Jump to content


Photo

OpenATV,OpenPLI,VTI en nog meer.


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 March 2021 - 11:56

Ik las ergens, wist ik nog maar waar, dat er voor Settopboxen diverse besturingssystemen zijn. Dat er 2(?) soorten zijn. Een soort die onder een soort van alliantie samenwerken en openpli die daar een beetje buiten staat. Dat artikel zou ik nog eens goed willen lezen, zodat ik weet waar ik het over heb.

Voor mij blijf ik bij openpli. Ik heb begrepen dat de systemen in de basis niet zoveel verschillen en dat het meer op smaak aan komt om voor de een of de andere te kiezen. Wat meer kennis opdoen hierover is nooit weg. Vandaar deze vraag.

 

Xtrend 10000


Re: OpenATV,OpenPLI,VTI en nog meer. #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 March 2021 - 12:19

Grofweg zijn er 'Open' STB's en 'Closed' STB's
Closed wil zeggen dat de fabrikant er zijn eigen firmware op zet. Deze is alleen door de fabrikant te wijzigen en zij bepalen de functionaliteit. De gebruiker zelf kan de firmware (officieel) niet wijzigen. Vaak doen de fabrikanten dit om aan de strenge eisen van de content aanbieder te voldoen.
De Open boxen worden door diverse communities ondersteunt. Zij maken hun eigen firmware en de eindgebruiker kan zelf kiezen. Gebaseerd op OE of OA-alliance.. Naar smaak van de gebruiker kan deze een firmware kiezen en testen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenATV,OpenPLI,VTI en nog meer. #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 March 2021 - 14:06

Je verhaal is logisch en duidelijk. Ik denk dat het verhaal wat ik me dacht te herinneren alleen over 'open' STB's ging


Xtrend 10000


Re: OpenATV,OpenPLI,VTI en nog meer. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 March 2021 - 14:56

Een image bestaat uit twee delen: het operating system, en de applicatie enigma2.

 

De basis van het operating system is OpenEmbedded linux (een distributie speciaal voor embedded devices), die wordt gecompileerd op basis van bouwrecepten.

 

Je hebt image bouwers die zelf die bouwrecepten onderhouden (OpenPLi, VTI, DMM), en je hebt bouwers die de recepten gebruiken van de OE-Alliance (ATV, Blackhole, Opendroid, OpenEight, HDF, OpenFr, SPA, VIX, Teamblue) en alleen en eigen versie van Enigma2 onderhouden.

 

Voor de eindgebruikers eigenlijk niet zo relevant.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenATV,OpenPLI,VTI en nog meer. #5 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 6 March 2021 - 13:05

Yep,

 

Zoiets had ik ergens gelezen en is me nu duidelijk.

Of ik er wat mee kan of wil doen is een ander verhaal, maar ik begrijp nu hoe het in elkaar zit.

Bedankt


Xtrend 10000



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users