Jump to content


Photo

iPhone tethering via usb


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

Re: iPhone tethering via usb #21 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 4 March 2021 - 16:38

./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/h10/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/i55plus/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/h9se/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/h9/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/i55se/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/h9combo/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-zgemma/recipes-bsp/linux/files/h9combose/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-gfutures/recipes-bsp/linux/files/hd61/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-gfutures/recipes-bsp/linux/files/hd60/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-xsarius.pli5/recipes-bsp/linux/linux-xsarius-4.2.1/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-qviart/recipes-bsp/linux/linux-qviart-4.2.1/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-maxytec/recipes-bsp/linux/files/multibox/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set
./meta-maxytec/recipes-bsp/linux/files/multiboxse/defconfig:# CONFIG_USB_IPHETH is not set

 

ik heb geen flauw idee wat het is

en hoe het werkt


Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 4 March 2021 - 17:33

Daar valt niks aan te werken, dat is gewoon een ljstje van boxen waarvoor de kernel driver niet beschikbaar is.

 

Daar valt je Xsarius onder, als het dus daarop zou moeten gaan werken moet de fabrikant een aanpassing in de linux kernel definitie doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iPhone tethering via usb #23 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 4 March 2021 - 18:02

Daar valt niks aan te werken, dat is gewoon een ljstje van boxen waarvoor de kernel driver niet beschikbaar is.

 

Daar valt je Xsarius onder, als het dus daarop zou moeten gaan werken moet de fabrikant een aanpassing in de linux kernel definitie doen.

 

ik heb ook een vu zero waar het eigenlijk voor bedoelt is.


Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 4 March 2021 - 19:14

Kwestie van inloggen op de box, en dit in tikken:

opkg list | grep  "usbnet\|cdc\-ether\|ndis"

als je dan alle pakketten zien die hierboven genoemd zijn, dan zou het kunnen gaan werken.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iPhone tethering via usb #25 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 4 March 2021 - 21:34

werkt helaas niet. moet ik nog iets meer uitvoeren? ik krijg dit te zien

 

vuzero login: root

root@vuzero:~# opkg list | grep  "usbnet\|cdc\-ether\|ndis"
kernel-module-cdc-ether-3.13.5 - 3.13.5-r1.7.4.1 - cdc-ether kernel module
kernel-module-rndis-host-3.13.5 - 3.13.5-r1.7.4.1 - rndis-host kernel module
kernel-module-rndis-wlan-3.13.5 - 3.13.5-r1.7.4.1 - rndis-wlan kernel module
kernel-module-usbnet-3.13.5 - 3.13.5-r1.7.4.1 - usbnet kernel module

Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 4 March 2021 - 22:01

Dit was om te controleren of alles aanwezig is.  Nu dat zo is, zie https://forums.openp...b/#entry1325587.

 

Maar ik begrijp dat dit dus alleen voor android is, dus daar wordt je niks wijzer van...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iPhone tethering via usb #27 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 4 March 2021 - 22:21

Ik mis op een GigaBlue UE 4K deze ==> kernel-module-usbnet-4.1.45-1.17 - 4.1.45-r0.1.3.16 - usbnet kernel module

 

Waar haal ik die vandaan ?
 



Re: iPhone tethering via usb #28 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 4 March 2021 - 22:32

Helaas dan.
Dan moet er iemand naar kijken die er echt verstand van heeft en een script van kan maken.
Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #29 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 March 2021 - 22:37

Op mijn HD60 werkt het ook niet helaas :huh:


73's

PE1AQZ


Re: iPhone tethering via usb #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 4 March 2021 - 22:46

Waar haal ik die vandaan ?

 

zelf bouwen of wachten tot de vendor de kernel config in de BSP aan past.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iPhone tethering via usb #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,665 posts

+460
Excellent

Posted 4 March 2021 - 22:53

Als je zelf bouwt moet je hem dus even ‘aanzetten’ in de kernelconfig en dan bouwen.

Probleem is alleen dat niet iedereen zomaar even een bouwomgeving op kan zetten en dus afhankelijk is van anderen die dat eventueel willen doen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: iPhone tethering via usb #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 March 2021 - 09:59

 

Waar haal ik die vandaan ?

 

zelf bouwen of wachten tot de vendor de kernel config in de BSP aan past.
 

