tig opties zelfs via het geluid kan ik Ambilight en Hue laten lopen, maar dat hoeft voor mij niet zo om in een disco achtige ruimte te zitten, die leeftijd heb ik al ver achter mij gelaten. :D


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users