 

Ja dan kun je wachten tot je een ons weegt als consument breek je daar geen potten en gaan dat echt niet meer aanpassen op wat oudere ontvangers. :(

Op de Ultimo4k werkt het prima, maar op de HD60 waar ik het ook voor wilde gebruiken omdat deze geen wifi aan board heeft zou het een handige optie zijn. Dan moet je weer met een wifi stick gaan lopen hannesen. :o


73's

PE1AQZ


Re: iPhone tethering via usb #33 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2021 - 10:12

 

 

Waar haal ik die vandaan ?

 

zelf bouwen of wachten tot de vendor de kernel config in de BSP aan past.
 

 

Ja dan kun je wachten tot je een ons weegt als consument breek je daar geen potten en gaan dat echt niet meer aanpassen op wat oudere ontvangers. :(

Op de Ultimo4k werkt het prima, maar op de HD60 waar ik het ook voor wilde gebruiken omdat deze geen wifi aan board heeft zou het een handige optie zijn. Dan moet je weer met een wifi stick gaan lopen hannesen. :o

 

 

ja hopen dat iemand zo vriendelijk is die dat voor ons wilt maken!!!

wifi stick werkt niet, de iphone gooit het signaal steeds eruit.

en soms verbind die wel maar dan staat er geen vinkje op de box dus is geen suc6 


Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #34 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2021 - 10:37

Ja toch werkt het bij mij niet met 2 sticks geprobeerd.
Hij geeft wel signaal maar geen internet of ip ofz iets is een Apple probleem
Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #35 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 March 2021 - 11:40

Ja toch werkt het bij mij niet met 2 sticks geprobeerd.
Hij geeft wel signaal maar geen internet of ip ofz iets is een Apple probleem

Dat heeft toch niets met appel te maken, die is toch gewoon een AP, en daar log je op in met je STB via wifi.

In je ontvanger kun je hem toch laten scannen en verbinding laten maken met je AP?.


73's

PE1AQZ


Re: iPhone tethering via usb #36 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2021 - 12:15

apple beveilig denk ik. als je een andere iphone erop aansluit via wifi en die gaat in stand-by dan schakelt de hotspot automatisch uit.

lees maar op google zijn genoeg klachten over.


Edited by bri3, 5 March 2021 - 12:16.

Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: iPhone tethering via usb #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 March 2021 - 14:42

apple beveilig denk ik. als je een andere iphone erop aansluit via wifi en die gaat in stand-by dan schakelt de hotspot automatisch uit.

lees maar op google zijn genoeg klachten over.

Ik las het net, wat een armoe met die IJfoon, die komt er hier dus nooit in, wifi gebruik je toch het meest dan is het irritant dat als je screenlock ingaat je wifi uitvalt.

Bij mijn S10 kan ik dat aanpassen dan kan ik kiezen dat wifi altijd aan blijft staan ook bij batterij besparing.

Gauw een ander merk kopen zou ik zeggen, dan maar geen te dure snob telefoon :D


73's

PE1AQZ


Re: iPhone tethering via usb #38 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 5 March 2021 - 18:35

Voor de liefhebbers, zojuist getest, de GigaBlue UE 4K is ook geschikt voor tethering middels USB vanuit je mobiel ! 

 

Het is inmiddels onvoorstelbaar wat deze relatief goedkopere receiver allemaal kan. (soms beter dan Vu+ 4K receivers, terwijl de prijs is maal een 1/2)



Re: iPhone tethering via usb #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,665 posts

+460
Excellent

Posted 8 March 2021 - 13:43

Ik heb alle zaken die niets met het topic te maken hebben, opgeruimd en hoop dat het ook zo schoon kan blijven.
Graag on topic, bekvechten kan via PM en hoeft niet publiek.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: iPhone tethering via usb #40 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 March 2021 - 13:33

Nu deze discussie is "gekortwiekt" en er toch wel belangrijke mededelingen zijn verdwenen gaarne de informatie of er straks in OpenPli 8.1 ook werkelijk Tethering mogelijk wordt bij alle OpenPLi Supported modelen e.e.a. overeenkomstig eerder door @Wanwizzard is gemeld. 

 

Kortom, wordt aan gewerkt, en ik ga er van uit dat dit voor 8.1 allemaal geregeld wordt.

 

Tethering is voor een aantal vakantiegangers onder ons voor straks een welkome aanvulling omdat je straks zonder aanwezige LAN of slecht tot geen WiFi je toch kunt streamen met je mobiel.  




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users